Koop jij eten/drinken voordeliger online?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamsyoudread
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-05-2020
Hoi,

Ik vroeg mij af of anderen eten of drinken online kopen (al dan niet in bulk) om op die manier voordeliger uit te zijn. Gewoon voor persoonlijk gebruik. Ik doel dan niet op bezorgdiensten van bijv. AH, maar meer "online only" winkels.

Ervaringen daarmee? Doe je het structureel? Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Drogist artikelen koop ik nu alleen nog maar in bulk online. Als je ziet hoe veel dat scheelt met een etos bijvoorbeeld. Drogisten lokken mensen met aanbiedingen die online de normaalprijs zijn en pakken je op de veel te dure normaalprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamsyoudread
Anoniem: 604938 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:59:
Drogist artikelen koop ik nu alleen nog maar in bulk online. Als je ziet hoe veel dat scheelt met een etos bijvoorbeeld. Drogisten lokken mensen met aanbiedingen die online de normaalprijs zijn en pakken je op de veel te dure normaalprijzen.
Oh wow, daar heb ik zelfs nog nooit bij stilgestaan. Dank! Heb je specifieke websites waar je dit soort artikelen koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 16:07

SeatRider

Hips don't lie

Ja dat zie je ook als je net over de grens even de Kaufland induikt. Nivea deo kost dan gewoon standaard €1,49 per spuitbus.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreamsyoudread schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:00:
[...]

Oh wow, daar heb ik zelfs nog nooit bij stilgestaan. Dank! Heb je specifieke websites waar je dit soort artikelen koopt?
Gewoon kijken wat je nodig hebt en waar het het goedkoopste is. Ben niet zo honkvast. "Online drogist" googlen en je komt zat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
Drogisterij artikelen haal ik juist nog vaak in de winkel, zo is voor spul van Nivea vaak wel 1+1 gratis actie te vinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

Voedsel koop ik nooit online eigenlijk. Ik sta wel in de wachtrij bij Picnic en zal dan even zien hoe en wat. Ik denk dat mijn besparing daar vooral de impulsaankopen betreft.

Wel koop ik drogisterijartikelen en toiletpapier e.d. vaak online. Dus dan wil ik bij bol.com iets kopen á 12 euro, en gratis verzenden is vanaf 20. In zo'n geval koop ik vaak iets van wasmiddel erbij om gratis verzenden te krijgen. En er is altijd wel iets in de aanbieding bij bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 16:07

SeatRider

Hips don't lie

Carfanatic schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:14:
Drogisterij artikelen haal ik juist nog vaak in de winkel, zo is voor spul van Nivea vaak wel 1+1 gratis actie te vinden .
Maar dat is nou net het punt. Die acties zijn er best vaak, dan word je toch genaaid als je de retailprijs betaalt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 15:21
Qua drogist/non-food is Amazon.de een goede toevoeging.

[ Voor 8% gewijzigd door Sinus_rhythm op 26-08-2019 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:29
Voor douche/bad artikelen rijden wij altijd even de grens over, bij de DM is alles stukken goedkoper dan hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

BlazeMuis schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:24:
Voor douche/bad artikelen rijden wij altijd even de grens over, bij de DM is alles stukken goedkoper dan hier in Nederland.
Maar hoeveel heb je daar nou ECHT van nodig? Hoe vaak maak je die tripjes, hoeveel KM rijden en hoeveel extra tijd kost je dat?

Ik zie mensen dat ook vaker doen met iets goedkoper tanken, maar als je dan alle data hebt en de berekening doet, zijn ze gewoon aan 't werk voor 2 euro per uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:29
Anoniem: 472287 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

Maar hoeveel heb je daar nou ECHT van nodig? Hoe vaak maak je die tripjes, hoeveel KM rijden en hoeveel extra tijd kost je dat?

Ik zie mensen dat ook vaker doen met iets goedkoper tanken, maar als je dan alle data hebt en de berekening doet, zijn ze gewoon aan 't werk voor 2 euro per uur.
We gaan elke paar maand op bezoek bij vrienden die nog geen 5 minuten rijden vanaf een DM in Duitsland wonen, inclusief stoplichten. Dezelfde dag rijden we dan dus ook even de grens over.

Verder woon ik zelf ~30 min rijden van Duitsland af.

Voor ons het wel waard, besparen toch gemiddeld €25-30 per maand. Dat is wel even €300-360 per jaar.

Vriendin koopt er dan zelf ook veel makeup etc, wat daar ook stukken goedkoper is dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Anoniem: 1240358 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:16:
Voedsel koop ik nooit online eigenlijk. Ik sta wel in de wachtrij bij Picnic en zal dan even zien hoe en wat. Ik denk dat mijn besparing daar vooral de impulsaankopen betreft.

Wel koop ik drogisterijartikelen en toiletpapier e.d. vaak online. Dus dan wil ik bij bol.com iets kopen á 12 euro, en gratis verzenden is vanaf 20. In zo'n geval koop ik vaak iets van wasmiddel erbij om gratis verzenden te krijgen. En er is altijd wel iets in de aanbieding bij bol.com.
Het voordeel van Picnic is dat je altijd weet wat je qua kosten hebt en kunt makkelijk met maaltijden schuiven als je het toch te duur vindt worden. En je vindt ook sneller de aanbiedingen. Maar het is niet altijd de goedkoopste, wij gaan bijvoorbeeld voor vlees/vis toch echt naar de winkel. En qua aanbod mist er soms wel het eea. Maar je mag productvoorstellen doen, dus dat heb ik ook al vaker gedaan...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:21
Toevallig op aanraden van een collega laatst wat vlees besteld bij Megafoodstunter, aangezien ik niet op PvdD stem vindt ik het niet erg om goedkoop vlees te halen :)
Ik had 10 kilo kipfilet besteld en wat shoarma en ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat de kwaliteit zo goed zou zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39

vhal

ಠ_ಠ

SeatRider schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

Maar dat is nou net het punt. Die acties zijn er best vaak, dan word je toch genaaid als je de retailprijs betaalt?
Ja maar NL'ers houden eenmaal van 'korting' en '1+1 artikelen' :)

In Duitsland houden ze niet van grappen en betaal je gewoon de normale prijs, 365 dagen in het jaar lang door.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit past wmb. beter in AZ, daarom ook een schopje die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:37

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

BlazeMuis schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:24:
Het is bizar hoeveel dat goedkoper is. De helft! Ik ben een keer met mijn DM bon de DA ingestapt. Het was letterlijk de helft goedkoper. Zelfs met 2 voor 1 is het spul dat ik koop nog duurder. Ik snap nog steeds niet waarom het hier zo duur is. Als DM hier de markt betreedt vagen ze in 1 klap alle andere drogisterijen van de kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door Dwarlorf op 26-08-2019 14:57 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
Dwarlorf schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:56:
[...]

Het is bizar hoeveel dat goedkoper is. De helft! Ik ben een keer met mijn DM bon de DA ingestapt. Het was letterlijk de helft goedkoper. Zelfs met 2 voor 1 is het spul dat ik koop nog duurder. Ik snap nog steeds niet waarom het hier zo duur is. Als DM hier de markt betreedt vagen ze in 1 klap alle andere drogisterijen van de kaart.
Ja het is niet normaal hoeveel goedkoper het is in Duitsland, de deo die ik altijd koop kost hier in de winkel 3,65 en in Duitsland bij de Edeka rond de 1,50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 13:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

SeatRider schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

Tja, maar dat is bij supermarkten ook zo. Als je wil betaal je nooit de volle mep voor dingen als WC-papier, bier, frisdrank, wasmiddel en noem het maar op. Merken als Lipton staan standaard om de 3/4/5 weken weer in de aanbieding bij dezelfde supermarkt. Koop 1x wat meer ervan en je kunt er weer mee doen tot de volgende actie.

Natuurlijk is het wel zo dat omdat alles zo vaak en vrijwel constant (verschillende supermarktketens) in de aanbieding is, moet je je afvragen of die aanbiedingsprijs nu niet de normale prijs is geworden. Ik kan in ieder geval wel melden dat er vaker wel dan niet een negatieve marge op actieartikelen is, daar kunnen supermarkten dus niet op leven.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Van die dingen als wasmiddel en vaatwasblokjes,etc zijn in de supermarkt best duur.
Deze bestel ik vaak wel in grotere getale via verschillende websites. Beetje de aanbiedingen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kuusj schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:00:
[...]

Tja, maar dat is bij supermarkten ook zo. Als je wil betaal je nooit de volle mep voor dingen als WC-papier, bier, frisdrank, wasmiddel en noem het maar op. Merken als Lipton staan standaard om de 3/4/5 weken weer in de aanbieding bij dezelfde supermarkt. Koop 1x wat meer ervan en je kunt er weer mee doen tot de volgende actie.

