Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROCRASTINATOR
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-02-2024
Hi,

Doel het installeren van 4x2Gb RAM in een Hp compaq dc7900 met Windows 10 PRO

Tijdens het installeren van de laatse 1x2Gb Ram stick krijg ik een foutmelding met blauw scherm:
system thread exception not handled

Dus wanneer ik 1,2 of 3 ram sticks in de slots plaats, doet de PC het en kom ik uit bij het Windows aanmeld scherm.

Uitgesloten is:
Elke RAM Stick afzonderlijk werkt, want alle vier de stick gehad in port 1 en kom uit bij Windows aanmeld scherm
Elk slot afzonderlijk werkt, slot 1 moet altijd bezet zijn, met 3 stick alle mogelijkheden een keer gehad en kom uit bij Windows aanmeld scherm.
BIOS geen optie om vierde slot open te zetten
BIOS is ge-update naar meest recente versie

Opmerkelijk, bios neemt de vierde stick waar. In het bios is gewoon te zien 8Gb beschikbaar, maar het doorstarten naar Windows dan bovenstaande foutmelding

Wat is u advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

2x 4GB erin? :+

Nee geintje natuurlijk.
Je hebt dus wel vastgesteld dat alle latjes geheugen in orde zijn.

Om welk type gaat het trouwens? Is het een SFF of een CMT?
(Heb zelf de laatste, maar heb er maar 4 GB over 2 latjes in zitten. Zie daarvoor in de bios overigens (ook) geen opties om het aan te passen).

Is het (long shot!) een optie om met een schone start te beginnen maar wel met de 8GB erin (dus dan vervolgens w10 proberen te- installeren)?

Als het in de bios herkend wordt zou ik denken dat windows erover loopt te bokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een clear cmos geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROCRASTINATOR
@SuBBaSS Het betreft een SFF type! Verder W10 opnieuw installeren kan, maar voor de upgrade van RAM had ik net naar W10 Pro met clean installe gedaan.. Ik zou het kunnen doen, maar eerst nog andere opties proberen..

@Verwijderd Nee niet geprobeerd en ook geen weet van. Ik ga het is proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROCRASTINATOR
@Verwijderd CMOS gerest met knopje op moederboord aan de hand van handleiding.. Geen goed gevolg wel de volgende Beep code:
5 x led + geluid
Pre-video memory error.
CAUTION: To avoid damage to the DIMMs or the system board, you must unplug the computer power cord before attempting to reseat, install, or remove a DIMM module.
Reseat DIMMs.
Replace DIMMs one at a time to isolate the faulty module.
Replace third-party memory with HP memory.
Replace the system board.

Verwijder ik een willekeurige stick, maar niet 1 (verplicht) start machine gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:08

Nemesizz

Untouchable

Zijn het wel alle 4 dezelfde sticks?

Niet alles kan zomaar samenwerken. Staat ook in de handleiding nog het een en ander dat de modules over x8 of x16 chips moeten hebben en dat x4 niet support word (beetje kromme vertaling in de handleiding, ga er vanuit dat ze de chips op de module bedoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROCRASTINATOR
@Nemesizz Hoop vanavond je vragen te onderzoeken!

• PROCRASTINATOR
Probleem nog niet opgelost, maar dan maar verder met 6Gb!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:00

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Blijkbaar support hij geen 4 x 2GB. Wel blijft het vreemd waarom het wel draait met 3 x 2GB. Heb je dit al eens gelezen https://support.hp.com/ca-en/document/c01869333. Ik heb eerder het idee dat die modules niet echt compatible zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door MisterJD op 26-09-2019 20:01 ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Pagina: 1