Acronis True Image: Back-up maken & uitpakken met bitlocker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Mijn vraag

Op het moment heb ik een ultrabook (14 inch) met een M2 SSD waarvan de Windows is gecrasht. Met Acronis maak ik normaal alle back-ups en pak ik ze daarna uit, maar met deze ultrabook lukt dat niet i.v.m. Bitlocker. Het handmatig uithalen van de SSD lukt niet omdat de laptop unibody is.

Wat kan ik nog doen om bestanden te herstellen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Acronis True Image

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle instellingen nagekeken in Acronis en Bitlocker uitgeschakeld

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe heb je gebackupt: TrueImage aanroepen binnen Windows (dus met ‘unlocked’ SSD), of buiten Windows om (dus ‘locked’)? Bij dat eerste (iirc de normale manier voor trueimage) zou bitlocker toch niets mogen uitmaken?

Of is er nooit een backup gemaakt en wil je achteraf files redden via maken van een image, buiten Windows om? Heb je de key nog? Zo te zien kan je de partitie unlocken (vanaf bootable USB?): https://kb.acronis.com/content/56619

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
F_J_K schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:58:
Hoe heb je gebackupt: TrueImage aanroepen binnen Windows (dus met ‘unlocked’ SSD), of buiten Windows om (dus ‘locked’)? Bij dat eerste (iirc de normale manier voor trueimage) zou bitlocker toch niets mogen uitmaken?

Of is er nooit een backup gemaakt en wil je achteraf files redden via maken van een image, buiten Windows om? Heb je de key nog? Zo te zien kan je de partitie unlocken (vanaf bootable USB?): https://kb.acronis.com/content/56619
Heb buiten Windows om een back-up gemaakt via bootable USB. Kan zelf niet meer in Windows komen. Het rare is ook dat de SSD zelf wel wordt gezien, maar bij gebruikte ruimte: "geen" staat. Normaal zou hier een aantal GB moeten staan wat ik gebruik genomen is. Nadat ik een back-up heb gemaakt (locked dus) Heb ik wel een back-up van 81GB.

Dat betekent dus wel dat er "iets gebackupt" is, maar dat er bij het uitpakken iets niet goed gaat. Normaal zou dit ook een aantal uur moeten duren, maar in dit geval was hij binnen 2 seconden klaar met als eindresultaat dat er niks is uitgepakt.

Ik zal de link van jou even bekijken 8)