Toon posts:

Desk setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen!

Ik ben bezig met het herinrichten van mijn slaapkamer/home office en ben toegekomen aan de audio setup. Ik zoek een set goede kwaliteit allround monitors voor het maken en luisteren van muziek, maar ook voor gaming en films.

Ik heb een laptop, en 2 playstations waarvan ik het geluid allemaal via dezelfde luidsprekers wil laten gaan. Deze 3 apparaten wil ik ook tegelijk kunnen gebruiken (met geluid).

Daarnaast wil ik mijn gitaar en andere MIDI apparaten op mijn laptop aan kunnen sluiten (via een audio interface), waarvan het geluid dan weer via de output van mijn laptop naar dezelfde luidsprekers moet gaan.

Mijn vraag is hoe kan ik dit voor elkaar krijgen. Ik ben een beetje bekend in de audio apparatuur, maar niet voldoende om hier zo een oplossing voor te verzinnen. Zelf denk ik aan laptop -> audio interface, en dan audio interface, en de twee playstations naar een mixer of receiver of iets (hier twijfel ik het meest over), en dan vervolgens vanaf dit tussenapparaat naar de monitors (eventueel via een versterker als dit nodig is). Ik heb ook een bluetooth koptelefoon, die ik ook af en toe zou willen gebruiken. Ik weet niet of hier oplossingen voor zijn, maar het zou chill zijn als ik bijvoorbeeld op een receiver de output kan switchen tussen monitors en headset.

Wie heeft tips voor mij of zou mee willen denken? Alvast bedankt!

Groet,
Leon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb thuis een Onkyo versterker met een paar Wharfedale Diamond speakers d'r aan als PC speaker.
Ook hangt d'r een kleine USB audio interface aan voor latency-vrij rommelen.

Aan de andere kant van de kamer staat een USB audio interface (Focusrite 18i20) waar een paar monitor speakers (Mackie CR-3) aan hangen en mijn koptelefoon met wat gear.

De Focusrite hangt via USB aan mijn PC, maar *ook* aan de Onky versterker. :)

Mijn PC kan uiteraard routen naar meerdere interfaces. Wil ik alleen muziek luisteren, ga ik direct naar de Onkyo en de Wharfedales toe. Wil ik muziek spelen (zowel op mijn bureau als in mijn muziekrommmelhoek), route ik juist naar de Focusrite.

Er hangen wat actieve USB HUB's aan zodat alle apparatuur via USB gevoed kan worden en zijn MIDI signalen door kan geven. De Focusrite hangt direct aan mijn PC. (Zit een 3 meter lange USB kabel tussen. Dat werkt.)

Zoiets?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi unezra, bedankt voor je reactie!

Zoiets, maar is het op deze manier ook mogelijk om geluid van verschillende sources tegelijk via dezelfde monitors te laten horen? Ook hoef ik niet 2 verschillende sets monitors, wat het weer iets eenvoudiger maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:17:
Hi unezra, bedankt voor je reactie!

Zoiets, maar is het op deze manier ook mogelijk om geluid van verschillende sources tegelijk via dezelfde monitors te laten horen? Ook hoef ik niet 2 verschillende sets monitors, wat het weer iets eenvoudiger maakt.
Zeker.

Een van de redenen waarom ik 2 sets heb, is omdat ik op mijn bureau gewoon een set fatsoenlijke computerspeakers wilde hebben (die zijn qua geluid gekleurd, al weet ik niet of ik dat hoor) en voor mijn keyboard/synth hoekje juist iets dat min of meer neutraal is.

De Onkyo versterker is *niet* in staat geluid uit meerdere bronnen tegelijkertijd te laten horen. Daar is 'ie ook niet voor gemaakt, het is puur een HiFi versterker.

