Toon posts:

IIS probleem in combinatie met IE11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 26-11 23:12
Ik heb de volgende code gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">

<body>
        <figure>
            <video controls preload="metadata" width="1280" height="720">
                <source src="video.mp4" type="video/mp4">
                <track kind="subtitles" srclang="en" label="English" src="subs-EN.vtt" default >
                <track kind="subtitles" srclang="ge" label="German" src="subs-GE.vtt" >
            </video>
        </figure>
</body>
</html>

Dit stond op een linux server met apache (welke rechtstreeks aan het internet hing) en functioneerde zowel onder chrome en IE11 zonder problemen.

Omdat dit een test server is heb ik de files verhuist naar een (interne) IIS server op w2012r2

mimetype voor de vtt files aangemaakt, voor .mp4 was er al een mimetype aanwezig.

onder chrome werkt het zoals verwacht, video speelt af, subtitles zijn zichtbaar
echter, spontaan werkt het onder IE11 niet meer, video speelt niet meer af, sterker nog, in de logs zie ik niet eens dat IE11 de mp4 file opvraagt. Als ik de mp4 file in de adresbalk gooit wordt de file wel gedownload.

Ik heb werkelijkwaar geen idee in welke hoek ik dit probleem moet zoeken, enerzijds verwacht ik niet een setting in IE11, want op de apacheserver draaide het wel, anderzijds verwacht ik ook niet dat de IIS server de oorzaak is omdat chrome het wel gewoon afspeelt.

Wie kan me in de juiste richting duwen?

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 12:34

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 16:25

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Vergelijk de broncode die je krijgt in Chrome met die van IE. Sla desnoods de pagina op van Chrome en open die lokaal met IE (video zal natuurlijk niet laden tenzij deze ernaast staat, maar krijg je iig iets te zien in de dev tools dat het iets probeert te zoeken).

Ik heb een vermoeden, maar wil eerst de code zien wat de browsers ervan maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ETH0.1
Hero of Time schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:00:
Vergelijk de broncode die je krijgt in Chrome met die van IE. Sla desnoods de pagina op van Chrome en open die lokaal met IE (video zal natuurlijk niet laden tenzij deze ernaast staat, maar krijg je iig iets te zien in de dev tools dat het iets probeert te zoeken).

Ik heb een vermoeden, maar wil eerst de code zien wat de browsers ervan maken.
chrome:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
    <meta charset=utf-8>
    <title>Setup your profile</title>
    <style>
        body { 
            padding:10px;
            font-size:80%;
            font-family:verdana, serif;
        }
        figure { margin:30px 0; }
    </style>
</head>
<body>
    <figure>
            <source src="/PHTest/SetProfile.mp4" type="video/mp4">
            <track kind="subtitles" srclang="en" label="English" src="SetProfile-EN.vtt" default >
            <track kind="subtitles" srclang="ge" label="German" src="SetProfile-GE.vtt" >
        </video>
    </figure>
</body>
</html>

IE11
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
    <meta charset=utf-8>
    <style>
        body { 
        }
    </style>
</head>
<body>
    <figure>
            <track kind="subtitles" srclang="en" label="English" src="SetProfile-EN.vtt" default >
            <track kind="subtitles" srclang="ge" label="German" src="SetProfile-GE.vtt" >
        </video>
    </figure>
</body>
</html>

Als ik vanuit de browser de bron bekijk (rechtermuisknop view source) lijkt er geen verschil te zien in de source van IE en die van chrome

Volgende test het opslaan van de file in chrome en openen in IE
- als ik de chrome pagina opsla en open in IE krijg ik een zwart blok met een melding dat de videofile niet geladen kan worden
- Als ik de IE pagina op sla, en open in IE krijg ik die melding niet en blijft de pagina wit

dat is raar.

Daarna de pagina van IE ook opgeslagen, die geopend, wit vlak.

Maar de fileinhoud is wel verschillend tenopzichte van chrome:

Chrome
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<!DOCTYPE html>
<!-- saved from url=(0040)http://servernaam/PHTest/SetProfile.html -->
<html lang="en"><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">

<style>
        body { 
        }
    </style>
</head>
<body>
    <figure>
        <video controls="" preload="metadata" width="1280" height="720">
            <track kind="subtitles" srclang="en" label="English" src="SetProfile-EN.vtt" default="">
            <track kind="subtitles" srclang="ge" label="German" src="SetProfile-GE.vtt">
        </video>
    </figure>

</body></html>

IE:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<!-- saved from url=(0055)http://servername/PHTest/SetProfile.html -->
<HTML lang=en><HEAD><META content="IE=7.0000" http-equiv="X-UA-Compatible">
<TITLE>Setup your profile</TITLE>
<META charset=utf-8>
<STYLE>BODY {
    FONT-SIZE: 80%; FONT-FAMILY: verdana, serif; PADDING-BOTTOM: 10px; PADDING-TOP: 10px; PADDING-LEFT: 10px; PADDING-RIGHT: 10px
}
figure {
    MARGIN: 30px 0px
}
</STYLE>

<META name=GENERATOR content="MSHTML 11.00.10570.1001"></HEAD>
<BODY><FIGURE><VIDEO height="720" width="1280" preload="metadata" 
controls><SOURCE type="video/mp4" src="/PHTest/SetProfile.mp4"><TRACK 
src="SetProfile-EN.vtt" default label="English" srclang="en" 
kind="subtitles"><TRACK src="SetProfile-GE.vtt" label="German" srclang="ge" 
kind="subtitles"></VIDEO></FIGURE></BODY></HTML>

IE lijkt te kloten met de broncode? Ben benieuwd of dit je vermoeden bevestigd

@Rolfie mimetype in IIS staat op video/mp4, dat is juist zover ik overal kan nalezen

• ETH0.1
@Hero of Time @Rolfie Bedankt voor het mee denken!

Probleem gevonden: De crux zat hem niet in IIS, code of mimetypes maar in IE11 zelf. De clue was interne/externe hosting van de site

Compatibility mode stond aan voor alle interne websites, en in die modes werken de videos niet.

bij het opslaan als html file en dan openen is het geen interne webserver meer en krijg ik de site te zien in 'normale modus'

het toevoegen van de volgende header:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge" />

Is voldoende om compatibility mode op te heffen.

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 12:34
Nice. Goed gevonden.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Mooi gevonden. Mijn vermoeden bleek onjuist, dus die nog noemen heeft geen zin. ;)

De reden van de compat modus voor interne sites is zeker vanwege een of ander vaag pakket dat intern beschikbaar is dat die modus vereist, of is het de standaard setting van IE?

• ETH0.1
Hero of Time schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:56:
Mooi gevonden. Mijn vermoeden bleek onjuist, dus die nog noemen heeft geen zin. ;)

De reden van de compat modus voor interne sites is zeker vanwege een of ander vaag pakket dat intern beschikbaar is dat die modus vereist, of is het de standaard setting van IE?
klopt, GPO op het hoogste niveau vanwege diverse websites waar Ben Hur nog aan mee heeft geprogrammeerd.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

ETH0.1 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:36:
[...]

klopt, GPO op het hoogste niveau vanwege diverse websites waar Ben Hur nog aan mee heeft geprogrammeerd.
Je weet wat je compat modus per site/URL kan definiëren toch, ipv gelijk een hele zone er mee op te zadelen? Je hebt nu een paardenmiddel gebruikt voor een klein pijntje. Dan ga je idd niets meer voelen. :P

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee