Formule om diverse tabladen te weergeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvanmourik
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-01-2021
Gegroet,

Ik moet voor mijn werk een excel document maken dat volledig uitrekent wat de uren zijn (begintijd eindtijd) en het document rekent alles verder uit. Van toeslagen percentages tot tijden etc. Het is zo goed als klaar nu ben ik dus alleen bezig met het maken van een totalen blad.

Even ter verduidelijking:
Diverse bladen per monteur waar alle uren in worden gevuld en aan de onderzijde komen alle totalen er uit gerold. Om niet steeds van blad naar blad te hoeven klikken bij de uitbetaling wil ik een blad waar alle totalen terug komen. Nu snap ik dus niet hoe ik hier een formule voor maak.

Ik voor dus in mijn totalen blad in: Blad1!C40 en dan geeft die het totaal van de uren in deze cel aan.
Ik kan deze formule dus alleen niet doortrekken zodat die Blad 1 , blad 2 etc er onder elkaar uit haalt.

Weet iemand hoe je deze formule opstelt? Ik kom er namelijk totaal niet uit. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:53
als je deze formule doortrekt, dan krijg je:
Blad1!C40
Blad1!C41
Blad1!C42
etc

wat jij wilt is:
Blad1!C40
Blad2!C40
Blad3!C40

hoeveel bladen heb je? anders gewoon even handmatig aanpassen (copy-paste en getalletje aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvanmourik
Niet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:15:
als je deze formule doortrekt, dan krijg je:
Blad1!C40
Blad1!C41
Blad1!C42
etc

wat jij wilt is:
Blad1!C40
Blad2!C40
Blad3!C40

hoeveel bladen heb je? anders gewoon even handmatig aanpassen (copy-paste en getalletje aanpassen)
Dat is inderdaad wat ik zoek, ik heb 31 monteurs :9 en 12 totalen per tablad die ik dus per monteur in de totalen wil zien. Even handmatig invullen zit er dus niet bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt de functie indirect() gebruiken. Als in A1 staat "Blad1" dan geeft =INDIRECT(A1 &"!A2") de inhoud van cel Blad1!A2. Als er "Blad2" staat dan Blad2!A2, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:53
ok dan is het wat duidelijker wat je wilt.

wat je dan het beste kan doen is niet de cel zelf refereren, maar via de =INDIRECT() functie de referentie maken.

kleine tip: ipv Blad1!C40

=INDIRECT(A23) of welke cel jij wilt, en die cel is heeft dan de waarde: Blad1!C40

@F_J_K was me voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Niet_Jan_Jaap op 27-08-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvanmourik
F_J_K schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:27:
Je kunt de functie indirect() gebruiken. Als in A1 staat "Blad1" dan geeft =INDIRECT(A1 &"!A2") de inhoud van cel Blad1!A2. Als er "Blad2" staat dan Blad2!A2, etc.
Bedankt voor beide antwoorden , maar ik snap hem niet helemaal.

Mogelijk omdat mijn bladen dus niet de naam Blad1 hebben maar de namen van de monteurs.

Monteur 1 in dit geval Aaron oplopend tot Werner (alfabetisch). Zou het dan =indirect (aaron & ''!A40) moeten zijn? Is deze dan automatisch aan te vullen(door te trekken). Want bij mij werkt die niet

Oprecht bedankt voor alle hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Nee als in cel A1 nu Aaron staat, dan pakt ‘ie Aaron!a40.

Probeer het anders eerst eens uit met een voorbeeld zoals bijv te vinden in de Excel documentatie van MS, voor je het op je concrete geval uitvoert, misschien is het dan helderder :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvanmourik
F_J_K schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:22:

Probeer het anders eerst eens uit met een voorbeeld zoals bijv te vinden in de Excel documentatie van MS, voor je het op je concrete geval uitvoert, misschien is het dan helderder :)
5U geweest, morgen een poging wagen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvanmourik
F_J_K schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:22:

Nog even verder gekeken wat het nu inhoud op Google maar ik denk niet dat dit helemaal is wat ik zoek.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wBxN0Fx/vb.png
picture hosting

Hier een klein voorbeeld van mijn totalen van voor ''monteur 1''
Deze totalen van alle monteurs wil ik vervolgens in het volgende schema te voorschijn krijgen :
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2dx2JQQ/vb2.png
picture hosting

Oftewel mijn totalen staan per monteur tab al onderaan de pagina. Het enige wat ik wil is dat deze op het totale blad nogmaals (op de zelfde wijze) er uit komen. Dit kan dus door =monteur1!i40 bij wijze van. Alleen moet ik dan alles handmatig gaan zitten typen, is hier een snellere wijze voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
stefanvanmourik schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:16:
Alleen moet ik dan alles handmatig gaan zitten typen, is hier een snellere wijze voor?
Je moet maar 1 keer alle namen invoeren in een kolom en dan de formule van F_J_K van hierboven toepassen.
Voorbeeld: Typ in A1 t/m A4: Anton, Linde, Martine, Willem (als dat de namen van de werknemers zijn en de bladen die naam hebben).
Typ in B1: =indirect(A1 &"!C40") en kopieer met de vulgreep naar beneden.
Die namen heb je toch wel al ergens staan? En indien niet, om die 1 x in te voeren is toch ook niet zo'n karwei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvanmourik
dix-neuf schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:48:
[...]
Je moet maar 1 keer alle namen invoeren in een kolom en dan de formule van F_J_K van hierboven toepassen.
Voorbeeld: Typ in A1 t/m A4: Anton, Linde, Martine, Willem (als dat de namen van de werknemers zijn en de bladen die naam hebben).
Typ in B1: =indirect(A1 &"!C40") en kopieer met de vulgreep naar beneden.
Die namen heb je toch wel al ergens staan? En indien niet, om die 1 x in te voeren is toch ook niet zo'n karwei?
Voor mij is het gebruiken van de volledige indirect functie nieuw. Vandaar dat ik hem ook niet helemaal snap, al wel wat gegoogled maar kreeg dan vooral het pakken van bijv. gemiddeldes in andere tabs en deze weergeven in een resultaten tab. Dat is niet helemaal wat ik zoek vandaar.

Hoe jij het aangeeft lijkt het inderdaad niet heel veel werk maar geeft die een fout in de formule aan.
=indirect(A5 & ''!I40'')

Ik gebruik nu namelijk dit , in A5 staat namelijk =werknemer3!C2 in deze cel staat de naam aangegeven van de monteur. Nu heb ik dus ook al geprobeerd om de verwijzing te verwijderen en dan de naam van de monteur in te vullen dus monteur3 verwijzend naar ''tab'' monteur 3 ook dan krijg ik een foutmelding. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Is de tab naam nu werknemer3 of 'monteur 3'? ;)

Probleem zal de spatie zijn. Probeer maar eens zonder. Als het dan wel werkt: zet ' ' om A5 zodat Excel weet dat je zoekt naar 'Monteur 3'!i40 en niet '3'!i40. Dus Indirect("'" & A5 & "' etc).

Edit: overigens hoef je niet eens per se een lijst werknemer/sheetnamen hebben: die kan je op zich ook automatisch aanmaken. Maar dat lijkt me te ver gaan in dit geval ;)

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 28-08-2019 11:30 ]

Pagina: 1