De Focusrite 18i20 USB interface wel.
Zo'n beestje: https://www.bax-shop.nl/e...d-gen-usb-audio-interface

Dat ding heeft 8 analoge ingangen (jack) en 10 analoge uitgangen. Hij is uitbreidbaar tot 16 ingangen en 18 uitgangen. Dit ding:
https://www.bax-shop.nl/v...e-scarlett-octopre-preamp

Met de (meegeleverde / te downloaden) software kun je in principe zelf je eigen mix bepalen over de uitgangen.

Ik gebruik het ding om met meerdere synthesizers en mijn PC (DAW) muziek te spelen over mijn monitor speakers en mijn koptelefoon. (Ik speel vnl. met koptelefoon op.)

Zoiets is voor jou wellicht overkill, aan de andere kant gaat het best hard. 8x in = 4x stereo in. :)
Je hebt er meerderen van meerdere fabrikanten. (Er zijn meer prima merken. Ik vind deze Focusrite Scarlett toevallig erg prettig omdat 'ie én redelijk betaalbaar is én er VU meters opzitten, niet alleen een clipping LED. Erg prettig bij het inregelen van het ingangssignaal.)

Een mixer heb ik geen behoefte aan. Je kunt daar nog wel wat meer aan instellen, maar het is een groot en log apparaat. Zo'n 18i20 is een 19" doosje die je prima op of onder je bureau kunt wegwerken. Ding is ook zoals gezegd uitbreidbaar. Handig als je in de toekomst meer instrumenten aan gaat schaffen.

Switchen tussen monitors en headphones doe ik niet, ik zet gewoon mijn monitors uit als ik ze niet gebruik. Koptelefoon zit altijd ingeplugd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:59
unezra schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:27:
[...]
Een mixer heb ik geen behoefte aan. Je kunt daar nog wel wat meer aan instellen, maar het is een groot en log apparaat. Zo'n 18i20 is een 19" doosje die je prima op of onder je bureau kunt wegwerken. Ding is ook zoals gezegd uitbreidbaar. Handig als je in de toekomst meer instrumenten aan gaat schaffen.
Een mixer hoeft zeker niet altijd groot en log te zijn. Ik heb zelf dit compacte mixertje van Behringer op mijn desk staan, wat ik gebruik om zowel mij laptop etc. aan te sluiten maar ook de PC. Dit kan via de normale analoge uitgang, maar er zit ook een USB poort op dus je kunt het mixertje ook gebruiken als externe audio interface om op te nemen. Het ding heeft 2 mic ingangen (ook als line in te gebruiken) en 4 stereo ingangen, ruim genoeg voor TS. Er zijn zelfs nog compactere mixertjes maar die hebben vanzelfsprekend minder ingangen.
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:38:
Daarnaast wil ik mijn gitaar en andere MIDI apparaten op mijn laptop aan kunnen sluiten (via een audio interface), waarvan het geluid dan weer via de output van mijn laptop naar dezelfde luidsprekers moet gaan.
Wat voor MIDI apparaten heb je en hoeveel zijn dit er? Ik denk dat dit bepalend wordt voor de uiteindelijke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

PatrickPR schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:52:
[...]
Een mixer hoeft zeker niet altijd groot en log te zijn. Ik heb zelf dit compacte mixertje van Behringer op mijn desk staan, wat ik gebruik om zowel mij laptop etc. aan te sluiten maar ook de PC. Dit kan via de normale analoge uitgang, maar er zit ook een USB poort op dus je kunt het mixertje ook gebruiken als externe audio interface om op te nemen. Het ding heeft 2 mic ingangen (ook als line in te gebruiken) en 4 stereo ingangen, ruim genoeg voor TS. Er zijn zelfs nog compactere mixertjes maar die hebben vanzelfsprekend minder ingangen.
Ik heb een kleiner model daarvan. Ligt in plastic folie in de kast.
De behuizing gaat na verloop van tijd (jaren) plakken.