Natuurlijk is het wel zo dat omdat alles zo vaak en vrijwel constant (verschillende supermarktketens) in de aanbieding is, moet je je afvragen of die aanbiedingsprijs nu niet de normale prijs is geworden. Ik kan in ieder geval wel melden dat er vaker wel dan niet een negatieve marge op actieartikelen is, daar kunnen supermarkten dus niet op leven.
Zie daar best wel markt in eigenlijk. Een online supermarkt die alleen maar houdbare spullen in bulk verkoopt en opstuurt per postNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 13:55
Anoniem: 604938 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:12:
[...]

Zie daar best wel markt in eigenlijk. Een online supermarkt die alleen maar houdbare spullen in bulk verkoopt en opstuurt per postNL.
Is al gedaan. Stockon. Werkte voor mij erg goed, maar ze zijn er toch mee gestopt na een half jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

vhal schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:21:
[...]

Ja maar NL'ers houden eenmaal van 'korting' en '1+1 artikelen' :)

In Duitsland houden ze niet van grappen en betaal je gewoon de normale prijs, 365 dagen in het jaar lang door.
Ja ik voel me ook altijd zo genaaid als ik dat zie. Ik wéét dat je die shit in de aanbieding moet kopen, maar heb dan nooit zin om groot in te slaan. En dan is mn deodorant opeens op en moet ik toch tandenknarsend de volle mep betalen. Of nouja ik let er nu wel echt op en heb nu een kast vol shampoo, deo, scheermesjes e.d.

Het scheelt denk ik ook dat deze aankopen zo infrequent zijn dat een besparing van een paar tientjes niet echt 'voelt' als besparing.

Also is mijn shampoo verbruik evenredig aan wat er nog in de fles zit :+ Die laatste week zuinig met elk knijpje, maar een nieuwe fles?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dFB8ywl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1240358 op 26-08-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Ernemmer op 26-08-2019 15:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik koop mijn vlees vaak online, bij de ene winkel is het dan goedkoper en bij de andere heb je betere kwaliteit dan het spul van de AH.

Goedkoper
www.musclemeat.nl
De loempia's hier zijn echt heel erg lekker (wel beetje prijzig)

Beter
www.koopeenkoe.nl

[ Voor 33% gewijzigd door Ernemmer op 26-08-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:13
Carfanatic schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:14:
Kijk je dan ook naar de prijs? Laatst was de Nivea in de aanbieding bij de Kruidvat met de 1+1 gratis actie.

Niet gekocht, want bij de Action was de 2x de gewone prijs nog goedkoper dan de 1+1 actie.

Is wel leuk die 1+1 acties, maar vaak nog duurder dan online of bij de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:21
Misschien handig dat men ook even post wáár ze bepaalde zaken bestellen en lijstje opnemen in de beginpost?

Wij hebben laatst bij drogisterij.nl een lading deo, shampoo, tandpasta en ander klein spul besteld. Niet exact gecheckt, maar ongeveer net zo duur als bij een reguliere winkel in de aanbieding. Alleen nu dus alles in 1x besteld én thuisbezorgd.

Vooral alles in 1x hebben vind ik een voordeel. Ik heb geen zin en tijd om telkens aanbiedingen af te moeten struinen omdat ik de ene keer tandpasta nodig ben en de andere keer deo of shampoo.

Ik ging voorheen altijd naar de Op=Op, maar dat is nu echt op :P

EDIT: eten en drinken kopen we nooit online. Gaan eigenlijk altijd naar de (enige) supermarkt in ons dorp. Bij aanbiedingen kopen we wat meer in, maar per saldo zal het vast goedkoper kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door B-Real op 26-08-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-04 16:24
Highfive95 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:52:
[...]

Kijk je dan ook naar de prijs? Laatst was de Nivea in de aanbieding bij de Kruidvat met de 1+1 gratis actie.

Niet gekocht, want bij de Action was de 2x de gewone prijs nog goedkoper dan de 1+1 actie.

