Ha Tweakers,
De PC van mijn ouders heeft het begeven en dus werd aan mij gevraagd om een nieuwe PC aan te raden. Het is al even geleden dat ik PC's bouwde, dus ik zit een beetje te twijfelen over de opties.
Wat willen je ouders doen met je nieuwe systeem?
Niet superveel. Vooral basaal foto's bewerken en opslaan. Browsen, filmpjes kijken, mailen. Beetje Office-gebruik. Een tablet is te weinig voor hun gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben van plan een paar systemen voor te leggen, want ze zijn hier een beetje vaag over. Niet meer dan €500 in ieder geval.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis liggen er nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De afgelopen jaren heb ik veel te horen gehad over snelheid van opstarten. Traagheid van het systeem in het algemeen en meer van dat soort dingen. Ze hadden een i3 van de eerste generatie met een normale harde schijf, dus dat was inderdaad niet heel erg vlot. Vandaar dat ik het iets hogerop wil zoeken met meer power en een NVMe ssd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD ziet er op dit moment mooi uit met een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Crucial en Samsung voor de schijven. Kingston ben ik niet zo'n fan van.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst natuurlijk een beetje stil systeem, maar dat is geen hoofdprioriteit.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Enig advies over bepaalde keuzes die ik wil gaan maken. Is dit up-to-date? Te weinig, of juist teveel? Zie ik iets over het hoofd?
Ten eerste een basis-pc. Een wat grotere kast, normale SSD. Ik twijfel wat over die CPU, is die niet een beetje laag?
En ik wil hun ook nog een wat sneller model aanbieden. Kleiner, sneller en stiller. Door de mini-ITX kast, kon ik alleen een mini-ITX moederbord pakken, die toch wat prijziger zijn dan de micro-ATX borden. De CPU is net als van de basis-pc van de vorige generate, omdat daar de meeste bang-for-buck lijkt te zitten. Gaan ze niet achterlopen met een CPU van de vorige generatie?
Zijn dit logische keuzes?
De PC van mijn ouders heeft het begeven en dus werd aan mij gevraagd om een nieuwe PC aan te raden. Het is al even geleden dat ik PC's bouwde, dus ik zit een beetje te twijfelen over de opties.
Wat willen je ouders doen met je nieuwe systeem?
Niet superveel. Vooral basaal foto's bewerken en opslaan. Browsen, filmpjes kijken, mailen. Beetje Office-gebruik. Een tablet is te weinig voor hun gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben van plan een paar systemen voor te leggen, want ze zijn hier een beetje vaag over. Niet meer dan €500 in ieder geval.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis liggen er nog.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De afgelopen jaren heb ik veel te horen gehad over snelheid van opstarten. Traagheid van het systeem in het algemeen en meer van dat soort dingen. Ze hadden een i3 van de eerste generatie met een normale harde schijf, dus dat was inderdaad niet heel erg vlot. Vandaar dat ik het iets hogerop wil zoeken met meer power en een NVMe ssd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD ziet er op dit moment mooi uit met een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Crucial en Samsung voor de schijven. Kingston ben ik niet zo'n fan van.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst natuurlijk een beetje stil systeem, maar dat is geen hoofdprioriteit.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Enig advies over bepaalde keuzes die ik wil gaan maken. Is dit up-to-date? Te weinig, of juist teveel? Zie ik iets over het hoofd?
Ten eerste een basis-pc. Een wat grotere kast, normale SSD. Ik twijfel wat over die CPU, is die niet een beetje laag?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT | € 45,05 | € 45,05 |
| 1 | Optische drives | LG GH24NSD1 | € 15,- | € 15,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX500 480GB | € 54,- | € 54,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 329,77 | ||
En ik wil hun ook nog een wat sneller model aanbieden. Kleiner, sneller en stiller. Door de mini-ITX kast, kon ik alleen een mini-ITX moederbord pakken, die toch wat prijziger zijn dan de micro-ATX borden. De CPU is net als van de basis-pc van de vorige generate, omdat daar de meeste bang-for-buck lijkt te zitten. Gaan ze niet achterlopen met een CPU van de vorige generatie?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 119,05 | € 119,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac | € 107,05 | € 107,05 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon Shark Zone C10 | € 36,04 | € 36,04 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Shuriken Rev. B | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT | € 45,05 | € 45,05 |
| 1 | Optische drives | LG GH24NSD1 | € 15,- | € 15,- |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 507,04 | ||
Zijn dit logische keuzes?
[ Voor 3% gewijzigd door maussie95 op 26-08-2019 11:37 . Reden: Vergat de DVD-brander ]
To the dwarf, the cripple and the mother of madness!