Ben er niet kapot van. :)

Maar idd, het hoeft niet heel groot te zijn en er zijn meerdere compacte mixers. Yet, zodra je voor veel audio interfaces gaat, nemen ze inherent ook meer ruimte in beslag.
[...]
Wat voor MIDI apparaten heb je en hoeveel zijn dit er? Ik denk dat dit bepalend wordt voor de uiteindelijke oplossing.
De meeste apparaten doen MIDI via USB, wellicht dat dat bij @Verwijderd ook zo is. MIDI via USB werkt meer dan prima. USB HUB d'r tussen en gaan. Ik gebruik zelf de 5-pin MIDI echt alleen voor mijn oude Yamaha PSR-600 en voor de aansturing van mijn Behringer Neutron.

Zijn ook wel goede oplossingen voor, MIDI HUB's, maar die krengen zijn stiekem best aan de prijs. Krijg je zoiets:
https://www.bax-shop.nl/m...vity-mio10-midi-interface

Zitten wel 8 poorten direct op. (Nja, 16. 8x in, 8x out.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Wat ik zelf vroeger een mooie set-up vond was een KRK Rokit setje (niet te groot) + focusrite interface. Dat is een erg fijn starterssetje. Fijne is ook dat ze automatisch aanschakelen. De 18i20 is een mooie interface, maar een simpel mixertje is misschien wel goed. Behringer is qua mixers nou niet het summum van mixers, maar denk voor de start doen ze het goed. Als je simpel begint, kun je een hoop van deze dingen 2e hands voor een prikkie kopen. Als je echt bezig gaat met muziek maken, dan ga je hoe dan ook echt upgraden.

Ik ben ooit begonnen met een keyboard + speakers en een midi interface en een klein Soundcraft Spirit mixertje. Heerlijk werken. Soms mis ik die tijd... nu zit ik met 5 ADDAC/interfaces, 10 synths, 6 gitaren, piano en hoop ander spul nog... Ik moet zeggen wel dat ik meer creativieit had als je het echt klein houdt.

Mijn tip is, begin niet te groot, houd het lekker simpel :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:59
@unezra en @gitaarwerk zeker met jullie eens dat Behringer voor het echte pro audio matige kwaliteit is, daar zou ik zelf ook geen analoge mixer voor kiezen (digitaal wel, de X32 lijn van Behringer biedt erg veel waar voor het geld). Ik heb bij Behringer vaak het idee dat je een beetje moet weten welke spullen van dat merk wel degelijk zijn en welke je links moet laten liggen. Ze hebben bijv. ook audio-interfaces, volgens mij is dat wel prima spul, maar de PA-speakers zijn echt prut.

Maar voor thuis (bijv. langs de PC) en/of de beginnende muzikant is het prima en betaalbaar spul, zolang het niet (al te veel) on the road hoeft blijft het goed heel (meestal, het zal ongetwijfeld ook wel eens fout gaan).
unezra schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:58:
De meeste apparaten doen MIDI via USB, wellicht dat dat bij @Verwijderd ook zo is. MIDI via USB werkt meer dan prima. USB HUB d'r tussen en gaan. Ik gebruik zelf de 5-pin MIDI echt alleen voor mijn oude Yamaha PSR-600 en voor de aansturing van mijn Behringer Neutron.
TS gaf aan dat hij zijn MIDI apparatuur op zijn laptop aan wil sluiten, maar tussen haakjes staat 'audio interface'. Daaruit begreep ik dat het er ook op moet kunnen, maar het kan zijn dat jij dit anders hebt geïnterpreteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

PatrickPR schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:29:
@unezra en @gitaarwerk zeker met jullie eens dat Behringer voor het echte pro audio matige kwaliteit is, daar zou ik zelf ook geen analoge mixer voor kiezen (digitaal wel, de X32 lijn van Behringer biedt erg veel waar voor het geld). Ik heb bij Behringer vaak het idee dat je een beetje moet weten welke spullen van dat merk wel degelijk zijn en welke je links moet laten liggen. Ze hebben bijv. ook audio-interfaces, volgens mij is dat wel prima spul, maar de PA-speakers zijn echt prut.