Leuk dat je dit zegt. Vorige week 4 busjes Dove deodorant aangeschaft bij de Kruidvat tijdens de 2+2 gratis "aanbieding". Heb het net even opgezocht en voor 4 busjes was ik nu 7.38 kwijt t.o.v. 7.40 bij de Action :D :+

edit: interessant topic trouwens. Deze ga ik even volgen :)

[ Voor 6% gewijzigd door .joepiedepoepie op 26-08-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:13
.joepiedepoepie schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:58:
[...]
Leuk dat je dit zegt. Vorige week 4 busjes Dove deodorant aangeschaft bij de Kruidvat. Heb het net even opgezocht en voor 4 busjes was ik nu 7.38 kwijt t.o.v. 7.40 bij de Action :D :+
Ging mij ook meer over de actie. Dat mensen blind staren op 1+1 of 2+2 gratis. Je moet echt prijzen vergelijken om te weten of je goedkoper uit bent.

Ik had laatst bij de Kruidvat een voordeelverpakking van 6 stuks voor 3 euro. Was 50% afgeprijsd en normaal al goedkoop voor €6,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik koop al tijden drank online. Bij de slijter in de buurt kost 0.7 liter hetzelfde als 1 liter online. Verzenden is gratis bij genoeg artikelen dus 30% goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-04 16:24
Highfive95 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

Ging mij ook meer over de actie. Dat mensen blind staren op 1+1 of 2+2 gratis. Je moet echt prijzen vergelijken om te weten of je goedkoper uit bent.

Ik had laatst bij de Kruidvat een voordeelverpakking van 6 stuks voor 3 euro. Was 50% afgeprijsd en normaal al goedkoop voor €6,00.
Klopt. Ik reageerde alleen maar even op jouw reactie om te bevestigen dat het inderdaad weinig scheelt met winkels zoals de Action ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamsyoudread
Super interessante reacties!

En als het gaat om eten/drinken? Noten? Wijn? Dat soort lekkers? Bonen? Rijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
@dreamsyoudread Wat doe je zelf? Want het komt een beetje over als effortless vragen stellen. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 21:43

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik ga ook vrij regelmatig naar Duitsland, vanaf mijn werk is het ongeveer 15 minuten rijden.
Dingen als zeep en deo schelen bij de DM al snel een euro per potje, haarkleur meer dan € 5,- ,
Aansluitend boodschappen die in de aanbieding zijn bijvoorbeeld Pepsi voor € 0,49 per fles, of wijn. Ook is vlees daar een stukje goedkoper.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-04 01:01
Highfive95 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:52:
[...]

Nou je het zegt! Ik koop mijn Axe deodorant en douchegel enkel als die 1+1 gratis is, en ik koop er dan meteen 10 van beiden.
Axe deo bij AH:3,99
Axe deo bij Action: 1,99

In plaats van wachten op zo'n actie kan ik dus ook gewoon naar de Action :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamsyoudread
Señor Sjon schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:10:
[mbr]@dreamsyoudread Wat doe je zelf? Want het komt een beetje over als effortless vragen stellen. :)[/]
Nou, mijn effort was de vraag zelf te stellen ;) Maar nee, ik koop zelf nog niet zoveel eten/drinken online. Ik kijk weleens naar de prijzen in vergelijk met wat ik in de winkel koop, maar kan vaak nog niet goed bepalen of het nou goedkoper/handiger is of niet. Het is ook een beetje een psychologisch ding denk ik, dat je soms gewoon impulsief even boodschappen wilt doen en daar niet vantevoren al over na wilt denken? En daarnaast ben ik simpelweg nieuwsgierig naar wat anderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 13:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Brammos85 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:20:
[...]

Is al gedaan. Stockon. Werkte voor mij erg goed, maar ze zijn er toch mee gestopt na een half jaartje.
Om de simpele reden dat enorme ketens met ruim 1000 winkels vrijwel al hun zooi die in de aanbieding is al met min marge moet verkopen. Een relatief kleinere speler heeft dan nooit genoeg volume om te kunnen concurreren met die prijzen. Dat is ook de reden dat de ketens steeds groter worden en kleinere spelers niet kunnen meekomen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 13:55
Kuusj schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:28:
[...]

Om de simpele reden dat enorme ketens met ruim 1000 winkels vrijwel al hun zooi die in de aanbieding is al met min marge moet verkopen. Een relatief kleinere speler heeft dan nooit genoeg volume om te kunnen concurreren met die prijzen. Dat is ook de reden dat de ketens steeds groter worden en kleinere spelers niet kunnen meekomen.
Zo klein waren ze geloof ik niet. PostNL zat achter die club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:28
SeatRider schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:00:
[...]

Ja dat zie je ook als je net over de grens even de Kaufland induikt. Nivea deo kost dan gewoon standaard €1,49 per spuitbus.
Kan je beter op zoek naar een DM of Muller. Beiden een stuk goedkoper dan Kaufland.

