Beste tweakers,
Voor mijn opleiding tot front end software developer ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Nu heb ik al van alles opgezocht en terug gekeken en heb ik mijn oog laten vallen op onderstaande 2 laptops. Misschien dat jullie mij kunnen vertellen of dit een goede keuze is, of me tips kunnen geven.
Wat ga je met je laptop doen?
Studie front end developer.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De voorkeur van de opleiding is een windows laptop, voornamelijk zal er gewerkt worden met microsoft visual studio.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het budget is beperkt, max +/- 700,- euro. Een gebruikte of refurbished model is waarschijnlijk beter met dit budgtet.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, laptop zal iedere dag meegenomen worden naar de opleiding dus een 14 inch model lijkt met het beste.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee geen merkvoorkeur zolang het maar een degelijke laptop is.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Na wat speurwerk op mp en v&a heb ik onderstaande 2 modellen gevonden:
(2e hands)
Lenovo thinkpad L480:
Intel Core i5 8250U @3.4GHz
8GB RAM
256GB SSD
14" HD Display (ips)
WLAN / LAN / Bluetooth / 4G
USB-C / USB-3.0 / HDMI / MicroSD-reader / RJ-45
Garantie tot 2020
€ 450,-
Of een zo goed als nieuwe:
Lenovo thinkpad T480:
16GB RAM
256GB SSD
14" HD Display (ips)
€ 750,-
Voldoen deze laptops volgens jullie ? En welke zou jullie voorkeur hebben ? Bij de L480 zou ik natuurlijk nog 8gb kunnen bij prikken.
Alvast bedankt !
Voor mijn opleiding tot front end software developer ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Nu heb ik al van alles opgezocht en terug gekeken en heb ik mijn oog laten vallen op onderstaande 2 laptops. Misschien dat jullie mij kunnen vertellen of dit een goede keuze is, of me tips kunnen geven.
Wat ga je met je laptop doen?
Studie front end developer.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De voorkeur van de opleiding is een windows laptop, voornamelijk zal er gewerkt worden met microsoft visual studio.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het budget is beperkt, max +/- 700,- euro. Een gebruikte of refurbished model is waarschijnlijk beter met dit budgtet.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, laptop zal iedere dag meegenomen worden naar de opleiding dus een 14 inch model lijkt met het beste.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee geen merkvoorkeur zolang het maar een degelijke laptop is.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Na wat speurwerk op mp en v&a heb ik onderstaande 2 modellen gevonden:
(2e hands)
Lenovo thinkpad L480:
8GB RAM
256GB SSD
14" HD Display (ips)
WLAN / LAN / Bluetooth / 4G
USB-C / USB-3.0 / HDMI / MicroSD-reader / RJ-45
Garantie tot 2020
€ 450,-
Of een zo goed als nieuwe:
Lenovo thinkpad T480:
16GB RAM
256GB SSD
14" HD Display (ips)
€ 750,-
Voldoen deze laptops volgens jullie ? En welke zou jullie voorkeur hebben ? Bij de L480 zou ik natuurlijk nog 8gb kunnen bij prikken.
Alvast bedankt !