Toon posts:

JBL clip repareren (laadt niet op)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Allereerst, ik ben niet heel technisch op electro gebied :+ :+ , dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn JBL clip laadt niet meer op. Nu heb de clip uit elkaar liggen en zie ik dat het omhulsel, dat om de aansluiting in de clip zit, zacht is geworden, waardoor de connector voor het opladen van accu geen aansluiting meer heeft. Ik wil die vast zetten op de groene plaat / printplaat? (heet dat zo)?

Ik heb twee foto' s toegevoegd. 1 is van de connector zoals die aan de buitenkant eruit ziet. 2 is van de binnenkant. Het geel omcirkelde deel is waar ik het zwarte omhulsel weggehaald heb.

Als ik de oplader in de aansluiting steek zie dat de connector beweegt en dus niet meer contact maakt met de " groene plaat". Als ik dan de aansluiting wat op en neer beweeg zie je wel dat die opgeladen wordt, maar dan zou ik hem zo vast moeten hadden.

Concreet mijn vraag.
Hoe kan en mag ik de aansluiting op de groene plaat vastzetten?

Ik hoop dat bovenstaande voldoende duidelijk is omschreven.

Groet, Tom

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YzCfxgSm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qxv11Cil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Terug vast solderen, een vrij secuur werkje dat makkelijk te verprutsen is.
Maar then again, hij is toch al stuk, wat heb je te verliezen? :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:47
Daar heb je een kleine soldeerbout voor nodig. Mijn advies als je dit nog nooit gedaan hebt. Zoek iemand in je omgeving die dit vaker doet (RadioTV Reparatiezaak oid in de buurt?).
Kan ook zijn dat de spoortjes op je printplaat los zitten, daar lijkt het wel op als ik de foto wat vergroot. Dan moet je met dunne draadjes gaan knutselen, misschien een tweaker bij je in de buurt die dit vaker gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
In het vervolg betere foto's posten, die contacten en pcb zijn zo niet te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:08
Zou je een closeup van de aansluiting op de print kunnen maken?
Overigens zoals eerder vermeld: als je geen ervaring met solderen hebt, en geen soldeerbout met een smalle punt, gaat dit vrij gegarandeerd mis. In dat geval: handige kennis zoeken, of je verlies nemen en een nieuwe kopen. Helaas leven we in een wegwerpmaatschappij tegenwoordig.