Hallo,
Ik vroeg mij af welk type zonnepanelen jullie aanraden en of jullie optimisers in mijn geval nuttig vinden.
Ik nijg een beetje naar de Bauer optie aangezien deze meer garantie geven maar ik vind hier véél minder informatie over dan Sunpower die ondertussen al een gevestigde waarde is.
Ik heb een plat dak. Het gedeelte waar geen zonnepanelen op staan is onze veranda. De online tool ziet dit als dak maar hier kunnen geen panelen op.
Zie hieronder vind je alle informatie die ik al gekregen heb van verschillende verkopers en een zonnekaart van mijn dak.
Afmetingen van het dak is ongeveer 7m x 8,5m
Er zijn verkopers die mij adviseren om:
13 x 300W Bauer glass-glass
MA 3.000 omvormer. Zonder optimisers (want in een Sunnyboy zit schaduwbeheer in zie: https://www.sma-benelux.c...llatie/schaduwbeheer.html)
Prijs: €5800,00 btw in
30 Jaar vermogen garantie (87%) & 30 jaar productgarantie op panelen
5 jaar op omvormer (Kan 10 worden voor meerprijs van €183)
Andere stellen voor:
12 x 320W Sunpower P19 full black zonnepanelen
12 x Optimisers Solaredge P370
Omvormer Solaredge 3000 HD Wave
Prijs: €6076.42 btw in
25 Jaar vermogen garantie (82,6%) en 25 jaar productgarantie.
Fabrieksgarantie omvormer 12j, kan 20 of 25 worden mits meerprijs (staat niet op offerte hoeveel)
Fabrieksgarantie optimizers: 25j.

Indien ik iets vergeten ben post dit zeker, dan pas ik het zo snel mogelijk aan!
Ik vroeg mij af welk type zonnepanelen jullie aanraden en of jullie optimisers in mijn geval nuttig vinden.
Ik nijg een beetje naar de Bauer optie aangezien deze meer garantie geven maar ik vind hier véél minder informatie over dan Sunpower die ondertussen al een gevestigde waarde is.
Ik heb een plat dak. Het gedeelte waar geen zonnepanelen op staan is onze veranda. De online tool ziet dit als dak maar hier kunnen geen panelen op.
Zie hieronder vind je alle informatie die ik al gekregen heb van verschillende verkopers en een zonnekaart van mijn dak.
Afmetingen van het dak is ongeveer 7m x 8,5m
Er zijn verkopers die mij adviseren om:
13 x 300W Bauer glass-glass
MA 3.000 omvormer. Zonder optimisers (want in een Sunnyboy zit schaduwbeheer in zie: https://www.sma-benelux.c...llatie/schaduwbeheer.html)
Prijs: €5800,00 btw in
30 Jaar vermogen garantie (87%) & 30 jaar productgarantie op panelen
5 jaar op omvormer (Kan 10 worden voor meerprijs van €183)
Andere stellen voor:
12 x 320W Sunpower P19 full black zonnepanelen
12 x Optimisers Solaredge P370
Omvormer Solaredge 3000 HD Wave
Prijs: €6076.42 btw in
25 Jaar vermogen garantie (82,6%) en 25 jaar productgarantie.
Fabrieksgarantie omvormer 12j, kan 20 of 25 worden mits meerprijs (staat niet op offerte hoeveel)
Fabrieksgarantie optimizers: 25j.

Indien ik iets vergeten ben post dit zeker, dan pas ik het zo snel mogelijk aan!
[ Voor 5% gewijzigd door yochi op 26-08-2019 20:53 ]