Simpele stereoset voor oma(88)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:17
Tweakers,

Ik zoek een?
Stereoset voor oma (88)

Wat is je budget?
Prijs is niet de doorslaggevende factor, het moet een goed apparaat zijn waar ze zich eenvouding mee kan redden. Zeg rond de 200 euro, maar meer of minder is geen grote ramp.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op dit moment heeft mijn oma nog een 'ouderwetse' stereoset: losse fm-tuner, versterker, en cdspeler.
Deze is na 50 jaar nu toch echt aan vervanging toe. Ze moet dus gewoon radio en cd's kunnen luisteren, op een zo eenvouding mogelijke manier. Echter, de meeste van de simpele 'stereo' setjes(2.0) die ik vind, zijn of alleen te bedienen met afstandsbediening, óf hebben zoveel knoppen dat ik vrij zeker weer dat oma door de bomen het bos niet meer ziet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Deze Panasonic SC-PM254EG-K lijkt nog het meest op wat ik zoek. Deze heeft in elk geval een aan/uit knop, 'selector' voor de input, en een grote, draaibare volumeknop. Echter, hier zit ook bluetooth, usb etc. op. Leuk voor de tweaker, minder handig voor mijn oma, die geen internet heeft, laat staan dat ze weet wat bluetooth inhoudt. Eigenlijk is iets met alleen cd en FM meer dan genoeg. Zijn er opties?

Welke vragen heb je hier nog over?
Kort gezegd, ik zoek een zo simpel mogelijke stereotoren, zonder al teveel poespas. Een afstandsbediening mag, maar het allerliefst gewoon een paar simpele knoppen op het apparaat zelf, dat zou perfect zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Maar werkt die stereoset nog wel? Of wat mankeert eraan?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
Touchdomex schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:47:
Maar werkt die stereoset nog wel? Of wat mankeert eraan?
De CD-speler begint steeds vaker over te slaan, de versterker begint meer en meer te storen(ook na een revisie van 5 jaar geleden), en ook de tuner stoort vaker wel dan niet. Zijn alle 3 losse apparaten, en staan er al zeker 40 jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Interessanre keuze die panasonic. Ik zou die als "teveel knopjes" bestempelen.

Dit lijkt me een betere keuze qua knoppenlayout op het apparaat:
https://www.bcc.nl/beeld-...1ojAi5EAQYASABEgJNdfD_BwE

Dat er USB en BT op zit, maakt natuurlijk niet uit. Dit kan je gewoon niet gebruiken. Als je oma tussen CD en FM kan schakelen, kan ze ook wegschakelen van de inputs die ze niet gebruikt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 06:28
pricewatch: Sony CMT-SBT20B

Eerste beste hit op de pricewatch...?

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 27-08-2019 08:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:04
Moet het perse nieuw zijn? Voor een tientje haal je bij de kringloop ook een nieuwe stereoset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
JvS schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:52:
Interessanre keuze die panasonic. Ik zou die als "teveel knopjes" bestempelen.

Dit lijkt me een betere keuze qua knoppenlayout op het apparaat:
https://www.bcc.nl/beeld-...1ojAi5EAQYASABEgJNdfD_BwE

Dat er USB en BT op zit, maakt natuurlijk niet uit. Dit kan je gewoon niet gebruiken. Als je oma tussen CD en FM kan schakelen, kan ze ook wegschakelen van de inputs die ze niet gebruikt.
Die ziet er inderdaad al beter uit. Onderschat mijn oma niet, je wil niet weten hoe vaak ze gebeld heeft toen ze een nieuwe TV kreeg, en die elke keer weer op een lege HDMI-input wist te schakelen...
Die had ik ook bekeken, had alleen over de knoppen bovenop het apparaat heengekeken, dus dacht dat die alleen een volumeknop had... 8)7 Dan is dit zeker een intressante optie!
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:57:
Moet het perse nieuw zijn? Voor een tientje haal je bij de kringloop ook een nieuwe stereoset :)
Mijn voorkeur gaat wel uit naar nieuw. Die stereosets van de kringloop moet je ook altijd geluk mee hebben, voor hetzelfde doet die na een maand precies hetzelfde als deze...
Geld is niet het probleem, het idee is om dit als familieleden met zijn allen als cadeau te geven. We geven dan liever iets waarvan we 100% zeker weten dat het goed is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Bedenk overigens dat FM uitgefaseerd gaat worden. De termijnen zijn nog wat onduidelijk, maar er zullen steeds meer FM zenders over gaan stappen op DAB+.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Schumaster schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:04:
[...]

