Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular Voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• frederikwieers
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-12-2019
Mijn vraag
Als ik mijn pc start valt hij direct uit. En als hij dan al draait, valt hij na enkele uren uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Am3+ moederbord met 16gb geheugen en AMD processor. Een lichte grafische kaart en 2 harde schijven.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al geprobeerd om de ram latten elk om beurt te laten meedraaien en hij blijft uitvallen.
Ik wou dan ultimatebootcd gebruiken maar hij valt al uit voor hij kan beginnen.
Als ik de startknop induw gaat hij aan voor enkele seconden en dan weer uit.

Wat kan ik nog doen? Ik vermoed dat het de voeding zou kunnen zijn. Maar deze is nieuw van eind april 2019.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:29
frederikwieers schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:40:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Am3+ moederbord met 16gb geheugen en AMD processor. Een lichte grafische kaart en 2 harde schijven.
Dat is een specificatie van lik me r**t. Van elk onderdeel het merk en type (zoals je bij de voeding gedaan hebt)

• frederikwieers
Moederbord: Asrock 970m pro 3
Geheugen: Corsair Vengeance pro series 2x8GB 2400mhz
Processor: AMD FX 4320 Quad-Core Processor 4000mhz
Grafische kaart: Asus Silent 1GB DDR3 EN210
Harde schijf 1: 2TB WD Green
Harde schijf 2: 4TB WD Green

• Uszka
Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu? Ff uitlezen met HWinfo64 en een screenshot plaatsen in dit topic.

• frederikwieers
Ik kan ze niet uitlezen met dat programma, er draait namelijk geen besturingssysteem op die server. Het is een synology server die draait op een usb stick.
Ik kan zelfs geen screenshot plaatsen die ik heb genomen met mijn gsm.
Maar dit zijn de gegevens die BIOS mij geeft:

CPU Temperature: 29,5 ° C
M/B Temperature: 27,0 ° C
CPU Fan 1 Speed: 1582 RPM
Chassis Fan 1 Speed: 1103 RPM
Power Fan Speed: N/A

Vcore: + 1.368V
+ 12.00V: +12.091V
+ 5.00V: + 5.016V
+ 3.30V: + 3.312V

• frederikwieers
Inderdaad. Ik draai een june mod bare metal. Weet de dsm versie niet van buiten. Zit op het werk nu.

• frederikwieers
Ik draai de DS3615xs 6.1 Jun's Mod V1.02b van Xpenology. Maar zelfs als ik probeer om ultimatebootcd of hirens boot cd of ubuntu op te starten via USB bootable, valt hij gewoonweg uit.
Dus ik heb toch een vermoeden dat het de voeding is desondanks deze maar een paar maanden oud is.

Iemand anders een idee?

Mvg Frederik

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Als het systeem draait ... draaien dan wel alle fans? En als het systeem uitvalt bedoel je dat de stroom helemaal wegvalt en dus uitgaat of het systeem gaat rebooten?

Kan inderdaad een defecte voeding zijn? Wellicht is er iemand in jouw vrienden/kennissengroep die nog een spare voeding hebben liggen zodat het het eea kan uitsluiten

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Uszka
Andere voeding proberen is idd de meest eenvoudige eerste test om een onderdeel uit te sluiten. Al is de MWE Gold 650w geen slimme koop geweest voor een systeem dat amper 150w verbruikt, verwacht ik niet dat het aan de voeding ligt. Ik verdenk eerder het moederbord.

• frederikwieers
Als het systeem draait draaien alle fans. Normaal staat de server zo ingesteld als die uitvalt dat hij moet rebooten maar zelfs dat doet hij niet.

Als ik een andere voeding had zou ik het kunnen testen. Zal eens vanavond kijken.

De voeding is aangekocht om later het systeem uit te breiden naar meerdere harde schijven.

Ik heb het moederbord gekregen van een kameraad die het altijd heeft gebruikt en waarvan ik niet verwacht dat het zou falen.

Mits ik 60 maanden garantie op mijn voeding heb, zal ik deze best eens opsturen naar megekko.nl.

Ben dan benieuwd wat die mij zullen weten te vertellen.