Anoniem: 472287 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:26:
[...]
Hoe vaak maak je die tripjes, hoeveel KM rijden en hoeveel extra tijd kost je dat?
Wij rijden gemiddeld 1x in de 6 weken naar Duitsland. Wij hebben daar familie wonen. En als we daar toch zijn bezoeken we altijd de DM, Takko, KiK en Hit. Komen er toch langs.

[ Voor 36% gewijzigd door Drardollan op 26-08-2019 16:38 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:03:
Ik koop al tijden drank online. Bij de slijter in de buurt kost 0.7 liter hetzelfde als 1 liter online. Verzenden is gratis bij genoeg artikelen dus 30% goedkoper.
Hoe werkt dat dan eigenlijk met de leeftijdscontrole? Moet dan de postbode je naar je ID gaan vragen? Of moet je je bij aankoop identificeren?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:33:
[...]

Hoe werkt dat dan eigenlijk met de leeftijdscontrole? Moet dan de postbode je naar je ID gaan vragen? Of moet je je bij aankoop identificeren?
Dat is een bekende zwakke plek van online drank aankopen. Eigenlijk moet dat ja, maar dat gebeurt echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Je hoeft op de site alleen maar aan te geven dat je 18 jaar of ouder bent. Verder wordt het gewoon zonder vragen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:52
[...]

Op het pakket staat dan 18+ en officieel dient de pakketbezorger je leeftijd over te nemen vanaf je ID.
Maar aangezien 9 van de 10 keer een volwassene de pakket aanneemt, vraag je al niet eens om een ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Wauw.. nooit geweten dat dat zo makkelijk was zeg.. nou een puber die er een beetje oud uitziet heeft de jackpot op de feestjes dan. Je zou denken dat het redelijk simpel met een Digi D dicht te timmeren is...

* SmurfLink bestelt dus duidelijk nooit levensmiddelen online

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:52
SmurfLink schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:41:
Wauw.. nooit geweten dat dat zo makkelijk was zeg.. nou een puber die er een beetje oud uitziet heeft de jackpot op de feestjes dan. Je zou denken dat het redelijk simpel met een Digi D dicht te timmeren is...

* SmurfLink bestelt dus duidelijk nooit levensmiddelen online
Ieder persoon heeft wel een beetje inschattingsvermogen van leeftijd. En je ziet daadwerkelijk aan iemand dat ze al lang en breed 50+ o.i.d. zijn.
Twijfel je echt, dan vraag je even of de ouders thuis zijn en/of legitimatie er bij willen pakken.
Ook aan de kassa dien je enkel te legitimeren als je jonger dan 25 bent, dat is voor de pakketbezorgers niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 23:15
Net niet helemaal: aan de kassa legitimeren moet zodra dat gevraagd wordt ongeacht leeftijd, aan klanten onder de 25 wordt gevraagd dat uit zichzelf al te doen.

On-topic: eigenlijk alleen maar wasmiddel, deo en douchegel/shampoo. Daarvoor wilt bol.com nog wel eens heel scherpe aanbiedingen hebben. Voor de rest bezorgt AH af en toe, maar niet per sé om dan voordeliger uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:02
Ernemmer schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:52:
Ik koop mijn vlees vaak online, bij de ene winkel is het dan goedkoper en bij de andere heb je betere kwaliteit dan het spul van de AH.

Goedkoper
www.musclemeat.nl
De loempia's hier zijn echt heel erg lekker (wel beetje prijzig)

Beter
www.koopeenkoe.nl
Ik ga kijken naar de koe, goede tip. Ben al een aantal jaar fan van muscle meat, dus dit zal ook wel goed zijn dan.

Beter vlees voor zelfde prijs en men moet niet kijken naar die fitness naam, fitness mensen weten nou eenmaal wat goede kip etc. Is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:30

LankHoar

Langharig tuig

Online shoppen heeft ook andere voordelen:
- Je bent niet geneigd om nog ff die reep chocolade en die zak chips in je karretje te gooien wanneer je er langs komt. Dat scheelt voor zowel lijn als portemonnee.
- Tijdsbesparing (in het begin niet, maar wanneer je een standaard lijstje hebt baseer je het gewoon daar op iedere week).
- Je kunt makkelijker zoeken (typen is makkelijker dan de hele winkel doorlopen.