Maar voor thuis (bijv. langs de PC) en/of de beginnende muzikant is het prima en betaalbaar spul, zolang het niet (al te veel) on the road hoeft blijft het goed heel (meestal, het zal ongetwijfeld ook wel eens fout gaan).

[...]

TS gaf aan dat hij zijn MIDI apparatuur op zijn laptop aan wil sluiten, maar tussen haakjes staat 'audio interface'. Daaruit begreep ik dat het er ook op moet kunnen, maar het kan zijn dat jij dit anders hebt geïnterpreteerd.
Helemaal mee eens. Ik ben overigens best wel fan van Behringer. Ik heb ooit een gelijknamige website gehad waar ik gitaar-items testte. Behringer was een van de weinige die graag apparaten deelde. Die was overigens de V-Pro voor Gitaar, welke imho beter was dan de toen Line6 Pod. Ook hun nieuwe synths zijn toch wel erg mooi hoor. En betaalbaar. Ja, ze zijn met SMD component, maar ik geloof niet zo in de trough hole debacle. Goeie componenten = goeie componenten.

Ik heb nog een hoop andere apparatuur gehad. En sommige waren idd wat minder, anderen waren toch wel weer heel goed (zeker voor het geld.

Betreft midi.. ik las zelf een beetje eruit dat de topic-starter midi apparatuur heeft die via audio moet aangesloten worden. Misschien is een combinatie vaak ook goed. Je kan ook een usb-hubje kopen en wat usb->midi direct doen, wil je meer, koop je meer. Alleen targetten is even een hassle. Maar kun je vaak hernoemen naar de juiste devices in je daw (ik gebruik zelf cubase).

Maar goed, niet om te veel af te dwalen :o ik denk dat je met minimaal spul erg ver kan komen tegenwoordig.

Als je gitaar direct wilt gebruiken en je wilt amp-simulaties via computer doen, kun je ook een Universal Audio Apollo Twin/Arrow nemen... de plugins zijn betaald (niet te kraken dmv hun systeem) en niet goedkoop, maar de simulaties zijn erg goed, en geen echte latency. Maar zou dat niet zo snel een nieuw iemand aanraden.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

gitaarwerk schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:09:
Wat ik zelf vroeger een mooie set-up vond was een KRK Rokit setje (niet te groot) + focusrite interface. Dat is een erg fijn starterssetje. Fijne is ook dat ze automatisch aanschakelen. De 18i20 is een mooie interface, maar een simpel mixertje is misschien wel goed. Behringer is qua mixers nou niet het summum van mixers, maar denk voor de start doen ze het goed. Als je simpel begint, kun je een hoop van deze dingen 2e hands voor een prikkie kopen. Als je echt bezig gaat met muziek maken, dan ga je hoe dan ook echt upgraden.

Ik ben ooit begonnen met een keyboard + speakers en een midi interface en een klein Soundcraft Spirit mixertje. Heerlijk werken. Soms mis ik die tijd... nu zit ik met 5 ADDAC/interfaces, 10 synths, 6 gitaren, piano en hoop ander spul nog... Ik moet zeggen wel dat ik meer creativieit had als je het echt klein houdt.

Mijn tip is, begin niet te groot, houd het lekker simpel :Y)
Hahahahaha!

Aan de andere kant kan het ook lonen niet té klein te beginnen. Ik begon met een Mackie Onyx Producer interface en een digitale piano. Binnen een paar maanden (!) groeide ik daar uit, kocht een 2e, kwam er achter dat ASIO4ALL *echt* totaal shit is, zond de 2e Onyx terug en kocht een FocusRite Scarlett 18i20. (Waar ik ook inmiddels uit aan het groeien ben. Wel goed voor mijn portemonaille, de €350 pricetag van de OctoPré weerhoud me van het aanschaffen van nog meer geluidproducerend spul.)