Die ziet er inderdaad al beter uit. Onderschat mijn oma niet, je wil niet weten hoe vaak ze gebeld heeft toen ze een nieuwe TV kreeg, en die elke keer weer op een lege HDMI-input wist te schakelen...
Dat snap ik wel. Het is een stom abstractieniveau van en TV met een externet tuner dat je inputs moet kiezen en dan binnen de input (met een ander apparaat?) zenders moet kiezen. En HDMI 1, 2, 3, 4 is lastig onthouden wat de goede is.

Dat is wat anders dan dat je nu geen USB en BT moet hebben. Je maakt het jezelf te moeilijk (blijkt al uit het feit dat je voor zoiets simpels waarvoor je gewoon de MM in moet lopen een topic opent :P)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacEnny
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 05:56
mijn ouders hebben de pricewatch: Panasonic SC-PMX84 Zwart

moest ze er een paar weken geleden aan helpen herinneren dat er bluetooth op dat ding zat toen ze over bluetooth speakers begonnen.
oftewel, blijkbaar erg makkelijk te negeren

[ Voor 1% gewijzigd door MacEnny op 27-08-2019 17:10 . Reden: woordje vergeten te typen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
JvS schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:32:
[...]
Dat is wat anders dan dat je nu geen USB en BT moet hebben. Je maakt het jezelf te moeilijk (blijkt al uit het feit dat je voor zoiets simpels waarvoor je gewoon de MM in moet lopen een topic opent :P)
Wellicht heb je gelijk, was benieuwd of er wellicht iemand met hetzelfde 'probleem' had gezeten.
Ik ga komende week even naar de MM met genoemde modellen hier in mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze heeft FM, DAB+ en een cd-speler. Zeer weinig knoppen.
pricewatch: Denon RCD-M41DAB Zwart
Wel € 100 boven budget en je moet de oude speakers dan hergebruiken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.Teunissen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
Voordelige low budget middenklasse beeld en geluidsinstallatie voor nog geen €1000,00

Smart led-tv: LG 43UM7600PLB €499,00
https://www.tvreus.nl/lg-...3R417H4WpLjBoCS4UQAvD_BwE

Stereo Dab+ receIver: Onkyo TX-8220. €239,00
https://www.correct.nl/artikel/Onkyo-TX8220B-art575459.php

Panasonic cd dvd blue-ray speler DMP-BDT184EG- €99,00
https://www.correct.nl/ar...-BDT184EG-K-art571698.php

Stel boekenplank luidsprekers: Polk-T15BK €99,00
https://www.correct.nl/artikel/Polk-T15BK-art573119.php

___________+

Totaal €936,00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumaster
Ed.Teunissen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:18:
Voordelige low budget middenklasse beeld en geluidsinstallatie voor nog geen €1000,00

Smart led-tv: LG 43UM7600PLB €499,00
https://www.tvreus.nl/lg-...3R417H4WpLjBoCS4UQAvD_BwE

Stereo Dab+ receIver: Onkyo TX-8220. €239,00
https://www.correct.nl/artikel/Onkyo-TX8220B-art575459.php

Panasonic cd dvd blue-ray speler DMP-BDT184EG- €99,00
https://www.correct.nl/ar...-BDT184EG-K-art571698.php

Stel boekenplank luidsprekers: Polk-T15BK €99,00
https://www.correct.nl/artikel/Polk-T15BK-art573119.php

___________+

Totaal €936,00
Volgens mij vroeg ik om een simpel geluidssetje van 200 euro, niet om een complete set inclusief nieuwe TV van dik 900 euro... Aandelen correct.nl/tvreus.nl?
Jorgen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:01:
Deze heeft FM, DAB+ en een cd-speler. Zeer weinig knoppen.
pricewatch: Denon RCD-M41DAB Zwart
Wel € 100 boven budget en je moet de oude speakers dan hergebruiken.
Deze ga ik ook overwegen/in de groep gooien, en zal even testen of die speakers nog een beetje acceptabel zijn.

Ik denk dat ik zo genoeg info heb, bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In de pricewatch staan in elk geval nog alternatieve apparaten die radio en cd (of ipv daarvan dvd) combineren, bij onder andere home cinema sets, receivers/versterkers, cd-spelers en zelfs bij draadloze speakers.

Zijn de gegeven ideeën niet geschikt, dan kun je dus daar nog even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Standeman schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:12:
Bedenk overigens dat FM uitgefaseerd gaat worden. De termijnen zijn nog wat onduidelijk, maar er zullen steeds meer FM zenders over gaan stappen op DAB+.
Oma is 88, ik denk niet dat die de tijd mee gaat maken dat FM-radiostations verdwenen zijn. Uiteraard ook ik dat Oma nog lang in ons midden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

Standeman

Prutser 1e klasse

sypie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:00:
[...]

Oma is 88, ik denk niet dat die de tijd mee gaat maken dat FM-radiostations verdwenen zijn. Uiteraard ook ik dat Oma nog lang in ons midden is.
Ik ga er van uit dat ze minstens 108 wordt :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:00:
[...]

Laatst werd er geclaimd dat in 2030 de definitieve overschakeling naar DAB+ klaar moet zijn, oma zou dan 99 of net 100 zijn. Als ze nog goed gezond is, kan dat best dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is jammer dat ze geen internet heeft en TuneIn net wat minder eenvoudig werkt dan gewone radio (in elk geval op mijn receiver). Anders zou ik daarvoor kiezen.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 17:12
Jorgen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:15:
Het is jammer dat ze geen internet heeft en TuneIn net wat minder eenvoudig werkt dan gewone radio (in elk geval op mijn receiver). Anders zou ik daarvoor kiezen.
Tsja, de echte Tweakert zou natuurlijk gewoon zelf wat in elkaar knutselen voor Omoe :9

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Standeman schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:12:
Mag inderdaad hopen dat oma nog lang meegaat, maar ook de erfgenamen zijn meer gebaat met een apparaat dat nog lang na oma d'r heengaan gebruikt kan worden..

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Schumaster Ben je nog wat opgeschoten met alle keuzes?

Ik heb zelf nog even gekeken naar wat mogelijkheden, naast de Denon die ik al eerder noemde. Zie bijv. https://tweakers.net/pric...19;694793;1235437;833267/

Waar ik op gelet heb is heel simpel: normaal/degelijk uiterlijk; knoppen: weinig en duidelijk.
Er zaten heel leuke apparaten tussen, die voor mij toch afvielen omdat ze ook snel "too much" kunnen zijn qua knoppen en/of displays.

Wat ik trouwens destijds voor mijn opa en oma heb gedaan is een lijstje gemaakt met hoe iets aan/uit ging en welke knoppen/handelingen nodig waren om een bepaalde functie te gebruiken. Daar had ik toen gewoon de knoppen nagetekend en erbij gezet wat ze deden. Plus opgeschreven welke er nodig waren om bijv. de videorecorder (jaja) op opnemen te zetten; of de radio van zender te wisselen.

Nog even terugkomend op de speakers: die gaan bij normaal gebruik ontzettend lang mee. Heb je al kunnen luisteren of ze nog acceptabel geluid geven? Als je toch besluit nieuwe te kopen, ga dan even luisteren hoe ze klinken in de winkel. Radio's/versterker geven alleen het signaal door; speakers bepalen hoe dat klinkt. Als een complete set in de winkel goed klinkt, kan die met andere speakers eraan heel anders klinken bijv.

Ben benieuwd naar jullie uiteindelijke keuze en wat oma er van vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schumaster
Het is uiteindelijk deze geworden. Zaterdag bij de mediamarkt wezen kijken, en deze leek toch het meest overzichtelijk.
Ga hem pas over enkele weken bij oma installeren, maar denk dat het goed moet komen.

Iedereen bedankt voor de response!
Pagina: 1