Ik woon dan in het buitenland, maar we doen vaak drogisterij zaken, boodschappen en soms ook Makro spullen online bestellen. Hier heb je supermarkten die enkel online zijn. Snelle bezorging ook.

[ Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 28-08-2019 09:46 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 05:24
LankHoar schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:45:
Online shoppen heeft ook andere voordelen:
- Je bent niet geneigd om nog ff die reep chocolade en die zak chips in je karretje te gooien wanneer je er langs komt. Dat scheelt voor zowel lijn als portemonnee. klopt, je slaat dan namelijk hele dozen in ipv die ene reep of ene zak
- Tijdsbesparing (in het begin niet, maar wanneer je een standaard lijstje hebt baseer je het gewoon daar op iedere week).nee hoor, moeder de vrouw doet online boodschappen en die blijft daar net zo lang over doen
- Je kunt makkelijker zoeken (typen is makkelijker dan de hele winkel doorlopen. ja maar van lopen val je jusit af!!!

Ik woon dan in het buitenland, maar we doen vaak drogisterij zaken, boodschappen en soms ook Makro spullen online bestellen. Hier heb je supermarkten die enkel online zijn. Snelle bezorging ook.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik koop vrijwel nooit voedsel online. En áls ik het doe, dan is het niet om te sparen, maar juist om iets speciaals te kopen wat ik niet in de gewone winkel kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:30

LankHoar

Langharig tuig

Zo te zien doet @Chief zijn boodschappen liever in een brick & mortar winkel :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb een grote voorraad thuis, van verbruiks-producten die we veel gebruiken. hierom loont het bv bij diverse winkels soms in bulk in te slaan. en thuis te herverpakken in kleiner (handzaam) formaat.

Wat je online niet hebt is de 30% goedkoper of minder verse producten .. (weggooien is zonde)

makro/duitsland(vanuit rotterdam) en soms lokale winkels die leuke stunts hebben

Belangrijkste is weten wat je wilt hebben en bv duitsland is niet direct goedkoper(voor ons dan wegens lange rit) maar bepaalde duitse producten (leberkasse bv) kan je niet in NL halen dan doen we gelijk de goedkope zaken ook inslaan.. dat maakt de rit wel lukratief ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Mijn ervaring is eigenlijk omgekeerd.

Ik vind nooit zulke goede deals online dan bij fysieke winkel.

Of het nu gaat om luiers, shampoo, wasmiddel, deodorant, tandpasta (ik koop zowel merk als huismerk).

Onlangs kocht ik luiers via de actie kruidvat 4 pakken voor 40 euro.

Die kwaliteit kan ik online echt niet vinden voor dezelfde prijs. Ja klopt ik kan online Pampers voor een goede prijs vinden, maar niet goedkoper dan fysiek (wel op acties letten natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 21:16
Dat is dus het hele probleem. Als ik zooi nodig heb, ga ik niet wachten totdat er een actie is. Dan wil ik gewoon de producten aanschaffen voor een lage prijs.
Dat vind ik bij de klassieke winkels een groot probleem. Heb je tandpasta nodig - je hebt pech, niet in de aanbieding. Dus volle prijs betalen. Een volgende keer koop je omdat er een "actie" is weer veel te veel tandpasta. Dat ligt dan 2-3 jaar in de kast, en dat kan ook niet goed zijn. Door die geforceerd te grote voorraden heb ik menig haarproduct ook weggegooid in verband met tussentijdse overstap haarproduct.

Het levert dus niet echt geld op.
Ik bestel daarom drogisterij-artikelen, sterke drank en vlees zo veel mogelijk online en dat bevalt uitstekend.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:54
Dwarlorf schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:56:
[...]

Volgen mij heeft dat voornamelijk met extra accijnzen en belastingen in Nederland op 'luxe producten' te maken. Niet alleen tabak/alcohol/drank wordt hier volgens mij zwaarder belast, maar ook douche/make-up/schoonheidsproducten, frisdrank etc. etc. Ik weet niet exact wat het nou precies scheelt in de prijs, maar ik denk dat het een belangrijke factor is om mee te nemen in het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Galactic schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:15:

Of het nu gaat om luiers, shampoo, wasmiddel, deodorant, tandpasta (ik koop zowel merk als huismerk).