Kortom: Koop als het kan wel een beetje op de groei. Het is vrij frustrerend om na 2 maanden een nieuwe USB audio interface te moeten kopen omdat je uit je huidige gegroeid bent.
PatrickPR schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:29:
Oh, ik geloof best dat Behringer prima spul maakt voor thuis en zelfs ook professioneel gebruik. Ik heb 2 monomixertjes hier staan om van 2 apparaten met stereo-out, een monosignaal te mixen en zo te besparen op het aantal audio-in poorten op mijn Scarlett. Werkt prima!

Ook hun synth devisie is meer dan goed bezit. De DeepMind, de Neutron, de D en nog heel veel andere apparaten die ze als een gek aan het uitbrengen zijn krijgen heel goede recenties.

Het is echt alleen die kleine tafelmixer waar ik een hekel aan heb, puur vanwege het plakken van dat ding. (Nja, en volgens mij kraakt en piept dat ding ook. Maar dat plakken is echt een bekend issue en hoewel niet functioneel, het voelt gewoon heel erg smerig. Alsof er honing op gesmeerd zit.)

[...]
Het is mij vooral niet helemaal duidelijk wat TS precies wil. Zeker modern spul doet prima USB over MIDI en dan heb je meer aan een goede powered HUB, dan aan een dure MIDI interface met 5-polig MIDI. Voor audio heb je uiteraard zoiets nodig als een Onyx Producer of een FocusRite Scarlett. (Of een van de 100 andere mogelijkheden.)

Ik heb zelf een set van deze USB HUB's:
pricewatch: TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen UH700

Werken meer dan prima voor mijn setup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Qua speakers zijn de JBL lsr 305 / 306 / 308 aan te raden, afhankelijk van hoeveel desk ruimte je beschikbaar hebt. Technisch mooi ontworpen neutraal klinkende luidsprekers, onverslaanbaar voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Wanneer je drie apparaten tegelijk wilt laten klinken, ontkom je niet aan mixing, dus of een mixer of een audio interface met bijv. 2 stereo inputs, waar je dan die 2 play stations op aansluit.

Mijn setup is iets minder uitgebreid: een ESI Juli@ met MIDI out naar een MIDI device en daar de analoge output op de audio in van de Juli@. De Juli@ staat weer via coax verbonden met mijn NAD D-7050 waar 2 B&W speakers aan hangen. Weinig kabels, geen geswitch. Zoiets zou je kunnen doen met een van de genoemde audio interfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, hier kan ik zeker wat mee!

Voor als ik wil switchen tussen monitors en bluetooth koptelefoon, kan ik dan het beste een bluetooth transmitter in de headphone out van de audio interface doen? Of is dit sowieso af te raden ivm vertraging?

Edit

Hoe kan ik heb best de audio van mijn PS4 Slim naar de interface regelen? Ik heb een "oude" PS4 met een optical out, maar de PS4 SLIM heeft alleen HDMI. Is een HDMI extractor een goede oplossing? Zo ja, welke raden jullie aan?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2019 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:35:
Bedankt voor alle reacties, hier kan ik zeker wat mee!

Voor als ik wil switchen tussen monitors en bluetooth koptelefoon, kan ik dan het beste een bluetooth transmitter in de headphone out van de audio interface doen? Of is dit sowieso af te raden ivm vertraging?
Dat is wel wat ik heb gedaan, maar ook omdat ik lui ben. :)
Er zit wel vertraging op, om muziek te maken is BT niet ideaal.
Edit

Hoe kan ik heb best de audio van mijn PS4 Slim naar de interface regelen? Ik heb een "oude" PS4 met een optical out, maar de PS4 SLIM heeft alleen HDMI. Is een HDMI extractor een goede oplossing? Zo ja, welke raden jullie aan?
Dat zou je eventueel kunnen oplossen met een reguliere AV receiver. Beetje zoals ik mijn setup heb dus.
Is overkill, maar ik vind het toch wel fijn werken. AV receiver aan mijn PC en daar alles aan, inclusief de Scarlett USB audio interface (en mijn Mackie Onyx Producer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, dus dan alles aansluiten op de receiver, waar dan de luidsprekers op aan zijn gesloten.

