Windows 10 rechten instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckbunny
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11-2023
Mijn vraag is als volgt:

Ik wil graag dat alle instellingen, in ieder geval instellingen scherm+beamer beveiligd wordt zodat niemand behalve de administrator wijzigingen hierin kan brengen. Is dat een lastig verhaal?

We gebruiken Windows 10 en Office 365 (non profit organization licence) op een desktop computer met een vaste opstelling met vaste monitor en beamer naast audiogeluidssysteem. Bij het gebruik is er een <ppt user> account hiervoor aangemaakt voor onze voornamelijk toepassing van sheets presentaties.

Ik hou mijn verhaal kort: in onze kerk is er een persoon die steeds aan de instellingen zit te rommelen, waardoor ik steeds weer moet gaan uitzoeken wat er ingesteld is en zonde van mijn tijd om dat weer elke keer te moeten echt zetten.

Wat ik graag in Powerpoint zie is dat alleen bestanden kunnen worden gelezen en eventueel gewijzigd, echter instellingen van primaire en secundaire scherm bij presenterview moeten door niemand gewijzigd kunnen worden, is het mogelijk dit te bewerkstelligen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee, alvast heel veel dank voor alle tips en adviezen

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vroegâh, onder XP, heette dat kiosk mode. De user kan nog steeds wel alle instellingen om zeep helpen, maar na een reboot staat alles weer zoals jij 't ingesteld hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-10 23:43

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Hier staat een stappenplan hoe je dit instelt zonder lid te hoeven zijn van een domein:
https://www.makeuseof.com...s-settings-control-panel/

Moet je wel Windows 10 Pro draaien, geen idee of een non-profit licensie pro is..

Ik zou als ik jou was eens kijken naar de sectie "Method 2: Using the Group Policy Editor".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:15
Zou je iets specifieker kunnen zijn met welke instellingen ze lopen te rommelen?
- De instellingen van powerpoint?
- De instellingen van de Beamer?
- De beeldscherminstellingen?
- iets anders?

Beeldscherminstellingen zou je misschien vast kunnen zetten zoals @Knorretje- knorretje aangeeft.

Kiosk mode (Read only, zou het handigste zijn)

Of gewoon die persoon even op de vingers tikken dat ze er mee moeten stoppen :+ Er zal ongetwijfeld een reden zijn waarom ze het doen.

Er schoot me ook nog iets binnen met EWF (Windows XP embedded, Windows 7 embedded) en UWF (Windows 10 enterprise/education, windows 10 iot) (Pro schijnt ook te kunnen met wat haken en ogen)
Hiermee zou je ook instellingen mee vast kunnen zetten. Alle instellingen die hierna gedaan worden wordt niet opgeslagen (tenzij je dat wil, heb je admin wachtwoord voor nodig) en zouden dus terug gezet worden na een reboot.

[ Voor 57% gewijzigd door Itrme op 27-08-2019 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckbunny
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11-2023
Hartstikke bedankt voor alle antwoorden! ik ga dit allemaal uitproberen,

@Itrme :
het gaat erom dat de ppt leden alleen ppt kunnen bedienen en eventueel wijzigingen te kunnen aanbrengen, ze mogen de instellingen van powerpoint zelf niet kunnen wijzigen en ook niet voor beeldscherm en beamer.
In powerpoint voornl monitor instelling moet niet te wijzigen zijn.