Loewe 525 en i sound 400W aansluiten op onkyo TX-NR 709

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben Brunsveld
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste Tweakers,

Ik heb laatst 2 subs op mp aangeschaft van het merk Loewe maar ik krijg het niet voor elkaar om deze werkend te krijgen op mijn Onkyo receiver.
Beide sub's zijn vrijwel identiek qua aansluitingen, deze zijn als volgt:

- Audio Link
- Line IN (tweemaal Surr., tweemaal Front, éénmaal Center, éénmaal Subw.)
- System connector
- Audio OUT

Vrij vanzelfsprekend en ik ging er dan ook van uit dat ik d.m.v. een tulp van Pre-OUT naar de Line-IN aansluiting klaar zou zijn, helaas was dit niet het geval.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals het aansluiten op een andere receiver en het gebruik van nieuwe kabels, verder zouden de subs volgens de verkopers in combinatie met hun Loewe tv's gewoon werken. Ik ga dit vandaag/morgen testen met de Loewe DVD speler/receiver die mij door 1 van de verkopers is aangeboden. Echter bied dit niet echt een oplossing omdat ik deze niet tegelijk met mijn Onkyo kan laten werken (DVD voor de sub en Onkyo voor de rest van mijn set).

Als iemand iemand ervaring heeft met deze sub's of een vergelijkbaar probleem heeft gehad zou ik gaag horen hoe je dit hebt opgelost.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Ben Brunsveld op 28-08-2019 22:31)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-07 21:49
Het lijkt er op dat de sub een 12v trigger moet hebben om aan te gaan, hier staat wat meer beschreven.

Collectie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:58

InFamous

excommunicado

De subwoofer wel op auto mode gezet, anders is de subwoofer alleen aan te zetten doormiddel van de audio link zover ik begrijp uit de handleiding.

Wat voor een bron test je overigens? Niet met stereo toevallig?

[ Voor 18% gewijzigd door InFamous op 27-08-2019 18:12 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben Brunsveld
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-03-2022
Hoi Ragdoll,

Bedankt voor je antwoord, heel eerlijk gezegd heb ik nog niet uitgevonden hoe ik hem op automodus kan zetten. Ben dit eerder tegengekomen maar ik kan letterlijk nergens vinden hoe je dat voor elkaar moet krijgen.

Wat betreft de bron test ik alles d.m.v. 7.1 audio, dus als er een bass signaal aanwezig is zou deze door de sub uitgezonden moeten worden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-07 21:49
Het lijkt er op dat de sub een 12v trigger moet hebben om aan te gaan, hier staat wat meer beschreven.

Collectie