Only for Men houd zich niet aan de overeenkomst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
Hallo allen,

Ik heb sinds vorige week een behoorlijke probleem met de webshop van Onlyformen waarbij zij in eerste instantie weigeren zich aan de overeenkomst te houden.

Op dinsdag 20 augustus bestel ik 2 paar broeken bij onlyformen en wordt ook op 20 augustus bevestigd per mail.
De broeken waren voor 16:00 uur besteld dus ze zouden de volgende dag worden geleverd volgens de site.
De volgende dag ontvang ik niks en ik lees op de website dat de zelfde broek ineens op 2-3 werkdagen leveren staat.
Donderdag besluit ik toch maar eens telefonisch contact op te nemen met onlyformen en krijg ik te horen in dat de broek binnen 2-3 werkdagen geleverd worden, ondanks dat mijn bestelling zegt de volgende dag.
De dame verzekerde mij dat ze vrijdag zouden worden geleverd bij mijn postnl ophaal locatie.
Echter vrijdag krijg ik een mail van onlyformen waarbij de order wordt geannuleerd omdat er een voorraadverschil is in hun magazijn en dat het geld wordt teruggestort.
Mocht ik iets anders willen kopen word ik vriendelijk verzocht een nieuwe bestelling te doen.

Ik heb hier vervolgens een beklacht over gedaan bij onlyformen dat zij zomaar mijn order annuleren zonder enig alternatief te bieden of eventueel dat ik langer moet wachten op de bestelde broeken.
Hierop kreeg het antwoord dat broeken niet meer leverbaar waren door de leverancier en daarom de order was geannuleerd.

Ondanks ik hier niet blij mee was besloot ik alsnog een nieuwe bestelling te doen en werd de zelfde dag bevestigd. Vrijdag laat krijg ik een berichtje van postnl dat er een pakketje onderweg was naar mij en zaterdag wordt geleverd op mijn gekozen postnl locatie.
Zaterdag kreeg ik inderdaad het pakketje binnen maar er werd maar 1 van de 2 broeken geleverd door onlyformen.
Hierop heb ik een mail verstuurd waar mijn andere broek was en kreeg ik te horen dat het magazijn het aan het verwerken was wat ik nogal raar vond omdat het een deellevering was en ik dacht dat deze broek van de 2de order was.

Vandaag besloot ik toch eens telefonisch contact op te nemen en dan begint het verhaal heel raar te worden. De broeken die ik 20 augustus had besteld en was geannuleerd blijkt door mij op vrijdag weer te besteld zijn ondanks ik weet dat ik iets anders had besteld.
En de broek die ik zaterdag had binnen gekregen was 1 van de broeken die ik dus ook 20 augustus had besteld volgens onlyformen.
Vreemde was dat de broek die ik besteld had niet dezelfde was dan die ik had binnen gekregen maar de broek was die ik vrijdag had besteld.
De dame vertelde mij dat ik zowel dinsdag als vrijdag de zelfde broeken had besteld en dat de broek die ik had binnen had gekregen van de order van dinsdag was.
De order van dinsdag was volgens mijn mail geannuleerd en werd niet geleverd maar dan ineens toch wel 1 van de 2 broeken geleverd.
Vervolgens krijg ik te horen dat de order van vrijdag pas op 2 september wordt geleverd door de leverancier en dit sloeg als een bom in bij mij.

Ik heb ook gevraagd waarom de eerste order wordt geannuleerd en de 2 order niet kreeg ik te horen dat de leverancier pas levert als zij een minimale afname deden.
Ik ben dus van mening dat onlyformen de eerste order onterecht geannuleerd heeft en dat het niet mijn probleem kan zijn dat dat er een minimale afname is bij de leverancier en heb haar dit medegedeeld.
Volgens haar waren dit hun procedures en hielden zich aan de regels van thuiswinkel organisatie.
Ik moest maar een mail naar hun sturen met het vermelden van waarom zij zich niet eenzijdig van de overeenkomst mogen ontbinden.

