Bol.com retourdeal trampoline besteld - problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1232046

Topicstarter
Ik heb een vraag.

Ik heb een trampoline bij Bol.com retourdeal gekocht.

Alleen de verpakking zou beschadigd zijn, trampoline is nooit in elkaar gezet en in nieuwstaat.

Dus besteld en na een moeizame levering in elkaar gezet.

De poten zijn eerder in elkaar gezet en hebben ergens op gestaan (lichte krassen), maar veren en doek zaten nog in afgesloten verpakking.

Dus ik vond het een prima deal voor wat korting.

Verder gegaan met opbouwen en het net geplaatst, daar zit dus een fors gat in de zijkant.

Dus ik dacht, dat lossen we achteraf wel op, laat ze maar nasturen ofzo. Melding gedaan en en dat zou geen probleem zijn.

Krijg ik gisteren een mail, dat dit niet mogelijk is. Ik mag hem terugsturen...

Ja hallo, hoe dan, dat ding zit helemaal in elkaar en ik ben verder tevreden, maar ik wil graag een heel veiligheidsnet!

Dit teruggestuurd, kan niet. Of ik houd hem, of ik moet hem terugsturen. Dat laatste is echt ondoenlijk...

Ik heb nog niet betaald (achteraf betalen). Heb ik echt geen recht op een vervangend net? Is er iets wat ik nog andere kan doen?

Ik ga die trampoline echt niet in de originele doos terug krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Doe je het in 2 dozen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bel ze op en leg het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 10:28
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu twee keer gedaan...
Maar niet heel hoopvol.

Bol.com klantenservice snapt en en vrijdag “gaan we regelen” als reactie.

Vandaag al iets minder positief, maar nog steeds zetten ze mijn oplossing (nieuw net bestellen als korting op de prijs) door naar de afdeling retourdeals. Deze afdeling kan ik not bellen.

Ik krijg een mailtje iedere keer als reactie. Die blijft stellig: kan niet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:49

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Als hij in elkaar is gekomen , kan hij toch ook weer uit elkaar?
Dat mik je terug in de doos en gaat naar de AH en knikkert de doos op de balie en daarmee is is het klaar.
Of als je heel vervelend wil zijn dan laat je hem in elkaar zitten en rol je hem de AH in.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-07 21:47

Blokker_1999

Full steam ahead

Wat jij vraagt lijkt eenvoudig, maar nu moet je dit eens vanuit het oogpunt van Bol.com bekijken. Zij krijgen dagelijks meerdere van deze meldingen, zij zouden dan telkens het product in hun magazijn moeten gaan zoeken, doos moeten openmaken, het hopelijk correcte onderdeel eruithalen, doos aan de kant zetten, onderdeel opsturen en wachten totdat zij het defecte onderdeel dat jij terugstuurt in ontvangst kunnen nemen om dan het geheel retour te sturen naar hun leverancier.

Voor 1 enkele klant zou dat geen enkel probleem zijn, maar op de schaal van Bol.com is dat direct een heel stuk ingewikkelder. Dus zij zien liever dat jij het geheel inpakt, retour stuurt zodat zij bij ontvangst een nieuwe kunnen opsturen naar jouw waarvan ze weten dat deze in orde moet zijn.

Beeld je even anders ook nog deze in: jij belt dat je een onderdeel tekort komt. Zij maken een doos open, nemen het onderdeel eruit, sturen dat naar jouw up en de doos naar de leverancier. Enkele dagen later ga jij verder met montage en merk je dat er nog iets ontbreekt. Dan mogen ze ineens 2 stuks terug sturen naar de leverancier ondanks dat jij maar 1 exemplaar met tekorten hebt.

Is het de meest klantvriendelijke oplossing? Neen. Maar ik zie dus wel mogelijke redenen waarom ze het vragen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gezien 'De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.' stel voor dat je iemand inhuurt die het ding demonteert en terugtransporteert, de kosten zijn voor bol.com, jij regelt dat verder dan voor ze, dus het kost ze behalve wat geld verder geen moeite.

