Hoi Tweakers,
Ik ben last-minute aan het twijfelen tussen HBO-ICt op het Windesheim in Zwolle en het het Saxion in Enschede.
Zou iemand mij iets kunnen vertellen over jullie ervaringen met deze instellingen? Het Saxion spreekt mij qua sfeer meer aan de het Windesheim echter zijn de cijfers voor het Windesheim een stuk beter:
Doorstroom naar 2e jaar: Saxion -> 56%. Windesheim --> 68%.
Afstuderen: Saxion -> 27%. Windesheim -> 44%.
Ook vond ik onderstaand nieuws bericht:
Ik ben last-minute aan het twijfelen tussen HBO-ICt op het Windesheim in Zwolle en het het Saxion in Enschede.
Zou iemand mij iets kunnen vertellen over jullie ervaringen met deze instellingen? Het Saxion spreekt mij qua sfeer meer aan de het Windesheim echter zijn de cijfers voor het Windesheim een stuk beter:
Doorstroom naar 2e jaar: Saxion -> 56%. Windesheim --> 68%.
Afstuderen: Saxion -> 27%. Windesheim -> 44%.
Ook vond ik onderstaand nieuws bericht:
Alvast bedankt voor jullie input!De uitval van eerstejaars studenten Hbo-ICT is het hoogst bij Saxion in Deventer, maar ook op de vestiging in Enschede is het aantal survivals na het eerste jaar lager dan gemiddeld. Dat geldt ook voor de Haagse Hogeschool in zowel Den Haag als Delft en de Hanze Hogeschool in Groningen en NHL Stenden in Leeuwarden. Bij Informatica is de uitval het hoogst in Emmen, maar ook in Haarlem, Leiden en Rotterdam ligt dit boven het landelijk gemiddelde.