Ik ben na maanden lezen van het shopping forum hier van overtuiging dat onlyformen zich niet aan de wet houd door de order eenzijdig zomaar te ontbinden.
Mijn doel is om de 2 order te annuleren en onlyformen te dwingen zich aan de overeenkomst te houden van de eerste order want ze kunnen dus ineens wel leveren.
Wat is jullie mening na dit verhaal en is er iemand die een goede wettelijke verwijzing heeft voor onlyformen

In het kort;

20 augustus bestel ik 2 broeken en deze worden vrijdag geannuleerd doordat er een voorraad verschil is.
Naar een klacht krijg ik te horen dat de broeken niet meer leverbaar zijn door de leverancier.

23 augustus bestel ik blijkbaar de zelfde broeken weer en deze zou blijkbaar leverbaar zijn op 2 september !

Bij beide bestelling stonden de broeken volgens de site op voorraad !

Dit zijn de broeken https://www.onlyformen.nl/herenkleding/broeken/?horiz=44-32
Pierre Cardin Lyon Future Flex Jeans staat er 2x op 1 donker blauw en 1 donker zwart maat 44/32

Arthion-nl

[ Voor 0% gewijzigd door Arthion-nl op 26-08-2019 14:43 . Reden: correctie van onlymen naar onlyformen ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat is je vraag nu precies? Het topic leest nu meer weg als een shopreview dan dat je een vraag hebt. Voor shopreviews zijn er andere platformen en is het forum van Tweakers niet bedoeld, namelijk.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Yorinn schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:47:
[mbr]Wat is je vraag nu precies? Het topic leest nu meer weg als een shopreview dan dat je een vraag hebt. Voor shopreviews zijn er andere platformen en is het forum van Tweakers niet bedoeld, namelijk.[/]
Hoi Yorinn,

Mijn vraag is ook of het klopt dat in dit verhaal onlyformen zich niet wettelijk aan de overeenkomt houd door de order zomaar te annuleren.
Kan ik hun ook dwingen te leveren van de 2de broek gezien dit blijkbaar in het verhaal wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
Ik zou zeggen dat je in de recht staat. Maar gezien je verhaal zou ik die 1ste broek terug sturen en ergens anders een broek halen.

Want als er later iets mis mee is ben je veel veder van huis. En gaat je een hool tijd en zorgen kosten en die kan je veel beter besteden.

[ Voor 16% gewijzigd door loki504 op 26-08-2019 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ze op voorraad hebben wat jij wil kopen kun je het nu toch gewoon bestellen? Ik snap dat ze op het moment van annuleren echt van mening waren dat die broeken niet meer gingen komen. Jij kunt dan geen nakoming van de overeenkomst meer verlangen. Ze annuleren dus de bestelling.
Als later blijkt dat hun leverancier toch weer kan leveren, of iemand heeft ergens in een magazijn nog een partij gevonden, of ze hebben exemplaren retour gekregen van hun klanten, dan is het toch mogelijk dat ze die weer op de site gooien? Het zou misschien netjes zijn als je even een mailtje zou krijgen met 'he, we hebben er toch nog wat kunnen krijgen, heb je nog interesse of heb je inmiddels iets anders gekocht?', maar dat is wat mij betreft ook alles.

Wil je die broek? Bestel hem en ga door met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
@ loki504

Helaas is mijn maat vaak lastig te krijgen in de winkel als die maat er al is.
Online krijg ik betere keuzes en hoef ik ook niet in de winkel te passen waar ik al een hekel aan had.

@ Barticus

Bij de eerste order wordt de broeken geannuleerd omdat er geen broeken op voorraad zijn en in de mailing wordt mij verteld dat de broeken niet meer leverbaar zijn door de leverancier.
Hierop wordt ineens zonder vraag of mededeling 1 van 2 broeken geleverd.
Vandaag contact gehad met de klantenservice en hierbij werd gezegd dat ze wel leverbaar waren door de leverancier als ze meerdere hadden besteld.
Ze hebben in eerste instantie gewoon niet de moeite willen neme in mijn ogen en overleggen hierbij helemaal niet met mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar waar je je energie in wilt steken. Laat lekker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12