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 27-08-2019 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kun je voor de terugverzendkosten het net niet zelf fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Blasterxp schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:27:
Kun je voor de terugverzendkosten het net niet zelf fixen?
Die kosten zijn voor bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BlakHawk Bol.com komt grote artikelen zelf ophalen. het is niet zo makkelijk even een net regelen. men heeft gehele order in verpakking, geen losse onderdelen. of je moet het los kunnen kopen en dit verrekenen.

(dit kan gebeuren met zgn retourdeal)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hackus schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:33:
@BlakHawk Bol.com komt grote artikelen zelf ophalen....
Wellicht was
Ik mag hem terugsturen...
dan een misverstand.

Dus het zou kunnen dat @BlakHawk bol.com gewoon even moet uitleggen dat het een groot artikel is?

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 27-08-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:54:
Als hij in elkaar is gekomen , kan hij toch ook weer uit elkaar?
Dat mik je terug in de doos en gaat naar de AH en knikkert de doos op de balie en daarmee is is het klaar.
Of als je heel vervelend wil zijn dan laat je hem in elkaar zitten en rol je hem de AH in.
Nu kan het aan mijn inpak skills liggen, maar veel onderdelen zaten strak opgevouwen en geseald om bij elkaar te blijven.

Ik heb altijd al moeite om onderdelen in de zelfde doos te krijgen als ze ooit gestuurd zijn, maar vooral met een trampoline met erg veel onderdelen zakjes, die precies passend in een bepaalde manier in de doos zaten.

Misschien kun je je voorstellen dat dit moeilijker is dan gedacht.
Blokker_1999 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:18:
Wat jij vraagt lijkt eenvoudig, maar nu moet je dit eens vanuit het oogpunt van Bol.com bekijken. Zij krijgen dagelijks meerdere van deze meldingen, zij zouden dan telkens het product in hun magazijn moeten gaan zoeken, doos moeten openmaken, het hopelijk correcte onderdeel eruithalen, doos aan de kant zetten, onderdeel opsturen en wachten totdat zij het defecte onderdeel dat jij terugstuurt in ontvangst kunnen nemen om dan het geheel retour te sturen naar hun leverancier.

Voor 1 enkele klant zou dat geen enkel probleem zijn, maar op de schaal van Bol.com is dat direct een heel stuk ingewikkelder. Dus zij zien liever dat jij het geheel inpakt, retour stuurt zodat zij bij ontvangst een nieuwe kunnen opsturen naar jouw waarvan ze weten dat deze in orde moet zijn.

Beeld je even anders ook nog deze in: jij belt dat je een onderdeel tekort komt. Zij maken een doos open, nemen het onderdeel eruit, sturen dat naar jouw up en de doos naar de leverancier. Enkele dagen later ga jij verder met montage en merk je dat er nog iets ontbreekt. Dan mogen ze ineens 2 stuks terug sturen naar de leverancier ondanks dat jij maar 1 exemplaar met tekorten hebt.

Is het de meest klantvriendelijke oplossing? Neen. Maar ik zie dus wel mogelijke redenen waarom ze het vragen.
De leverancier biedt op zijn website gewoon een vervangend net aan. Voor particulieren 55 euro. Neem aan dat een bol dat bij problemen gewoon tegen inkoop zou mogen kopen. Zij nemen deze producten bij diezelfde leverancier af. Hoef je geen doos voor open te maken. Ik hoef het ook echt niet morgen in huis te hebben. Als het ergens volgende maand hier is, vind ik het prima!

Ik heb nu maar het voorstel gedaan 55 euro van de prijs af te halen, dan bestel ik zelf wel een vervangend net. Verwacht alleen niet dat ze daarop in zullen gaan.
Hackus schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:33:
@BlakHawk Bol.com komt grote artikelen zelf ophalen. het is niet zo makkelijk even een net regelen. men heeft gehele order in verpakking, geen losse onderdelen. of je moet het los kunnen kopen en dit verrekenen.

