Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor opleiding front end developer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dynamic83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:01
Beste tweakers,

Voor mijn opleiding tot front end software developer ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Nu heb ik al van alles opgezocht en terug gekeken en heb ik mijn oog laten vallen op onderstaande 2 laptops. Misschien dat jullie mij kunnen vertellen of dit een goede keuze is, of me tips kunnen geven.

Wat ga je met je laptop doen?

Studie front end developer.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

De voorkeur van de opleiding is een windows laptop, voornamelijk zal er gewerkt worden met microsoft visual studio.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het budget is beperkt, max +/- 700,- euro. Een gebruikte of refurbished model is waarschijnlijk beter met dit budgtet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, laptop zal iedere dag meegenomen worden naar de opleiding dus een 14 inch model lijkt met het beste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Nee geen merkvoorkeur zolang het maar een degelijke laptop is.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Na wat speurwerk op mp en v&a heb ik onderstaande 2 modellen gevonden:

(2e hands)
Lenovo thinkpad L480:

Intel Core i5 8250U @3.4GHz
8GB RAM
256GB SSD
14" HD Display (ips)
WLAN / LAN / Bluetooth / 4G
USB-C / USB-3.0 / HDMI / MicroSD-reader / RJ-45
Garantie tot 2020
€ 450,-

Of een zo goed als nieuwe:

Lenovo thinkpad T480:

Intel Core i5 8250U @3.4GHz
16GB RAM
256GB SSD
14" HD Display (ips)
€ 750,-

Voldoen deze laptops volgens jullie ? En welke zou jullie voorkeur hebben ? Bij de L480 zou ik natuurlijk nog 8gb kunnen bij prikken.

Alvast bedankt !

Alle reacties

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Naar mijn weten is de T Thinkpad de duurdere serie die steviger gebouwd is.
Als je de laptop elke dag mee wilt nemen is dat geen overbodige luxe.

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
voor front end developer heb je geen goede laptop nodig. i visual studio is (vooral) back end. voor front end is visual studio code geschikt. die is een stuk lichter, simpeler en krijgt je sneller to the point. als je toch ook back-end er bij doet dan zul je gaan compileren, dan zul je wel een goede laptop nodig hebben. ik zou sowieso voor een lenovo t series gaan vanwege de duurzaamheid.

• Dynamic83
Lets find it schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:13:
voor front end developer heb je geen goede laptop nodig. i visual studio is (vooral) back end. voor front end is visual studio code geschikt. die is een stuk lichter, simpeler en krijgt je sneller to the point. als je toch ook back-end er bij doet dan zul je gaan compileren, dan zul je wel een goede laptop nodig hebben. ik zou sowieso voor een lenovo t series gaan vanwege de duurzaamheid.
Er zal idd een stukje back end bij komen kijken, en wie weet ga ik daar wel verder in. Voldoet de T480 dan of kan ik beter kijken voor een alternatief ?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heeft die T480 een FullHD scherm? Thinkpads zijn erg fijn mede door hun goede toetsenbord :)

• Dynamic83
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:27:
Heeft die T480 een FullHD scherm? Thinkpads zijn erg fijn mede door hun goede toetsenbord :)
Ja heeft idd een fhd scherm.

• dec0de
  • Niet online
of de t480 voldoet licht er aan. visual studio werkt prima als ik het via mijn server draai. maar als ik het op een a10 9700 draai, is het toch echt te traag. de i5 8250 is 34 procent sneller. of het snel genoeg zal zijn zul je toch echt aan andere forum leden moeten vragen. als je er linux op zet, dan verandert het hele verhaal. met linux is de laptop meeeeeeer dan snel genoeg. dan kun je gerust zware applicaties compileren zonder problemen.

• gvandijk14
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 22:46
Is dit wat
pricewatch: Asus VivoBook X570ZD-FY356T

Alleen geen 14 inch laptop maar weegt overgens niet zwaar 1,9 kg

Specs zien er prima uit voor een laptop van 700 euro

• Dynamic83
Na veel revieuws bekeken te hebben heb ik de keuze gemaakt voor de T480.
Iedereen bedankt voor jullie input !

• dec0de
  • Niet online
Dynamic83 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:00:
Na veel revieuws bekeken te hebben heb ik de keuze gemaakt voor de T480.
Iedereen bedankt voor jullie input !
Ik hoop dat je blij van je keuze word!
Pagina: 1