Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gaan gebruiken om Debian op te draaien met de volgende toepassingen:
Het mag niet meer dan 500 euro kosten.
Minder is het altijd prettig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis, toetsenbord en monitor.
Verder wordt het een compleet nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende onderdelen nodig:
Qua CPU wil ik het liefst Intel.
Verder heb ik geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het idee van deze server is dat ik de toepassingen die ik bij het eerste punt genoemd heb allemaal naast elkaar wil draaien.
Op dit moment heb ik een Raspberry Pi en ik merk dat ik op sommige punten tegen beperkingen aanloop.
Daarom leek ik een home server een logische volgende stap.
Ik bouw al jaren mijn eigen PC, maar die gebruik ik vooral voor games en andere dagelijke bezigheden.
Daardoor heb ik weinig verstand van hoeveel performance ik nodig heb voor de genoemde toepassingen.
Ik ga er niet mee gamen, maar de CPU moet wel een monitor aan kunnen sturen om films op te kijken.
Ik heb de Zelfbouw-htpc uit de Desktop Best Buy Guide van maart 2019 geprobeerd, maar een defecte CPU en behuizing lieten me met een nogal gefrustreerd gevoel achter.
Daarom vertrouw ik die onderdelen niet meer helemaal. Meer een gevoelskwestie dan iets anders, maar die build neem ik het liefst niet nog een keer onder handen!
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral op zoek naar advies over een CPU en de hoeveelheid RAM.
Advies over een voeding kan ik ook altijd gebruiken, dat vind ik altijd lastig om in te schatten.
Alvast bedankt!
Ik wil het systeem gaan gebruiken om Debian op te draaien met de volgende toepassingen:
- Webserver voor een minimaal bezochte website voor privé doeleinden.
- Nieuwsgroepen client
- Torrent client
- Afspelen van mkv's op tv via HDMI (niet meer dan 1080p
- Self-hosted Bitwarden
- Eventueel een Nextcloud server
- Teamspeak Server
- Experimenteren met Linux, het is naast mijn raspberry Pi mijn eerste Linux systeem
Het mag niet meer dan 500 euro kosten.
Minder is het altijd prettig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis, toetsenbord en monitor.
Verder wordt het een compleet nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende onderdelen nodig:
- CPU
- Moederbord
- Behuizing
- Voeding
- SSD
- HDD (hoeft niet meer dan 1TB)
- RAM
Qua CPU wil ik het liefst Intel.
Verder heb ik geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het idee van deze server is dat ik de toepassingen die ik bij het eerste punt genoemd heb allemaal naast elkaar wil draaien.
Op dit moment heb ik een Raspberry Pi en ik merk dat ik op sommige punten tegen beperkingen aanloop.
Daarom leek ik een home server een logische volgende stap.
Ik bouw al jaren mijn eigen PC, maar die gebruik ik vooral voor games en andere dagelijke bezigheden.
Daardoor heb ik weinig verstand van hoeveel performance ik nodig heb voor de genoemde toepassingen.
Ik ga er niet mee gamen, maar de CPU moet wel een monitor aan kunnen sturen om films op te kijken.
Ik heb de Zelfbouw-htpc uit de Desktop Best Buy Guide van maart 2019 geprobeerd, maar een defecte CPU en behuizing lieten me met een nogal gefrustreerd gevoel achter.
Daarom vertrouw ik die onderdelen niet meer helemaal. Meer een gevoelskwestie dan iets anders, maar die build neem ik het liefst niet nog een keer onder handen!
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral op zoek naar advies over een CPU en de hoeveelheid RAM.
Advies over een voeding kan ik ook altijd gebruiken, dat vind ik altijd lastig om in te schatten.
Alvast bedankt!