(dit kan gebeuren met zgn retourdeal)
Snap ik ook, alle begrip voor, ik hoef ook echt niet deze week nog een oplossing. Als ik uiteindelijk een vervangend net krijg ben ik al blij!

Maar het terugsturen zie ik niet zo zitten. Ze komen het wel ophalen, maar in elkaar zetten heeft al een paar uur gekost... Echt een avond bezig geweest.

Dus als er iets anders mogelijk is zou dat fijn zijn, vandaar dat ik mijn mogelijkheden in dit topic wil verkennen.

Tot nu toe is de helpdesk van bol echt top, alleen de reactie van de afdeling retourdeals niet.

Overigens haalt Dynalogic het dan op. Is enkel een vervoerder, die halen het uiteraard noet voor je uit elkaar.
begintmeta schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:23:
Gezien 'De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.' stel voor dat je iemand inhuurt die het ding demonteert en terugtransporteert, de kosten zijn voor bol.com, jij regelt dat verder dan voor ze, dus het kost ze behalve wat geld verder geen moeite.
Wat bedoel je met lid 1?
Waar vind je dit terug?
begintmeta schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:37:
[...]

[...]

Dus het zou kunnen dat @BlakHawk bol.com gewoon even moet uitleggen dat het een groot artikel is?
Dat heb ik uiteraard gedaan en daardoor iedere keer begrip vanuit de helpdesk.

Alleen de mail vanuit de afdeling is dat niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:08

LankHoar

Langharig tuig

Je geeft aan dat de leverancier een vervangend net aanbied. Heeft bol.com dit product zelf ook nog te koop staan? Eigenlijk is dat laatste al niet meer relevant, maar je kunt ze gewoon verzoeken om zo'n vervangend net op te sturen. Bij non-conformiteit heb je recht op vervanging zonder ernstig overlast. Een hele trampoline weer af moeten breken, opsturen, en een ander daarna weer op moeten bouwen.. Dat is zeker wel te beschrijven als overlast.

De andere optie die je kunt voorstellen is dat ze dan maar iemand langs sturen met een nieuwe trampoline, de oude afbreekt en de nieuwe weer opzet. Zo heb jij er geen (of in ieder geval weinig) overlast van.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 1232046 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:39:
...
Wat bedoel je met lid 1?
Waar vind je dit terug?
In het burgerlijk wetboek.
...
Maar het terugsturen zie ik niet zo zitten. Ze komen het wel ophalen, maar in elkaar zetten heeft al een paar uur gekost... Echt een avond bezig geweest.
...
Dus een belangrijk punt is dat het weer in elkaar zetten van de vervangende trampoline een grote klus is. In principe moet herstel/vervanging voor jou geen kosten en geen noemenswaardige overlast geven. Een avond gedwongen klussen is best wel noemenswaardige overlast zou ik zeggen (en dus zou bol.com het ding weer in elkaargezet moeten terugleveren), maar of bol.com dat ook zo ziet weet ik niet, noch weet ik of rechters al naar vergelijkbare gevallen gekeken hebben, of of iemand kan inschatten hoe die er naar kijken. Afbreken hoef jij ook sowieso niet lijkt me, ze kunnen het ding best zelf afbreken of in zijn geheel in de vrachtwagen zetten.

Ik zou eigenlijk zeggen dat het voor beide partijen het beste is dat bol.com gewoon het vervangende net voor je nabestelt... maar ja.... bol.com zit vast in zijn procedures naar het schijnt... :/

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 27-08-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
begintmeta schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:45:
[...]

In het burgerlijk wetboek.

[...]

Dus een belangrijk punt is dat het weer in elkaar zetten van de vervangende trampoline een grote klus is. In principe moet herstel/vervanging voor jou geen kosten en geen noemenswaardige overlast geven. Een avond gedwongen klussen is best wel noemenswaardige overlast zou ik zeggen (en dus zou bol.com het ding weer in elkaargezet moeten terugleveren), maar of bol.com dat ook zo ziet weet ik niet, noch weet ik of rechters al naar vergelijkbare gevallen gekeken hebben, of of iemand kan inschatten hoe die er naar kijken. Afbreken hoef jij ook sowieso niet lijkt me, ze kunnen het ding best zelf afbreken of in zijn geheel in de vrachtwagen zetten.