LankHoar

Langharig tuig

@Arthion-nl kun je niet bij een andere online winkel bestellen waar ze jouw maat ook wel hebben? Dan zou ik deze broek terugsturen, alles annuleren, en dan elders bestellen. Gelijkertijd ook een melding maken bij de ACM, eventueel met communicatie erbij. Zal wel niet hoog op hun lijstje staan, maar elke melding is er weer 1.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Arthion-nl Wees blij dat ze toch 1 broek voor je hebben gevonden, die je in 1e instantie hebt besteld.
Nalevering is normaal, die 2e broek komt ook wel. Mocht je niets meer van hen willen, stuur je alles retour
(annuleer zelf, of stuur retour onder bedenktijd (tot 14 dagen na ontvangst) Waarschijnlijk vakantiekrachten in hun magazijn die er een bende van hebben gemaakt :D

Via link lees is nu; 1 beschikbaar, levertijd 2-3 werkdagen, of ben ik de enige die dit kan zien ?

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 27-08-2019 17:33 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

*voor mijn beurt gepraat

[ Voor 194% gewijzigd door Luppie op 27-08-2019 15:53 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er is geen touw aan je verhaal vast te knopen. Het zou helpen als je een scheiding aanbrengt tussen de feiten en jouw interpretatie daarvan, onnodige feiten weglaat, en de bestelbevestiging zou plaatsen zodat duidelijk is dat je niet hetzelfde product hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:56

HugoBoss1985

Xenotech

Ik haak ook af na een aantal zinnen gelezen te hebben.

Shit happens en geef je geld lekker elders uit zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
@Hackus

De broek die was geleverd was achteraf niet de gene die ik had besteld.
Ik had de donker blauwe besteld die toen op 3 stuks op voorraad was en naar mijn bestelling nog maar 1.
Ik had de bestel bevestiging later gelezen en het was me in eerste instantie niet opgevallen dat dit een andere broek was. Tevens wordt de 2e broek niet meer geleverd omdat deze geannuleerd is door hun.

@GlowMouse

Ik zal proberen te verduidelijken:

https://ibb.co/H7CKkqN

Hier is de eerste bestel bevestiging en hier lees je ook lever datum voor 16:00 besteld morgen in huis wat vervolgens wijzigde naar 2-3 werkdagen.
Dit kreeg ik te horen nadat ik donderdag had gebeld met klantenservice en zou vrijdags geleverd worden.

Vrijdags krijg ik deze mail binnen al eerste:

https://ibb.co/2sBhGmf

Hierop wordt de order geannuleerd maar later blijkt dat dit 1 van 2 broeken is.

Ik bestel vervolgens dus maar weer nieuwe broeken en dit blijkt dus de zelfde broeken te zijn als de eerste order.

Zaterdag ontvang ik deze mail:

https://ibb.co/SQq3702

Hier zie ik ook dat ik 1 van 2 broeken krijg en deze was ook op die dag aangekomen.
Hierop heb ik een mail gestuurd waarom ik ineens 1 van 2 broeken kreeg en kreeg vervolgens het volgende antwoord van hun.

"Beste Richard,

Bedankt voor je bericht! Ik zie dat we in je bestelling van 20 augustus een artikel hebben moeten annuleren. Deze hadden wij bij de leverancier opgevraagd, maar zij kunnen deze helaas niet meer leveren. Onze excuses hiervoor! De terugbetaling hiervan is uiteraard gelijk in werking gezet.

De bestelling van 23 augustus wordt door ons verwerkt in het magazijn. We hopen deze zo spoedig mogelijk te kunnen verzenden

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

.....
Only for Men"

Natuurlijk als de leverancier niet kan leveren is dit dikke pech voor mij en kan ik daar mee leven.
Echter heb ik afgelopen maandag telefonisch contact gehad en werd mij dus verteld dat de 2e bestelling pas na 2 september zouden geleverd worden. Dit zijn de zelfde broeken als in de eerste bestelling.
Op de vraag waarom dan de eerste bestelling was geannuleerd kreeg ik te horen dat de mogelijkheid was dat de leverancier niet levert als de afname te laag is en daarom de eerste bestelling is geannuleerd.
Pagina: 1