Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 06:11
Ik wil graag in 2 hondenkennels de temperatuur meten en monitoren en liefst data inzien via een smartphone. Er is wifi geen ethernet. Ik heb helaas geen tijd om me te verdiepen in scripttalen etc.Ik wil ook graag enigszins historische data inzien dus dagcurve van enkele dagen geleden.
Zelf heb ik thuis een homewizard maar helaas is het inkijken van dagcurves anders dan de laatste 24u niet mogelijk. Ik heb gekeken naar weerstations maar vind geen wifi systeem waar ik een extra sensor bij kan bestellen (ik moet 2 losse temperatuur sensoren hebben). Ik heb gekeken naar xiaomi maar ben bang dat ik na lang w88 een pakketje uit china krijg met chinese handleiding en stekker en dan weet ik nog niet of ik historische data kan zien. Bovengrens is ca200 eur. Iemand enig idee wat een goede optie is?
...

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Alle reacties

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Goedkoopste oplossing: nodemcu met ds18b20
Duurste oplossing: netatmo weatherstation met uitbreidingsmodules.

Maar dan nog zou ik een rasberry pie of odroid er extra bij adviseren met node-red, domoticz, influxdb en grafana erop.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:32

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Xiaomi gateway met 2 temperatuur sensoren. Totaal ong 40€

Werkt prima incl trend etc

[ Voor 20% gewijzigd door prein2 op 26-08-2019 09:07 ]