Ik zou eigenlijk zeggen dat het voor beide partijen het beste is dat bol.com gewoon het vervangende voor je nalevert... maar ja.... bol.com zit vast in zijn procedures naar het schijnt... :/
Hahaha, dat gaat wel erg ver 🤣

Ze bieden mij nu een cadeaubon van 30 euro...

Daar koop ik alleen geen net van, want bol verkoopt geen losse netten zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind het eigenlijk vooral best ver gaan dat bol.com zichzelf zo onnodig klemzet ten nadele van de koper, terwijl ze gewoon een simpele koopovereenkomst moeten nakomen. De oplossing dat ze je gewoon een vervangend net leveren lijkt voor jou en bol.com het beste... maar ze beelden zich in dat niet te kunnen...
Daar koop ik alleen geen net van, want bol verkoopt geen losse netten zo te zien.
Als bol.com geen zin heeft de overeenkomst na te komen zoals het hoort, kan je de prijs eventueel verminderen met 55€ (of wat het intacte net je ook maar zou kosten) (zie het volgende artikel in het BW). Als je niet vooruitbetaald hebt, is dat ook niet zo lastig (maar als je dat wel hebt, is het lastig afhankelijk van bol.coms acties...)

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 27-08-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
begintmeta schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:05:
[...]

Ik vind het eigenlijk vooral best ver gaan dat bol.com zichzelf zo onnodig klemzet ten nadele van de koper, terwijl ze gewoon een simpele koopovereenkomst moeten nakomen.

[...]

Als bol.com geen zin heeft de overeenkomst na te komen zoals het hoort, kan je de prijs eventueel verminderen met 55€ (of wat het intecte net je ook maar zou kosten) (zie het volgende artikel in het BW). Als je niet vooruitbetaald hebt, is dat ook niet zo lastig (maar als je dat wel hebt, is het lastig afhankelijk van bol.coms acties...)
Ik heb nog niet betaald...
Ben ik echt een zeikerd om aan die 55 euro vast te houden of vervangend net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Anoniem: 1232046 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

Denk het niet. Ik had laatst een grote staande ventilator besteld bij bol waarvan achteraf een klepje / batterij houder miste van afstandsbediening. Externe verkoper wou dat ik dat ding terug stuurde. Nou mooi niet. Contact opgenomen met bol dat ik het grote onzin vind om een ding die goed is terug te sturen vanwege een klein onderdeeltje. En dat vond bol ook. Die heeft verder het geregeld met de externe verkoper, en dat laatste heeft het onderdeel nagestuurd. Het kan dus echt wel, Het ligt er eerder aan dat men zelf de retouren gewoonweg niet goed genoeg controleert. Foutje kan gebeuren, maar ik maak het vaak mee met die externe verkopers. Schijt irritant is het.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

[...]

Nee echt niet. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Bol.com doet onnodig moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:06
een gat in een net kan je toch best eenvoudig oplossen met wat tiewraps?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 19:31
Wat ook nog een mogelijkheid is, om voor te stellen is een nieuwe set te bestellen en wanneer deze binnen is het net eruit halen, het defecte net er terug instoppen en die trampo weer retour sturen.

Niet zon nette sociale oplossing, maar als Bol.com niet mee werkt kan je dit gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vraag extra korting voor het gat in het net, en repareer het, of laat het repareren.

Het terugsturen en de afhandeling daarvan kost Bol nog meer.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 22:40
Laten we het constructief houden

[ Voor 73% gewijzigd door Perkouw op 27-08-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:54
Catmandos schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:08:
Wat ook nog een mogelijkheid is, om voor te stellen is een nieuwe set te bestellen en wanneer deze binnen is het net eruit halen, het defecte net er terug instoppen en die trampo weer retour sturen.

Niet zon nette sociale oplossing, maar als Bol.com niet mee werkt kan je dit gewoon doen.
Daar is het herroepingsrecht niet voor bedoelt. En zover ik weet als Bol dit hard kan maken vervalt je herroepings recht. En zit je met 1 extra trampoline.

