Thunderbold 2 naar HDMI voor Imac 27 Inch eind 2013

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1246878

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Imac 27 Inch eind 2013. Deze Imac is opgeschoond en via Bootcamps is Windows 10 geinstalleerd. Deze Imac wordt alleen gebruikt om beurs grafieken streaming weer te geven en te reageren om orders door te geven via een chart of orderbook. Snelheid is erg belangrijk bij het doorgeven van de gegevens.

Deze Imac heeft twee Thunderbold 2 uitgangen. De twee extra schermen die aangesloten dienen te worden zijn de BenQ GL2760.

Wat is het probleem: Er is op de markt geen Thunderbold 2 Kabel te koop in combinatie met een HDMI aanslutiing.

Mijn bevindingen zover:
1) In plaats van een Thunderbolt 2 zijn er wel Mini Display port kabel in combinatie met HDMI 2.0 op de markt
2) Er is een adapter Thunderbolt 2 in combinatie met HDMI op de markt maar in de uitleg staat de volgende opmerking: Let op: deze kabel/adapter maakt geen gebruik van het Thunderbolt 2 protocol en is dus ook niet in staat de snelheden van dit protocol te behalen. De aansluiting is echter wel compatibel met de Thunderbolt 2 aansluiting.

Kan iemand mij adviseren en een oplossing aandragen voor dit probleem.

Bedankt voor je hulp.

gr.

Emile

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:38
Thunderbolt is een interface dat gebruik maakt van de mini DisplayPort aansluiting, waardoor die volledig compatibel is met mini DisplayPort. Naast de video gedeelte biedt Thunderbolt de mogelijkheid om ook gegevens over te sturen, dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld een externe hardeschijf, muis, toetsenbord enz. aan te sluiten via een enkele Thunderbolt poort.

Op een Thunderbolt port kunnen eenvoudig meerdere apparaten aangesloten worden via een Thunderbolt 2 dock https://www.belkin.com/nl/p/P-F4U085/. Zo zijn er ook schermen, waarbij dan direct de usb poorten in het scherm gebruikt kunnen worden.(https://www.onlinekabelshop.nl/blog/wat-is-thunderbolt/)

Zover ik uit jou vraag kan halen, is het enkel de bedoeling om één scherm aan één poort te hangen. In die situatie is het mogelijk om de door jou gevonden mini DisplayPort naar HDMI adapters te gebruiken en van de volledige beeld snelheid gebruik te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door r_v_94 op 26-08-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie en je hulp : r_v_94

Er zijn twee Thunderbolt Porten: Het is de bedoeling deze twee porten apart te gebruiken voor elk 1 beeldscherm. Mijn inziens werkt de informatie overdracht via een thunderbolt sneller dan wanneer ik een mini Display port gebruikt.

Had dit begrepen via de uitleg van allekabels.nl Zie tekst bij Let op: https://www.allekabels.nl...lt-naar-hdmi-adapter.html

Een direct kabel mini Displayport met als uitgang HDMI 2.0 is beschikbaar maar minder snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_v_94
Mini DisplayPort heeft niet de mogelijkheid om 20 Gbit/s door de kabel te laten stromen en alleen maar de data die nodig is voor het tonen van de beelden voor de max dat HDMI 1.x ondersteunt. Deze gelinkte Thunderbolt naar HDMI kabel is daarbij dus dezelfde als een Mini DisplayPort naar HDMI kabel. (Er wordt enkel Thunderbolt getoond, zodat mensen die via de specificaties van hun Laptop/Pc vinden dat ze een Thunderbolt aansluiting hebben dit ook gaat werken en via Google te vinden zijn.)

Wanneer het beeldscherm via gelinkte adapter aansluit is het niet meer mogelijk om op diezelfde poort ook nog een hardeschijf, muis, toetsenbord of enz aan te sluiten. Dit zou wel het geval zijn wanneer het om een scherm gaat met Thunderbolt 2.

Beide kabels gaan maar tot HDMI 1.x en niet tot HDMI 2.0 doordat Thunderbolt 2 en Mini DisplayPort beide niet genoeg data kunnen doorvoeren. HDMI 2.0 gaat tot een resolutie van 4k 60Hz terwijl de gelinkte kabel tot 1920 x 1200 60 Hz gaat. Dat de kabel geen HDMI 2.0 ondersteunt is dan ook geen probleem, doordat het op een 1920 x 1080 (full hd) monitor wordt aangesloten.

Je zult geen enkel verschil merken of je de monitor aansluit op een pc met Thunderbolt 2, 3 of Mini DisplayPort.

Al die verschillende porten maakt het ook niet eenvoudig, maar hopelijk heb ik je hiermee verder geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. De resolutie van de beeldschermen is mij duidelijk.

Momenteel: Ik moet eerst een programma openen op de Imac en inloggen bij de Makelaar. Die stuurt dan innformatie vanaf een andere server naar mij toe welke wordt weergegeven in grafieken.

Maakt het iets uit voor de snelhied van de verwerking van deze informatie of het expliciet Thunderbolt is of mini Display port kabel gebruik? Als ik jouw standpunt begrijp maakt dit voor de snelheid van de informatie die wordt weer gegeven niet uit welke type ik neem?

Deze link vond ik nog: https://www.actiekabel.nl...bolt-en-mini-displayport/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1246878 op 26-08-2019 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_v_94
Voor bovenstaande situatie maakt het niet uit of het via Mini DisplayPort of via Thunderbolt gaat. De snelheid van het verwerken van de gegevens heeft vooral te maken met de internetsnelheid, snelheid van de iMac en de snelheid van de twee servers.

Zodra het nu snel genoeg op het interne scherm van de iMac wordt getoond, zal dat ook het geval zijn op de twee externe schermen verbonden via een Mini DisplayPort naar HDMI adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:10
Er zijn wel thunderbolt->DVI converters, ook van Apple. Deze kun je makkelijk aansluiten met een DVI->HDMI kabel, zo heb ik het in het verleden ook gebruikt op een MacBook Pro die thunderbolt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt BernardV. De verbinding is Thunderbolt naar HDMI. Die kabel heb ik al. Zal zelf moeten proberen hoe het zit met de snelheid. gr.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 1246878 op 26-08-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nogmaals bedankt r_v_94. Je antwoord klopt als ik snel even google. Voor de snelheid maakt het niet uit omdat dit van extern komt. Thunderbolt gegevens overzetten van 1 computer naar andere computers is meer van toepassing via Thunderbolt. gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog een aanvullende vraag: De mini display port 1.4 in combinatie met de HDMI 2.0 kan alleen tot stand komen middels een adapter ertussen. Weten jullie of dit niet direct kan middels een kabel? Bedankt alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_v_94
Ja via een kabel is dit mogelijk het zijn geen Mini DisplayPort 1.4 naar HDMI 2.0 kabels, maar dat zul je als adapter ook niet vinden. Bijvoorbeeld deze https://www.onlinekabelsh...ini-displayport-naar-hdmi
Pagina: 1