Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Mijn vraag
Ik probeer via 'mijn bestanden' op een chromebook toegang te krijgen tot onedrive.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenevo chromebook met chrome os

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb online wat tutorial gevonden voor dropbox. Deze werkt. Dit zou ook op dezelfde manier moeten werken voor onedrive, maar ik kan de betreffende add on niet vinden. Het lijkt of deze niet meer bestaat.

link naar tutorial

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05

Yucon

*broem*

Nu heb ik geen verstand van chromebooks, maar die dingen zijn toch linux-gebaseerd? Zou iets als dit kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:38

Wish

ingwell

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Yucon schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:44:
Nu heb ik geen verstand van chromebooks, maar die dingen zijn toch linux-gebaseerd? Zou iets als dit kunnen werken?
Ziet er niet heel eenvoudig uit en vraag me af of ik de map van onedrive dan ook daadwerkelijk onder 'mijn bestanden' zie op mijn chromebook.

Je zou toch verwachten dat er voor zo'n bekende clouddienst wel een makkelijkere oplossing zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Het gaat erom dat ik beide kanten op kan synchroniseren. Ik heb de onedrive app ook op chromebook gezet, maar deze opent en verdwijnt ook weer vrij snel. Ik krijg niet eens een inlogscherm.

Direct vanuit een office 365 app kan ik wel bij mijn bestanden op onedrive, maar er zit geen zoekfunctie in de app en zoeken naar bestanden gaat wat traag.. vandaar de wens de onedrive in 'mijn bestanden' (soort filemanager) te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:38

Wish

ingwell

MarkBM schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:31:
[...]

Het gaat erom dat ik beide kanten op kan synchroniseren. Ik heb de onedrive app ook op chromebook gezet, maar deze opent en verdwijnt ook weer vrij snel. Ik krijg niet eens een inlogscherm.
Het lijkt erop dat de installatie dan b0rked is... al eens geprobeerd te verwijderen en opnieuw te installeren?
Direct vanuit een office 365 app kan ik wel bij mijn bestanden op onedrive, maar er zit geen zoekfunctie in de app en zoeken naar bestanden gaat wat traag..
Heb je alle apps geprobeerd?
vandaar de wens de onedrive in 'mijn bestanden' (soort filemanager) te zien.
Deze wens haal ik niet uit je TS, misschien kun je hem daar aanvullen?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h321b
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Dit is een prima oplossing:
https://chrome.google.com...hgafdbfpniaimfbfomafoadgo

[ Voor 3% gewijzigd door h321b op 13-11-2020 08:41 ]

Pagina: 1