Een net los bestellen en de kosten verhalen op bol.com. is nu de meest logische stap om het product weer conform te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
LankHoar schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:49:
[...]

Nee echt niet. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Bol.com doet onnodig moeilijk.
Inderdaad. Bij eenzelfde probleem met een partytent, gekocht bij de Lidl shop, kreeg ik meteen het voorstel om het geld terug te storten en de tent mocht ik houden. Met een kleine reparatie gewoon kunnen opzetten.

O ja ,ik kreeg ik ook nog een 10 euro cadeaubon voor het ongemak.

Jammer dat Bol zo moeilijk doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-07 11:59
Neem een rolletje vliegertouw en brei het als een volleerd visnet hersteller door je veiligheidsnet.

Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Catmandos schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:08:

Dus je wil dat TS het voorsteld en als Bol niet akkoord gaat het gewoon toch te doen? Voor 55 euro mogelijk in problemen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
Anoniem: 1232046 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:16:

Ik heb nog niet betaald (achteraf betalen). Heb ik echt geen recht op een vervangend net? Is er iets wat ik nog andere kan doen?
Het net zelf repareren?

Volgens mij is dat relatief snel en goedkoop te doen. Meer dan een half uur hoeft dat niet te kosten. Je zou kunnen googlen op 'visnet boeten' wat de vakterm is van het maken/repareren van netten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikkNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
De Bol.com retourdeals worden ook door een externe partner van Bol.com (BuyBay) gefaciliteerd. Dit is weliswaar in opdracht van Bol.com, maar het blijven meerdere entiteiten die hierin moeten samenwerken. Hierdoor is deze case, los van de cadeaubon die ze aanbieden, vrij lastig voor Bol om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 17:06
Je doet net of alle onderdelen zomaar los zijn te verkrijgen. In de meeste gevallen moet er dan een geheel nieuwe set komen en daar kan Bol.com weinig aan doen in mijn ogen, afgezien van het feit dat de set niet goed hebben gecontroleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 27-08-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:05:
Je doet net of alle onderdelen zomaar los zijn te verkrijgen. In de meeste gevallen moet er dan een geheel nieuwe set komen en daar kan Bol.com weinig aan doen in mijn ogen, afgezien van het feit dat de set niet goed hebben gecontroleerd.
Misschien moet je even het draadje lezen voor je reageert. TS geeft aan hoe en waar een nieuw net verkregen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 17:06
Flamesz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:15:
[...]

Misschien moet je even het draadje lezen voor je reageert. TS geeft aan hoe en waar een nieuw net verkregen kan worden.
Oh, dat stond niet in de openingspost. Nee, dit is dan nogal knullig van Bol.com. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Herkenbaar probleem,

Mijn stofzuiger was kapot, dus had een nieuwe besteld. Bleek de stofzuigerslang verkeerd om gelijmd te zitten, dus brak bij de eerste stofzuigbeurt al los. Ik had de stofzuiger hard nodig, dus vroeg of ze een nieuwe slang konden sturen. Dit kon helaas niet, moest de RMA procedure in gaan.
Het leukste is: Hoe ze bij de fabriek alles inpakken, zo krijg ik het nooit voor elkaar op een of andere manier.

Kortom: uiteindelijk alles in 2 dozen ingepakt en week later had ik een stofzuiger die wel goed was.

Toch enorm jammer denk je dan bij jezelf. Want de andere stofzuiger was prima, op iets kleins als een plastic slang na. Maar toch neemt de fabrikant dan graag de hele stofzuiger terug om weg te gooien...

Maar goed, een beter milieu begint bij (de grote bedrijven ipv) jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Dostar schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:28:
Toch enorm jammer denk je dan bij jezelf. Want de andere stofzuiger was prima, op iets kleins als een plastic slang na. Maar toch neemt de fabrikant dan graag de hele stofzuiger terug om weg te gooien...

