Vanmorgen maakte ik nog gebruik van mijn pc even later startte ik de pc opnieuw op en reageerde de monitor met niks alleen een witte streep in het beeld en volledig zwart.
Dit is de monitor die ik gebruik BenQ Zowie RL2455S. Zelf heb ik al geprobeerd de HDMI kabel te vervangen en alles opnieuw er natuurlijk in gedaan. Hoop dat iemand wat tips voor me heeft wat ik hieraan kan doen.
Zou handig zijn om te vermelden welke onderdelen in de pc zitten. Is het een prebuild (bv medion of zo) of een zelf gebouwde?
Wanneer je niet zeker weet wat er in zit dan kun je een programma als speccy : downloads: Speccy 1.33 build 740 en even laten draaien. Krijg je een mooi lijstje te zien☺️
De voeding moet je ff apart vermelden die wordt niet gedetecteerd.
Ts meldt dat de monitor exact hetzelfde probleem vertoont op een andere pc. Het lijkt me dan ook vrij overbodig om van alles na te kijken in de pc: de monitor is gewoon stuk.
Toont de monitor nog een menu als je op de knoppen drukt? Zo ja zou je nog een andere input kunnen proberen. Zo niet wordt het tijd om te kijken naar een nieuwe monitor of garantie..
Monitor werkt gewoon en is alles op te zien tot dat de computer opstart slaat ie op zwart.
Het is een Medion Akoya wel erg oud specs weet ik niet exact allemaal omdat ie ook best wel oud is. Speccy kan ik helaas niet op omdat ik geen beeld krijg van de computer. Kan er dus geen gebruik van maken.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:05:
Vanmorgen maakte ik nog gebruik van mijn pc even later startte ik de pc opnieuw op en reageerde de monitor met niks alleen een witte streep in het beeld en volledig zwart.
Dit is de monitor die ik gebruik BenQ Zowie RL2455S. Zelf heb ik al geprobeerd de HDMI kabel te vervangen en alles opnieuw er natuurlijk in gedaan. Hoop dat iemand wat tips voor me heeft wat ik hieraan kan doen.
Klacht melden bij verkoper, aangezien dit redelijk nieuwe monitor is.
of je Akoya is iets defect..
[
Voor 8% gewijzigd door
dion_b op 28-08-2019 17:43
]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zelf alles nog even na gekeken kan eigenlijk helemaal niks vinden enige wat ik weet is dat het een medion akoya is. Nog steeds zit ik met hetzelfde probleem en doet ie het nog steeds niet.
Is dan de monitor defect? Ik zou even rustig het topic doorlezen. Het terugbrengen van de monitor gaat niks oplossen
OF IETS IN JE AKOYA IS DEFECT !
@corset Lees aub eerst eens alles voor je een bericht uit z'n verband haalt, en je reacties voegen niets toe.
Geef aub @Verwijderd advies wat te doen of reageer niet !
[
Voor 23% gewijzigd door
dion_b op 28-08-2019 17:14
]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
wat je er later hebt toegevoegd, en alsnog is je post feitelijk onjuist.
De Akoya is defect. Er is geen andere optie. Zo simpel is het. Je kan het hele stuk met de monitor eruit halen, want daar zit je fout. Maar blijf vooral je kop in het zand steken ipv "shit, ik zit fout" te zeggen en te accepteren dat je een foutje maakt
Maar goed, ik en anderen die wijzen op het feit dat de monitor niet de fout is zullen wel verkeerd zitten
@Verwijderd omdat mensen blijkbaar moeite hebben met lezen (ligt aan het weer gok ik);
Je monitor is het probleem niet Wat je zou kunnen proberen is de GPU uit de desktop te halen, en dan op de interne hardware. Helaas is dit lastig te zien of het gaat werken zondar we weten wat voor CPU etc we aan moeten denken. Sommige CPU's ondersteunen dit wel, anderen weer niet etc.
Aangezien je niet aangeeft hoe oud het apparaat is, en Akoya al vrij lang bestaat is het ook niet in te zien of je wel/geen garantie hebt. En ik weet het mensen, het is geweldig om de consument te beschermen en te schermen met "verwachte levensduur, en je hebt dus 100% recht op alles gratis". De Akoya kan ook uit 2011 komen, ik kan je garanderen dat je "verwachte levensduur" dan geen stand gaat houden.
Misschien een tip, kijk even of je ergens een sticker ziet. Soms zitten die dingen aan de binnenkant van de case deurtje die open kan (Waarom, geen idee)
[
Voor 56% gewijzigd door
dion_b op 28-08-2019 17:15
]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."