Hallo,
Hoewel mijn huidige laptop het niet eens zo slecht doet, ben ik langzamerhand naar een vervanger aan het kijken.
Wat ik nu heb:
Op dit moment heb ik de Asus G501JW-FI154H .
De belangrijkste kenmerken van deze laptop zijn:
Intel Core i7-4720HQ 2,6GHz
3840x2160 (4K)
GeForce GTX 960M
16GB DDR3L
512GB
HDMI, Mini DisplayPort
2kg + een indrukkwekkende baksteen als voeding
Wat ik zoek:
Ik reis veel en zou een iets lichtere laptop willen.
Ik gebruik de laptop niet alleen voor mailen en surfen, maar ook voor ontwikkeling en foto/video editing. Gamen doe ik niet zoveel.
Budget
Mijn budget is rond de 1400 - 1600 euro
Ik kijk o.a. naar de Asus ZenBook 15 UX534FT-AA028T (pricewatch: Asus ZenBook 15 UX534FT-AA028T)
Wat ik me bij deze afvraag is of er op vooruit ga. Ik vind het lastig om processoren en videokaarten te vergelijken.
Externe monitoren aansluiten
In mijn huidige laptop heb ik een HDMI aansluiting en een Displayport. Daar sluit ik thuis twee 4k schermen op aan. Dan kan ik vrij soepel drie schermen tegelijk gebruiken.
Zou dat met deze Zenbook ook kunnen? En hoe los je het op zonder de extra displayport die ik nu heb? Zijn er HDMI splitsers of iets dergelijks? Waar moet ik dan op letten?
Alvast bedankt!
Hoewel mijn huidige laptop het niet eens zo slecht doet, ben ik langzamerhand naar een vervanger aan het kijken.
Wat ik nu heb:
Op dit moment heb ik de Asus G501JW-FI154H .
De belangrijkste kenmerken van deze laptop zijn:
Intel Core i7-4720HQ 2,6GHz
3840x2160 (4K)
GeForce GTX 960M
16GB DDR3L
512GB
HDMI, Mini DisplayPort
2kg + een indrukkwekkende baksteen als voeding
Wat ik zoek:
Ik reis veel en zou een iets lichtere laptop willen.
Ik gebruik de laptop niet alleen voor mailen en surfen, maar ook voor ontwikkeling en foto/video editing. Gamen doe ik niet zoveel.
Budget
Mijn budget is rond de 1400 - 1600 euro
Ik kijk o.a. naar de Asus ZenBook 15 UX534FT-AA028T (pricewatch: Asus ZenBook 15 UX534FT-AA028T)
Wat ik me bij deze afvraag is of er op vooruit ga. Ik vind het lastig om processoren en videokaarten te vergelijken.
Externe monitoren aansluiten
In mijn huidige laptop heb ik een HDMI aansluiting en een Displayport. Daar sluit ik thuis twee 4k schermen op aan. Dan kan ik vrij soepel drie schermen tegelijk gebruiken.
Zou dat met deze Zenbook ook kunnen? En hoe los je het op zonder de extra displayport die ik nu heb? Zijn er HDMI splitsers of iets dergelijks? Waar moet ik dan op letten?
Alvast bedankt!