eBay advies verkoper wil annuleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Gisteren een object gekocht via eBay en de betaling via PayPal gedaan. Paar uur later krijg ik bericht van de verkoper dat hij het niet meer heeft en wil annuleren. Hij vraagt mij een verzoek tot annuleren te doen. Dit weiger ik en geef aan dat hij dit zelf maar moet doen.
Een paar minuten later krijg ik een verzoek tot annuleren met de reden dat ik het object niet meer wil hebben.
Daarna vraag ik hem waarom hij deze reden kiest maar geen reactie. Gok zelf omdat hij geen fees wil betalen.

Als ik wil reageren en het wil annuleren geeft eBay de volgende melding:

Welk antwoord wil je geven?
X Ik ga akkoord met de aanvraag van de verkoper om deze transactie te annuleren.

Accepteer de aanvraag voor annulering alleen als je nog niet betaald hebt of als de verkoper je al heeft terugbetaald. Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, moet je contact opnemen met de verkoper

X Ik ga niet akkoord met de aanvraag van de verkoper om deze transactie te annuleren.

Nu wil ik best akkoord gaan alleen natuurlijk wel mijn geld eerst terug. Volgens de verkoper krijg ik automatisch mijn geld terug na annuleren (als ik kies voor optie 1). Dit staat hier: https://www.ebay.ie/pages...-transaction-process.html

Nu heb ik e-mail naar eBay verzonden maar na 24 uur nog steeds geen reactie. De koper zegt dat hij niet kan refunden tot ik op annuleren klik.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of wat is jullie advies? _/-\o_

Beste antwoord (via earthknake op 26-08-2019 20:35)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Ebay gooit de deuren dicht als je ervoor kiest om akkoord te gaan. Je kunt erna geen nieuw dispuut meer openen en je bent dus de sjaak. Het geld zie je dan niet meer terug. Je kunt nu bij eBay een klacht indienen dat de verkoper niet levert en/of het geld niet terug geeft. De verkoper heeft dan via eBay de mogelijkheid om het geld terug te storten waardoor het wel goed gaat.

Trap in het bovenstaande dus niet in, dat is een vrij bekende oplichterstruuk.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puur uit principe zou ik er niet mee akkoord gaan tot de juiste rede vermeld staat.

Hoe verder eBay werkt tegenwoordig, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@earthknake Laat hem het geld terugstorten en daarna kun je akkoord gaan. hij kan dus via PP gewoon de betaling terugstorten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het onderlijnde stuk lijkt me heel duidelijk? Zeggen dat hij eerst kan refunden en je anders wel een dispuut opent bij eBay en/of Paypal, eens zien hoe snel hij dan reageert... Dit stinkt behoorlijk naar oplichting, want zodra jij op annuleren drukt zul je wel niks meer gedaan kunnen krijgen bij support.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Ebay gooit de deuren dicht als je ervoor kiest om akkoord te gaan. Je kunt erna geen nieuw dispuut meer openen en je bent dus de sjaak. Het geld zie je dan niet meer terug. Je kunt nu bij eBay een klacht indienen dat de verkoper niet levert en/of het geld niet terug geeft. De verkoper heeft dan via eBay de mogelijkheid om het geld terug te storten waardoor het wel goed gaat.

Trap in het bovenstaande dus niet in, dat is een vrij bekende oplichterstruuk.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Dank voor de reacties! eBay geeft aan dat het nu via PayPal moet lopen. Inmiddels is dit een claim geworden. Ben benieuwd.
Pagina: 1