Maar goed, een beter milieu begint bij (de grote bedrijven ipv) jezelf.
Waar precies haal je de wijsheid vandaan dat ze hem weggooien? Of is dat gewoon een wilde gok omdat je het niet weet?

Ontopic TS:
Waarom maak je je zo druk? Pak dat ding in 2 dozen in en stuur ze op. Je hoeft niet overal een probleem van te maken. En er is geen regeltje in de wet of bij Bol.com die vereist dat je alles precies inpakt zoals het was. Beter nog, al had je al het verpakkingsmateriaal al weggegooid dan hadden ze hem nog terug moeten nemen (al hadden ze dan wel enige kosten in rekening mogen brengen).
Zorg gewoon dat je zoveel mogelijk netjes in de originele verpakking stopt en doe de rest in een tweede doos.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zullen we hier geen ervaringentopic van maken? Het delen van eigen ervaringen met Bol.com en andere webshops helpen TS niet verder met zijn probleem en zijn hier dus ook offtopic.

Wil je wel je eigen ervaring kwijt, kan je dit altijd nog doen via Shopreview.Tweakers.net.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Drardollan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:38:
[...]

Waar precies haal je de wijsheid vandaan dat ze hem weggooien? Of is dat gewoon een wilde gok omdat je het niet weet?

Ontopic TS:
Waarom maak je je zo druk? Pak dat ding in 2 dozen in en stuur ze op. Je hoeft niet overal een probleem van te maken. En er is geen regeltje in de wet of bij Bol.com die vereist dat je alles precies inpakt zoals het was. Beter nog, al had je al het verpakkingsmateriaal al weggegooid dan hadden ze hem nog terug moeten nemen (al hadden ze dan wel enige kosten in rekening mogen brengen).
Zorg gewoon dat je zoveel mogelijk netjes in de originele verpakking stopt en doe de rest in een tweede doos.
Misschien had je het deel gemist waar ik zei dat in elkaar zetten een paar uur heeft gekost (hele avond).

Dan moet ik hem nu uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, twee avonden...

Daar maak ik mij druk om...

De leverancier heeft zelfs een webshop die het kapotte onderdeel levert.

Scheelt iedereen tijd en geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Drardollan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:38:
...
... al had je al het verpakkingsmateriaal al weggegooid dan hadden ze hem nog terug moeten nemen (al hadden ze dan wel enige kosten in rekening mogen brengen).
...
Natuurlijk mogen ze dat niet, dat zou hooguit in bepaalde gevallen mogen als de TS gebruik zou maken van herroepingsrecht, de TS wil echter gewoon nakoming van de overeenkomst, eerder is al gepost dat dat dan zonder kosten of noemenswaardige overlast voor de TS moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

Anoniem: 1232046 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:53:
[...]

Misschien had je het deel gemist waar ik zei dat in elkaar zetten een paar uur heeft gekost (hele avond).

Dat laatste zou best kunnen, echter men wil dat niet op jou manier. Dus blijft er niets anders over dan het op die manier te doen. Doe je dat, of wil je, dat niet. Dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 1222698 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:17:
[...]

Dat laatste zou best kunnen, echter men wil dat niet op jou manier. Dus blijft er niets anders over dan het op die manier te doen. Doe je dat, of wil je, dat niet. Dan houdt het op.
Aangezien TS nog niet heeft betaald, kan hij het ook eenvoudig anders oplossen, als men de volledige prijs wil ontvangen, moet men nu eenmaal ook het eigen gedeelte van de overeenkomst helemaal nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 1222698 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:17:
[...]

Gelukkig werkt het iets andets in Nederland. Want Bol.com heeft alleen iets te eisen als de gewenste oplossing veel meer geld kost als hun geboden oplossing. In dit geval gaat het om 55 euro inc BTW.(Dus nog minder voor bol.). Een compleet nieuwe eisen zou eerder onredelijk zijn als alleen het net kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
begintmeta schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:59:
[...]