Die kwaliteit kan ik online echt niet vinden voor dezelfde prijs. Ja klopt ik kan online Pampers voor een goede prijs vinden, maar niet goedkoper dan fysiek (wel op acties letten natuurlijk).
Dan moet je toch beter zoeken, ik bestel op amazon altijd maandboxen met 152 stuks pants. Voor nog geen 30 euro. Wehkamp heeft deze aanbieding soms ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Bepaalde zaken zoals bier, wasmiddel, muurverf zijn eigenlijk altijd wel ergens in de aanbieding.
Kwestie van even kijken op www.voordeelmuis.nl waar het voordelig te halen is.

Voor drogisterij artikelen (deo/shampoo/douchegel/scheermesjes) inderdaad de DM in Duitsland. Zelfs als Kruidvat aanbiedingen heeft dan zitten ze nog niet op de standaard lage prijs van DM volgens mij. De prijzen staan gewoon op hun webshop https://www.dm.de/ dus je kunt zo uitzoeken in hoeverre je in NL genaaid wordt qua prijzen :z Zou het eigenlijk eens moeten proberen of ze naar NL verzenden.

@Dwarlorf @Vossie94 Vergeet niet dat een hoop drogisterijproducten in Duitsland gemaakt worden. O.a. 'Beiersdorf' is een grote speler, die maakt o.a. Nivea. En zo zijn er vast wel meer.

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 28-08-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Laatst online: 22:37

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Vossie94 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:44:
[...]

Volgen mij heeft dat voornamelijk met extra accijnzen en belastingen in Nederland op 'luxe producten' te maken. Niet alleen tabak/alcohol/drank wordt hier volgens mij zwaarder belast, maar ook douche/make-up/schoonheidsproducten, frisdrank etc. etc. Ik weet niet exact wat het nou precies scheelt in de prijs, maar ik denk dat het een belangrijke factor is om mee te nemen in het prijsverschil.
Ja dat is ook het enige dat ik kon bedenken. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit het 2x zo duur (moet) maken.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Galactic schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:15:

Voor reguliere producten zoals boodschappen ga je mij niet wijs maken dat je online minder goede deals hebt.
Die actie heeft Kruidvat namelijk ook gewoon online hoor. En juist bij zulke acties bestel ik online, dan hoef ik niet zelf met 4 pakken luiers te slepen. Ik denk niet dat er in Nederland een winkelketen te vinden is die standaard producten in een fysieke winkel goedkoper heeft dan online (m.u.v. de end of life producten die vaak in zo'n grabbelbak liggen). Daarbij zijn de winkelketens doorgaans weer iets goedkoper dan de eenmanszaken (i.v.m. schaalgrootte) en echt elke winkelketen heeft een eigen site.
Voor de meer eenmalige aankopen kan je inderdaad vaak offline wel een dealtje maken waardoor je goedkoper uit kan zijn dan online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-05 15:44
Mijn boodschappen doe ik vaak in de winkel aangezien ik weinig ruimte heb voor een fatsoenlijke vriezer. Zou ik die wel hebben, dan kocht ik ook dat soort dingen (vlees, seizoensgroente, etc.) groter in en dan vacumeren en invriezen.

Ik ga 2x per jaar naar Duitsland. Het is 45 minuten rijden maar een voorraad bier, frisdrank, vlees, drogisterij artikelen en een volle tank levert genoeg besparing op. Het is ook een gezellig uitje om te maken dus ik reken er geen uurloon voor.

Bijzonder vlees haal ik vaak online (of bij de groothandel), omdat de speciale BBQ stukken niet verkrijgbaar zijn in de doorsnee supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:23
[
Die actie heeft Kruidvat namelijk ook gewoon online hoor.
De Topic starter vroeg specifiek naar online-only winkels, niet naar winkelketens die tevens een webshop hebben.
Wat dat betreft ben ik ook niet veel online-only winkels tegengekomen die zulk een goede aanbiedingen hebben als de grotere winkelketens die vaker stunten met bijv. luiers, shampo, deo etc.

Ik doe dan ook geen moeite om nog meer in de gaten te houden. Wij hebben diverse winkels op loopafstand en van die winkels houd ik de aanbiedingen in de gaten en houd dan mijn voorraad op peil gunstig in te kopen.

Online houd ik het op electronica en hobby materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-04 08:34
Zoals eerder vermeld, wij zijn heel gevoelig voor acties. Acties die in de marketing draaien, maar dat tv spotje is niet alles, de winkel moet het ook aanbieden etc.

