Vraag

• Rvdoorn70
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 30-08-2019
Hallo,

Hoewel mijn huidige laptop het niet eens zo slecht doet, ben ik langzamerhand naar een vervanger aan het kijken.

Wat ik nu heb:
Op dit moment heb ik de Asus G501JW-FI154H .
De belangrijkste kenmerken van deze laptop zijn:

Intel Core i7-4720HQ 2,6GHz
3840x2160 (4K)
GeForce GTX 960M
16GB DDR3L
512GB
HDMI, Mini DisplayPort
2kg + een indrukkwekkende baksteen als voeding

Wat ik zoek:
Ik reis veel en zou een iets lichtere laptop willen.

Ik gebruik de laptop niet alleen voor mailen en surfen, maar ook voor ontwikkeling en foto/video editing. Gamen doe ik niet zoveel.

Budget
Mijn budget is rond de 1400 - 1600 euro

Ik kijk o.a. naar de Asus ZenBook 15 UX534FT-AA028T (pricewatch: Asus ZenBook 15 UX534FT-AA028T)

Wat ik me bij deze afvraag is of er op vooruit ga. Ik vind het lastig om processoren en videokaarten te vergelijken.

Externe monitoren aansluiten
In mijn huidige laptop heb ik een HDMI aansluiting en een Displayport. Daar sluit ik thuis twee 4k schermen op aan. Dan kan ik vrij soepel drie schermen tegelijk gebruiken.
Zou dat met deze Zenbook ook kunnen? En hoe los je het op zonder de extra displayport die ik nu heb? Zijn er HDMI splitsers of iets dergelijks? Waar moet ik dan op letten?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Om alleen even op performance te reageren - voor de hoeveelheid geld die je er in steekt, ga je er echt maar minimaal op vooruit

https://cpu.userbenchmark...i7-4720HQ/m591977vsm20045

Woont in Helsinki

• Rvdoorn70
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 30-08-2019
Intelligo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:55:
Om alleen even op performance te reageren - voor de hoeveelheid geld die je er in steekt, ga je er echt maar minimaal op vooruit

https://cpu.userbenchmark...i7-4720HQ/m591977vsm20045
Bedankt!
Dat is alvast nuttige informatie. Bestaat er ook zoiets voor de videokaarten?

... even eerst zelf verder gekeken, excuses. Klopt deze vergelijking voor de videokaarten dan?
https://gpu.userbenchmark...-GTX-960M/m790279vsm27242

[Voor 19% gewijzigd door Rvdoorn70 op 27-08-2019 13:15]

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Rvdoorn70 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:11:
[...]

Bedankt!
Dat is alvast nuttige informatie. Bestaat er ook zoiets voor de videokaarten?
Yep!

Daar ga je er iig wel degelijk op vooruit.

https://gpu.userbenchmark...dia-GTX-1650/m27242vs4039

Hoewel er rond dat geld, of met een lichte meerprijs, toch ook wel iets met een 1660ti te vinden moet zijn, en dat is serieus veel sneller. Maar je gamed niet... Wat dat voor jou werk doet durf ik niet te zeggen

Ik sla hier wel een hoop van je andere wensen over - lichter e.d. daar kom je niet snel met de opties die ik aandraag ivm de zwaardere koeling.

[Voor 11% gewijzigd door Intelligo op 27-08-2019 13:19]

Woont in Helsinki

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 04-12 19:11
Ook ik kijk naar deze laptop, heb nu een Asus GL702 17" met een 1060gtx 6gb etc etc ook een dure laptop destijds.

Gamen doe ik te weinig dus kan wel wat inleveren qua graphics performance, video editing moet toch wel gewoon lukken met de 1650 in 4K ?

Rvdoorn70 ben jij er al uit ?
Zit ook te twijfelen aan de Asus zenbook pro duo 14" met het extra scherm boven het toetsenbord, alleen de graphics kaart is maar een mx250 dus dat is wel minimaal waarschijnlijk.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee