Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cilinder vervangen van Hormann garagedeur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Unknown
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
In onze woning van 13 jaar oud wil ik de cilinder van de Hormann garagedeur vervangen.
Het betreft zo'n slot:
slot

Ik heb de zwarte greep aan de binnenkant losgeschroefd, echter het ovale metalen deel krijg ik niet los. (dit is het deel dat de lange metalen pen aantrekt zodat de deur ontgrendeld) Aan de buitenzijde kan ik ook niks losmaken. Hierdoor kan ik het deksel niet verwijderen om bij de cilinder te komen.

Weet iemand hoe de binnenkant is te demonteren?

schema

Alle reacties

• Glewellyn
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:46

Glewellyn

is er ook weer.

Kan je het ovale deel niet gewoon met de sleutel uit de weg draaien zodat je wel bij de schoefgaten kan komen?

*zucht*

• Unknown
  • Niet online
Glewellyn schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:35:
Kan je het ovale deel niet gewoon met de sleutel uit de weg draaien zodat je wel bij de schoefgaten kan komen?
De schroeven kunnen ook wel los, echter de kunststof achterkap kan er niet af omdat het ovale deel vast zit. Dit zit verbonden met de greep met pen aan de buitenkant. Echter ik weet niet hoe het ovale gedeelte los moet komen van de binnenkant of van de pen die naar buiten loopt.

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:17

mark-k

AKA markkNL

Zit dat er niet gewoon op geperst? Even hard trekken en hij komt los lijkt me.

• Glewellyn
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:46

Glewellyn

is er ook weer.

mark-k schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:28:
Zit dat er niet gewoon op geperst? Even hard trekken en hij komt los lijkt me.
Gezien de tekening heb je gelijk.

*zucht*

• Unknown
  • Niet online
Bedankt. Ik zal vanavond even wat meer kracht uitoefenen. Mogelijk zit hij na 14 jaar gewoon wat steviger vast. Dan is het mogelijk simpeler dan ik dacht. 👍

EDIT: Helaas, hij komt dan niet los. De ovale klem aan de binnenkant zit mogelijk geschroefd?? op de pen die van de buitenkant komt. Als hij er los op zou zitten dan zou je ook de pen met het handvat aan er buitenkant eruit kunnen trekken.
Vanavond maar wat kruipolie gaan aanbrengen...

EDIT2:
De pen die van buiten komt gaat er inderdaad doorheen. Deze zat helemaal vast in het ovale deel. Met grof geweld heb ik hem er uiteindelijk uit kunnen slaan en kon ik het slot vervangen.

Unknown wijzigde deze reactie 29-08-2019 11:52 (65%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True