Toon posts:

Aansluiting kpn experiabox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IJS-T
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:46
In mijn woning heb ik een tweetal kabels getrokken van de woonkamer naar de meterkast. Doel was om de experiabox daar op te hangen en de twee aansluitingen in de woonkamer te gebruiken voor een switch en voor de telefoon. Hiervoor heb ik een cat6 kabel getrokken voor de switch en cat5e voor de telefoon.

Inmiddels heb ik de wcd aangesloten. Indicator van de experiabox geeft aan dat er internet is vanuit de glas modem. Aansluiting met philips hue werkt ook (via cloud). Ik heb dus het idee dat alles is aangesloten zoals zou moeten.

Echter bij het aansluiten van de tv ontvanger van kpn loop ik er tegenaan dat ik geen beeld en geluid heb. De tv gids laad wel.

Wanneer ik de experiabox van kpn aansluit op de nieuwe wcd en vanaf daar een korte kabel naar de tv ontvanger aansluit, dan doet het beeld het wel.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en of dit op te lossen is? Anders dan de experiabox dus niet in de meterkast te zetten.

Beste antwoord (via rens-br op 27-08-2019 15:56)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is je wcd wel correct aangesloten? 12 meter is peanuts voor cat5/6 kabels, je kan het ook nog testen met lange kabel van meterkast -> TV, zonder wcd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11:34

mark-k

AKA markkNL

Heb je je TV kastje aangesloten via de switch? Dat werkt voor zover ik weet normaal niet nee, kastje moet rechtstreeks op je experiabox aangesloten zijn. Dus gewoon een kabel trekken vanaf je experiabox naar je tv kastje (of die WCD en dan daar weer een kabeltje in, zolang die switch er maar niet tussen zit.

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
mark-k schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:27:
Heb je je TV kastje aangesloten via de switch? Dat werkt voor zover ik weet normaal niet nee, kastje moet rechtstreeks op je experiabox aangesloten zijn.
Dat is niet waar. Werkt prima. Vroeger leverde KPN zelfs gewoon domme 3com switches mee.

[Voor 8% gewijzigd door RodeStabilo op 27-08-2019 12:35]

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:35:
[...]
Dat is niet waar. Werkt prima. Vroeger leverde KPN zelfs gewoon domme 3com switches mee.
Dit dus.

Die van mij gaat via een powerline, dat werkt prima (tenzij ze storing hebben :+).

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• bangkirai
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-11 21:41

• IJS-T
Bedankt voor de reacties. Tv doet het nu dus wel (direct vanuit experiabox met 30cm utp naar tv). Alleen zodra ik hem in de meterkast plaats en de afstand tot experiabox dus ongeveer 12m kabel word met 1 wcd er tussen, dan doet die het niet meer.

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11:34

mark-k

AKA markkNL

IJS-T schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:05:
Bedankt voor de reacties. Tv doet het nu dus wel (direct vanuit experiabox met 30cm utp naar tv). Alleen zodra ik hem in de meterkast plaats en de afstand tot experiabox dus ongeveer 12m kabel word met 1 wcd er tussen, dan doet die het niet meer.
Misschien te voor de hand liggend, maar is je kabel wel goed? Geen kabelbreuk of verkeerd aangesloten stekkers?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is je wcd wel correct aangesloten? 12 meter is peanuts voor cat5/6 kabels, je kan het ook nog testen met lange kabel van meterkast -> TV, zonder wcd.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Niet online
Denk inderdaad dat er iets mis is met de kabel / wcd, want ik kijk gewoon KPN-tv over 2x10 meter goedkope kabel met een cheap-ass koppelstukje ertussen zonder storing of verdere problemen.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Steek kabel ipv in je TV eens in een laptop als je die hebt? Krijgt die internet, en zo ja welke snelheid.

• IJS-T
SinergyX schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:26:
Vroeg ik me ook af. Had nu als opstelling:
Glasvezel-->kabel 12m-->wcd-->kabel -->experiabox --> tv ontvanger

Op deze manier werkt alles. Wanneer ik vervolgens via de wcd (dus 2e port) een kabel naar pc laat lopen (wederom 12m), dan komt die op download 60/30 (via 100/10 abo).

Wat niet werkte:
Glasvezel-->kabel --> experiabox -->kabel 12m --> wcd-->kabel --> tv ontvanger

Ik vermoed dat als ik de rj45 stekkers verkeerd had aangesloten ik 0 signaal zou hebben. Gaat dit ook niet op bij de wcd? Maw, als ik kabelvolgorde fout zou hebben zou die toch helemaal niets doen?

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou je inderdaad denken dat het toch daar zit, maar moet je op xperia box niet je TV altijd op een vaste poort hebben zitten? (ik heb alleen fritzboxes van xs4all gehad, daar was dit afaik initieel poort 4)

Als ik zo snel zoek, mag je dus enkel port 2t/m4 gebruiken voor TV, 1 niet? Je hebt dan niet je wcd op port 1 van je experia zitten?

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:37
Bij mij ongeveer dezelfde opstelling:
meterkast experiabox -> kabel (+/- 15 meter) -> switch -> kabel (0,5m) -> KPN IPTV-kastje

Werkt prima hier.

[Voor 4% gewijzigd door Vloris op 27-08-2019 15:21]

• IJS-T
SinergyX schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:56:
Zou je inderdaad denken dat het toch daar zit, maar moet je op xperia box niet je TV altijd op een vaste poort hebben zitten? (ik heb alleen fritzboxes van xs4all gehad, daar was dit afaik initieel poort 4)

Als ik zo snel zoek, mag je dus enkel port 2t/m4 gebruiken voor TV, 1 niet? Je hebt dan niet je wcd op port 1 van je experia zitten?
Even opnieuw getest met wat stabielere laptop. Als ik naar de experiabox ga met de cat5e of cat6 kabel, in beide gevallen haalt de laptop over afstand van 24m gewone snelheid 100/40, ping van 6ms.

Alles aangepast. Wcd porten op port 2 en 3 aangesloten van de experiabox. Lijkt nu wel te werken. Bedankt voor het meedenken allen!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 26-11 23:08

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Tikje WVB >>> NT

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee