Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk om te gamen (total war, battlefield, borderlands 3, ...) op 1920x1080 @ 60Hz. Daarnaast het standaard computer werk office, surfen enz. Het systeem zou ik wel graag toekomst gericht bouwen zodat er bv een zwaardere grafische kaart in kan,enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs is 950€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een normale gaming PC die ook doorheen de jaren mee kan (na nodige upgrade's van sommige componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, er is geen voorkeur. Ik staat open voor alles
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem zou een afgesloten toren zijn (ga je ook zien aan de keuze van kasten), geen led en venster toestanden dus.
Daarnaast zou het systeem ook best stil mogen zijn (dit heeft ook de keuze van grafische kaart en kast bepaald)
Keuze behuizing:
https://be.hardware.info/...-tussen-de-80-en-120-euro
Keuze grafische kaart
https://be.hardware.info/...lbare-kaarten-voor-gaming
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?
Liefst bang-for-buck natuurlijk
maar ik ben geen expert en dit gaat mijn eerste zelf te bouwen pc zijn. Ik zoek daarom hulp bij behuizing, processorkoeling en de voeding.
voeding
Voeding gekozen omdat deze modulair was, alleen maak ik me ongerust naar kwaliteit/voldoende is naar de toekomst (bv zwaardere videokaart). Hieronder 2 alternatieven die ik doorheen het forum regelmatig tegen ben gekomen. Van BitFenix Formula Gold 450W ben ik iets minder fan omwille niet modulair.
behuizing
De Nanoxia heb ik gekozen voor de demping van geluid alleen maak ik me ongerust naar de beschikbare ruimte: de aanwezige kooien geven maar maximale ruimte van 370mm. Ik heb geen idee wat de toekomst brengt maar dit lijkt me toch ruimte genoeg voor een tijdje nieuwe generatie videokaarten.
Als alternatief:
Onderstaande behuizing lijkt me interessant, groot en ruimte genoeg om later in te verbouwen
Alleen lijkt me deze minder geluid te dempen als voorgestelde kast. Daarom vraag of er toch een proceskoeler nodig zou zijn?
Alvast bedankt voor de hulp, ik ben hierin een beginneling dus alle feedback is welkom. Nooit te oud om te leren
Voornamelijk om te gamen (total war, battlefield, borderlands 3, ...) op 1920x1080 @ 60Hz. Daarnaast het standaard computer werk office, surfen enz. Het systeem zou ik wel graag toekomst gericht bouwen zodat er bv een zwaardere grafische kaart in kan,enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs is 950€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een normale gaming PC die ook doorheen de jaren mee kan (na nodige upgrade's van sommige componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, er is geen voorkeur. Ik staat open voor alles
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem zou een afgesloten toren zijn (ga je ook zien aan de keuze van kasten), geen led en venster toestanden dus.
Keuze behuizing:
https://be.hardware.info/...-tussen-de-80-en-120-euro
Keuze grafische kaart
https://be.hardware.info/...lbare-kaarten-voor-gaming
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?
Liefst bang-for-buck natuurlijk
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G | € 255,- | € 255,- |
| 1 | Behuizingen | Nanoxia Deep Silence 2 Donker Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESCK | € 81,99 | € 81,99 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Whisper BWG450M | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 914,74 | ||
voeding
Voeding gekozen omdat deze modulair was, alleen maak ik me ongerust naar kwaliteit/voldoende is naar de toekomst (bv zwaardere videokaart). Hieronder 2 alternatieven die ik doorheen het forum regelmatig tegen ben gekomen. Van BitFenix Formula Gold 450W ben ik iets minder fan omwille niet modulair.
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W CM | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 64,95 | € 64,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 134,90 | ||
behuizing
De Nanoxia heb ik gekozen voor de demping van geluid alleen maak ik me ongerust naar de beschikbare ruimte: de aanwezige kooien geven maar maximale ruimte van 370mm. Ik heb geen idee wat de toekomst brengt maar dit lijkt me toch ruimte genoeg voor een tijdje nieuwe generatie videokaarten.
Als alternatief:
Onderstaande behuizing lijkt me interessant, groot en ruimte genoeg om later in te verbouwen
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define C | € 74,90 | € 74,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 74,90 | ||
Alvast bedankt voor de hulp, ik ben hierin een beginneling dus alle feedback is welkom. Nooit te oud om te leren