En dan gewoon de HDMI uit m'n playstation, in de receiver. En vervolgens video via HDMI uit, uit de receiver naar een scherm, en audio over de luidsprekers.

Is het met zo'n receiver ook mogelijk om meerdere beeldschermen erop aan te sluiten, en eventueel switchen? En klopt het dat ik met zo'n receiver dan aan passieve luidsprekers genoeg heb ipv actieve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind eigenlijk alleen AV receivers met HDMI ingangen, die 5.1 of meer kanalen hebben. Maakt dit uit als ik er eigenlijk alleen stereo luidsprekers op aan sluit?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:45:
Ik vind eigenlijk alleen AV receivers met HDMI ingangen, die 5.1 of meer kanalen hebben. Maakt dit uit als ik er eigenlijk alleen stereo luidsprekers op aan sluit?
Nope. Alle receivers spelen ook perfect stereo.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:25:
Ah oke, dus dan alles aansluiten op de receiver, waar dan de luidsprekers op aan zijn gesloten.

En dan gewoon de HDMI uit m'n playstation, in de receiver. En vervolgens video via HDMI uit, uit de receiver naar een scherm, en audio over de luidsprekers.

Is het met zo'n receiver ook mogelijk om meerdere beeldschermen erop aan te sluiten, en eventueel switchen? En klopt het dat ik met zo'n receiver dan aan passieve luidsprekers genoeg heb ipv actieve?
In de regel niet. Daar zijn ze niet voor gemaakt.
Voor zover ik weet hebben die dingen meerdere HDMI ingangen en één HDMI uitgang.

Meerdere inputs is geen probleem uiteraard, het zijn AV receivers.

Hoewel, ik zie wel dat die van mij 2 uitgangen heeft, ik zou alleen in de handleiding moeten opzoeken waar die 2e voor is. :)

pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnBhymXzAEKbwsjPfyHWLlCONlk=/fit-in/1280x/filters:strip_icc()/i/2001087155.jpeg?f=imagegallery

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat een AV receiver voor mij een iets te dure oplossing is. Misschien voor in de toekomst.

Ik heb een ander idee gekregen en ben benieuwd of dit werkt/wat hier eventuele voor- en nadelen van zijn.

Ik heb 2 beeldschermen met 3.5 jack out. Als ik mijn Playstations gewoon via HDMI op deze beeldschermen aansluit, en dan het geluid via een 3.5mm -> 6.3mm converter en dan met 6.3mm -> XLR kabel of 6.3mm -> 6.3mm kabel naar de audio interface line in koppel, gaat dit dan (goed) werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:04:
Ik denk toch dat een AV receiver voor mij een iets te dure oplossing is. Misschien voor in de toekomst.

Ik heb een ander idee gekregen en ben benieuwd of dit werkt/wat hier eventuele voor- en nadelen van zijn.

Ik heb 2 beeldschermen met 3.5 jack out. Als ik mijn Playstations gewoon via HDMI op deze beeldschermen aansluit, en dan het geluid via een 3.5mm -> 6.3mm converter en dan met 6.3mm -> XLR kabel of 6.3mm -> 6.3mm kabel naar de audio interface line in koppel, gaat dit dan (goed) werken?
Volgens mij moet dat wel werken. Let er wel op dat je een interface koopt met voldoende analoge inputs.
(Inputs zijn bijna altijd mono, dus voor stereo heb je d'r 2 nodig. Niet ieder instrument is stereo though. Veel synthesizers zijn stereo, sommigen mono, gitaar is ook mono, microfoon in de regel ook.)

Kan gewoon met 6,3mm TS of TRS kabels aan je beeldscherm gekoppeld worden en daar dan actieven monitors aan.

Weet niet hoe goed de geluidskwalidteit is die je over houd. Ik zou met zo min mogelijk converters werken en gewoon kabels kopen met de stekkers die je nodig hebt aan de juiste kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

Audio interface = mooi woord voor externe geluidskaart. Dus die die je met USB aan een computer. En je kan dan bijv een andere bron analoog aansluiten op Line in.