Natuurlijk mogen ze dat niet, dat zou hooguit in bepaalde gevallen mogen als de TS gebruik zou maken van herroepingsrecht, de TS wil echter gewoon nakoming van de overeenkomst, eerder is al gepost dat dat dan zonder kosten of noemenswaardige overlast voor de TS moet gebeuren.
Inmiddels neig ik naar mijn verlies nemen en elders een andere bestellen...
ErikkNL schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:05:
De Bol.com retourdeals worden ook door een externe partner van Bol.com (BuyBay) gefaciliteerd. Dit is weliswaar in opdracht van Bol.com, maar het blijven meerdere entiteiten die hierin moeten samenwerken. Hierdoor is deze case, los van de cadeaubon die ze aanbieden, vrij lastig voor Bol om op te lossen.
Ja dat vond ik een beetje misleidend. Ook als ik bellen noemen ze het letterlijk “deze afdeling”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
[...]

Dat is je eigen schuld, voortaan even alles checken van te voren. Zeker als het een tweedekansje (of hoe Bol.com dat noemt) is.

Overigens heb ik hier recent een 3 meter doorsnee trampo neergezet in minder dan een uur. Geen idee waarom het zo lang moest duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Anoniem: 1232046 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:36:
[...]

Inmiddels neig ik naar mijn verlies nemen en elders een andere bestellen...
En weer komt een winkel weg met klantonvriendelijke praktijken die niet met (de geest van de) wet stroken. Jammer. Ik zou ze nogmaals per mail aangeven dat hun verwachting onredelijk is, en ze maar gewoon een net moeten naleveren, ofwel 55 euro (niet in waardebonnen) geven zodat je het elders kunt bestellen, of een mannetje langs sturen die het voor jou het huidige model demonteert en een nieuwe weer in elkaar zet. Je kunt in die mail verwijzen naar het feit dat het zonder al teveel overlast moet gebeuren, en daar op de huidig voorgestelde manier absoluut geen sprake van is. Ook even beroepen op hun gezond verstand, want de oplossing die jij voorstelt is voor beide partijen beter. Dat gaat wellicht tegen een proces in, maar die moet dan hoognodig op de schop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
LankHoar schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:44:
... ofwel 55 euro (niet in waardebonnen) geven zodat je het elders kunt bestellen, ...
En dat hoeft nieteens, TS heeft tenslotte nog niet betaald. Ze kunnen de TS ook gewoon 55€ minder laten betalen (of zelf zo'n net voor de TS bestellen of het herstellen en het volledige bedrag rekenen), en als ze niet willen nakomen (dan moet dat dus wel helemaal helder zijn), kan TS ook gewoon zelf besluiten 55€ minder te betalen, als bol.com dat dan onterecht vindt, kunnen ze er achteraan (en tevergeefs dan denk ik).

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 27-08-2019 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

[...]

Haha serieus ?? Ik zet zo'n ding in een uurtje op 😎 al vaker gedaan ook nog .waar je druk om komt maken . Ding moet terug dus niet zo lopen zeuren in de tijd dat je hier poste had hij allang uit elkaar kunnen zijn..

Volgende keer beter controleren voor je hem opzet 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:52
Nieuwe bestellen, net omwisselen en retour sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]
Heb je de leverancier al geprobeerd te contacteren? Misschien lossen die het wel direct voor je op?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 18:39
[...]

Gezien jij niet aan de oplossing van Bol.com wil meewerken, zou ik blij zijn met de 30 euro die ze bieden als alternatieve tegemoetkoming. Die 25 euro verschil is voor jou in principe veel minder dan de kosten van 6+ uur werk (uit elkaar halen, wegbrengen, nieuwe in elkaar zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bol.com moet gewoon doen wat ze moet doen, de overeenkomst eindelijk zonder aanvullende kosten of noemenswaardige overlast van TS nakomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
henri86 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:33:
[...]