Dit is in Duitsland stukken minder. Nivea/Beiersdorf DE gaat natuurlijk in het hele corporate budgeting plaatje niet de marketingkosten van Nivea NL op zich nemen. Dus al die extra kosten komen dan bovenop de retailprijs in NL alleen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Ik bestel met enige regelmaat levensmiddelen, in dit geval deodorant als voorbeeld, bij Amazon.
(Even afgezien van de aanbiedingen) Onderstaande afbeelding toont de prijs zonder kortingen bij 3 partijen:

Amazon - €1,45 per fles (komen per 3 voor €4,35)
Kruidvat - €4,19 per fles
Albert Heijn - €4.19 per fles

Voor 3 flessen van hetzelfde spul zou ik dus bij Kruidvat en Albert Heijn €8,22 duurder uit zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PrJyypk/Naamloos.png

Mijn vriendin wilde laatst een productlijn van L'Oreal hebben bestaande uit shampoo, conditioner, een of andere creme en een haarmasker. Gelijk van ieder ding een aantal besteld (3 tot 6 stuks) en dit scheelde samen toch bijna €80,- t.o.v. de goedkoopste aanbieder in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 13:58
robcoenen schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:26:
Ik bestel met enige regelmaat levensmiddelen, in dit geval deodorant als voorbeeld, bij Amazon.
(Even afgezien van de aanbiedingen) Onderstaande afbeelding toont de prijs zonder kortingen bij 3 partijen:

Amazon - €1,45 per fles (komen per 3 voor €4,35)
Kruidvat - €4,19 per fles
Albert Heijn - €4.19 per fles

Voor 3 flessen van hetzelfde spul zou ik dus bij Kruidvat en Albert Heijn €8,22 duurder uit zijn.

[Afbeelding]

Mijn vriendin wilde laatst een productlijn van L'Oreal hebben bestaande uit shampoo, conditioner, een of andere creme en een haarmasker. Gelijk van ieder ding een aantal besteld (3 tot 6 stuks) en dit scheelde samen toch bijna €80,- t.o.v. de goedkoopste aanbieder in Nederland.
Hier schrikt mijn portemonnee wel even van.
Heb voor ons even gauw Amazon vergeleken met anderen:
Gel/wax: Amazon €2,39 om €4,99 bij Drogisterij.nl
Mondwater: Amazon €3,25 om €6,60 bij Bol.com

Zijn toch wel serieuze bedragen :/

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40

Honesty

kattenneus!

Ik koop alleen redken shampoo en conditioner via amazon.de omdat je daar betaald voor een liter wat je hier met een beetje geluk net voor 300ml kan kopen.
Verder voor het hardlopen gebruikt ze voedingsgel die via amazon.de goedkoper zijn je betaald dan wel 7 euro verzendkosten dus meestal koop ik er dan maar een heleboel.
gels kosten ex verzendkosten bij amazon.de 1,50 per stuk(CIS) en bij de sportzaken hier 2 euro.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
alki schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Dan moet je toch beter zoeken, ik bestel op amazon altijd maandboxen met 152 stuks pants. Voor nog geen 30 euro. Wehkamp heeft deze aanbieding soms ook
Dit heb ik gekocht.

Kruidvat 1 Newborn Small Luiers Midpack 50 stuks x 2
Kruidvat 2 Newborn Mini Luiers Midpack 50 stuks x 3
Kruidvat Droog & Vertrouwd 4 Maxi Luiers Jumbopack 86 stuks x 4
Kruidvat Droog & Vertrouwd 5 Junior Luiers Jumbopack 68 stuks x 4

Owel 866 luiers voor 96,47 euro. Toch echt goedkoper.

Pampers vind ik ook altijd goedkoper met een goede actie, maar ik koop het eigenlijk niet, want ik vind het product zijn geld niet waard. Moet iemand mij hier maar zeggen waar ik dit "huismerk luiers", online goedkoper kan vinden. Ik hoor het graag, maar ik verwacht niet dat iemand met iets komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Galactic op 28-08-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Of als je dicht bij de Duitse grens woont, je toiletartikelen daar kopen. Iedere Nederlandse aanbieding is alsnog duurder dan de Duitse standaardprijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Anoniem: 1240358 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:16:

Protip: koop een cadeaukaart. Als je vaak spullen nodig hebt van bol.com zorg je ervoor dat je het tekort aanvult met cadeaubonnen. Je betaalt dan nooit verzendkosten.

Natuurlijk werkt WC-papier en wasmiddel ook wel, maar geen idee of je dan niet stiekem te veel betaalt.
Pagina: 1