Doe je dat samen met JBL lsr 305s
Alles bij Bax shop bestellen. Is zeker niet duur te noemen!

• unezra

unezra

@Jag Niet helemaal.

Een USB audio interface is meer in de richting van een Focusrite Scarlett, een externe geluidskaart is meer een externe Soundblaster. Compleet andere doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
unezra schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:20:
@Jag Niet helemaal.

Een USB audio interface is meer in de richting van een Focusrite Scarlett, een externe geluidskaart is meer een externe Soundblaster. Compleet andere doelgroep.
En het verschil tussen die twee moet je zoeken in bouwkwaliteit en features (wat voor een in- en uitgangen zitten erop, en hoeveel, is het gebalanceerd of niet, etc). Zaken die in deze vraag niet echt uit maken (lijkt me), dus het verschil is er niet echt.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Jag

Jag

unezra schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:20:
@Jag Niet helemaal.

Ja precies, ze doen precies hetzelfde, het verschil zit hem in de marketing. En sommige mensen zijn daar gevoelig voor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

MerijnB schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:31:
[...]
En het verschil tussen die twee moet je zoeken in bouwkwaliteit en features (wat voor een in- en uitgangen zitten erop, en hoeveel, is het gebalanceerd of niet, etc). Zaken die in deze vraag niet echt uit maken (lijkt me), dus het verschil is er niet echt.
Dit maakt voor TS wel degelijk uit. Hij wil muziek *maken*, dus dan heb je het meteen al over een ding met low-latency ASIO drivers. Dat hoeft niet duur te zijn. Zoiets werkt al prima:

Zoom U-44 mobiele audio interface voor Mac, Windows en iOS
https://www.bax-shop.nl/e...e-voor-mac-windows-en-ios

Kost €116,- en is nog portable ook. Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn. Maar zoiets is wel een totaal ander apparaat met een ander doel, dan een externe geluidskaart als dit: pricewatch: Creative Sound Blaster X7

Om muziek te maken heb je iets als het eerste nodig, wil je enkel geluid afspelen, is het 2e een logischer oplossing.
Jag schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:08:
[...]
Ja precies, ze doen precies hetzelfde, het verschil zit hem in de marketing. En sommige mensen zijn daar gevoelig voor :+
Zie boven. Het verschil heeft niets te maken met marketing, maar met functionaliteit en doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies hoort in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verhuis dit topic die kant even op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
unezra schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:39:
[...]
Dit maakt voor TS wel degelijk uit. Hij wil muziek *maken*, dus dan heb je het meteen al over een ding met low-latency ASIO drivers. Dat hoeft niet duur te zijn. Zoiets werkt al prima:
[...]
Dat zou in de eerder genoemde categorie 'features' vallen waarop je je keuze moet laten vallen, maar volgens mij kan je tegenwoordig bijna niets meer kopen wat geen asio support heeft.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

unezra schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:39:
[...]

Zoom U-44 mobiele audio interface voor Mac, Windows en iOS
https://www.bax-shop.nl/e...e-voor-mac-windows-en-ios

Kost €116,- en is nog portable ook. Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn. Maar zoiets is wel een totaal ander apparaat met een ander doel, dan een externe geluidskaart als dit: pricewatch: Creative Sound Blaster X7

Om muziek te maken heb je iets als het eerste nodig, wil je enkel geluid afspelen, is het 2e een logischer oplossing.

[...]

Zie boven. Het verschil heeft niets te maken met marketing, maar met functionaliteit en doelgroep.
ASIO driver ondersteuning is wel een ding, en in dit geval van belang, daar heb je gelijk in. De rest is wel een beetje semantiek. Het is gewoon omdat mensen het zich niet realiseren dat een audio interface, een hippe term, gewoon een externe geluidskaart is dat ik dat hier benadrukte.
Pagina: 1