Mvg Frederik

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:19
@frederikwieers beter kan je eerst zelf proberen achter te komen wat er stuk is. Die voeding is niet de meest slimme keuze voor die build, maar het kan nu net zo goed aan het moederbord of wat anders liggen.

En als je de voeding zomaar op de gok terug gaat sturen, en deze blijkt niet defect te zijn, is de kans groot dat je eerst onderzoek kosten mag gaan betalen voor je deze terug krijgt. Het zou niet de eerste webshop zijn namelijk (en niet geheel onterecht) ;)

Dus zoals gezegd, pak eerst eens een andere voeding, en probeer dat eerst eens

[ Voor 8% gewijzigd door GoldenBatt op 26-08-2019 18:12 ]

Specs!

• frederikwieers
Ik zal eerst een andere voeding proberen in de hoop dat mijn eigen voeding het is. Want als ik een nieuw moederbord moet aanschaffen is dat weer een serieuze kost.

• frederikwieers
Ik zie nu net dat de power fan speed: N/A staat, kan het dan toch de voeding zijn die niet meer goed werkt?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:30

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je de fan van de voeding op een pwm header staan? Of een monitoring tool + USB plug aan de voeding? Anders is de 0rpm waarde logisch. Veel voedingen gaan bovendien pas boven 50% load aan. Hoeveel trekt het systeem? Overigens, waarom zo'n focus op de voeding? Heb je al eens crash dumps bekeken? Geprobeerd naar een term te switchen? Memtest al eens gedraaid? Smart readout zoals disconnects bekeken? Het is niet de beste kwaliteit voeding en hij is zwaar oversized, maar dit is een licht, oud systeempje. Zou moeten kunnen.

• frederikwieers
De voeding is aangesloten op 2 connecties op het moederbord:
- ATX12x2(ATX10P)
- de grote standaardaansluiting(ATX12P)

Er is geen kabel aangesloten op de powerfan aansluiting.

Het is een modulaire voeding, dus dat zit er niet bij. Ik heb geprobeerd om memtest te draaien, via hirensbootcd of ultimate bootcd, maar voordat hij al dan vertrokken is,valt hij uit

de cpu is passief gekoeld

Het systeem is inderdaad niet superzwaar, maar de voeding is aangekocht om nog meerdere schijven aan te sturen later.

Waar kan ik de crash dumps vinden? ik ga nu nogmaals proberen om een memtest te doen.

mvg

• frederikwieers
k heb nu een memtest geprobeerd, en tijdens de memtest valt hij zelf uit. Ook als ik andere tests probeer van de ultimate boot cd, valt de pc uit.

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-11 13:20
Als je je cpu passief koelt worden de vrm’s op je moederbord vaak nogal heet. Normaal zitten ze namelijk in de luchtverplaatsing van je cpu-cooler..... (vierkante blokjes rondom je cpu, meestal een stuk of 5 - 7)
Ik zou als eerste een willekeurige andere atx voeding proberen en als dat niet helpt dan is het waarschijnlijk je moederbord.
Jou cpu heeft een max tdp van 90W volgens mijn snelle zoektocht... dat kan je nauwelijks passief koelen.

[ Voor 13% gewijzigd door BMW_Gizzmo op 27-08-2019 17:43 ]

• frederikwieers
Ik heb momenteel een andere voeding van 650W aangesloten en volop een memtest aan het uitvoeren. Normaal valt hij na enkele minuten uit, maar nu blijft hij draaien. De CPU temperatuur bedraagt 27 graden, dus niet echt warm.
Straks nog een CPU stresstest doen en eventueel nog wat diagnosetesten. Dan zien we wat het resultaat zal zijn.

Moet ik een specifieke test uitvoeren om uit te sluiten dat het de voeding al dan niet is?
Ik gebruik nu ultimate boot cd(laatste bekende versie)

• frederikwieers
De memtest is succesvol verlopen, ook de harde schijven zijn intact. De CPU stresstest geen problemen meer ondervonden.

De pc viel niet meer uit. Kan ik dan besluiten dat het dan toch de voeding zou zijn?

mvg
Pagina: 1