Gezien jij niet aan de oplossing van Bol.com wil meewerken, zou ik blij zijn met de 30 euro die ze bieden als alternatieve tegemoetkoming. Die 25 euro verschil is voor jou in principe veel minder dan de kosten van 6+ uur werk (uit elkaar halen, wegbrengen, nieuwe in elkaar zetten).
Alleen is in dit geval de oplossing van Bol niet redelijk. Tevens hebben ze in het begin al aangegeven dat een net omruil prima mogelijk is. En als iets redelijk is mag je een bedrijf er gewoon aan houden. Bol.com probeert het aan alle kanten zo makkelijk mogelijk te maken voor hun zelf. En denkt daarbij niet aan hun klanten. En nog zijn er mensen die de houding van bol steunen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-07 20:05

Zeror

Ik Henk 'm!

President schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:19:
Nieuwe bestellen, net omwisselen en retour sturen?
Kan bol.com dat niet doen? Net omwisselen bij een andere trampoline en dan opsturen. TS stuurt dan het kapotte net naar bol.com en bol.com stuurt de doos aan hun kan, die dan het kapotte net heeft, terug naar de fabrikant.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:52
Zeror schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:15:
[...]

Kan bol.com dat niet doen? Net omwisselen bij een andere trampoline en dan opsturen. TS stuurt dan het kapotte net naar bol.com en bol.com stuurt de doos aan hun kan, die dan het kapotte net heeft, terug naar de fabrikant.
Geen idee, ik had bij bol.com ooit een fietsendrager besteld die met een week kapot was. Gevraagd of ze een nieuw lampje konden opsturen aangezien ik het artikel pas 1,5 week had... Ze hadden overleg gehad met de fabrikant, het kon niet... Dus ik heb een nieuwe besteld en de eerste retour gezonden omdat het niet aan mijn verwachting voldeed. Had de doos van mijn eerste al weg gegooid, dus kon doos van de nieuwe gebruiken voor het retourneren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
begintmeta schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:37:
[...]

Bol.com moet gewoon doen wat ze moet doen, de overeenkomst eindelijk zonder aanvullende kosten of noemenswaardige overlast van TS nakomen...
Er staat nergens in de wet dat dit zonder aanvullende kosten of noemenswaardige overlast moet worden nagekomen.

Er kunnen voorwaarden gesteld worden die je verplichten de retour zelf te betalen bijvoorbeeld, als dat vooraf bekend is mag dat gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Drardollan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:45:
...
Er staat nergens in de wet dat dit zonder aanvullende kosten of noemenswaardige overlast moet worden nagekomen. ...
Lees het topic nog maar eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Drardollan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:45:
[...]

Er staat nergens in de wet dat dit zonder aanvullende kosten of noemenswaardige overlast moet worden nagekomen.

Er kunnen voorwaarden gesteld worden die je verplichten de retour zelf te betalen bijvoorbeeld, als dat vooraf bekend is mag dat gewoon.
Voor herroeping wel. Garantie moet toch echt kostenloos gebeuren en ook zonder noemenswaardige overlast. Dit is al zovaak naar voren gekomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
@BlakHawk sommige mensen zijn erg pro bol en CoolBlue. En pikken alles wat ze die bedrijfen doen. Bol doet je onnodig opschepen met werk. Omdat zij te lui zijn om het te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:05

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Laten we het vanaf hier weer constructief houden mensen. Het heeft geen zin om op de man te spelen. Happy posting!

[ Voor 77% gewijzigd door Perkouw op 28-08-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
loki504 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:14:
@BlakHawk sommige mensen zijn erg pro bol en CoolBlue. En pikken alles wat ze die bedrijfen doen. Bol doet je onnodig opschepen met werk. Omdat zij te lui zijn om het te bestellen.
Ik ben zelf ook pro bol.com en zal nog steeds genoeg bestellen daar. Maar in dit geval lossen ze het gewoon niet op zoals zou moeten.

Ik merk dat in het algemeen wel vaker... Apple, Tesla... Een aantal mensen is fan, daar kan ik inkomen. Maar direct is alles top van die bedrijven. Ze kunnen niets verkeerd doen.

Iets objectiever naar bedrijven kijken, kan geen kwaad.

Ik ben nog steeds super blij met select voordeel, service is vaak gewoon helemaal top. Maar in dit geval iets minder dan ik gewend ben van ze.
Pagina: 1