Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies prijs aansluiting buitenafvoer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• syngi
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 25-08 15:53
Ik zou graag jullie idee hebben van hetgeen door onze sanitairman werd aangerekend voor het in regie aankoppelen van de afvoeren op bestaande buitenleidingen en over het nu nog bijrekenen voor een door hem vergeten koppeling. Ik heb een aantal foto's bijgevoegd en hierop is aangeduid wat er uitgevoerd werd en wat er nog moet gebeuren. Over het bestaande is een wit laagje gelegd om het aan te duiden. Dat wat nog moet gebeuren op met groen aangegeven.

Het ging en gaat dus over het aankoppelingen van binnenleidingen die al door de muur naar buiten staken, op bestaande leidingen. Ik heb het graafwerk gedaan en heb naderhand chape onder de leidingen gelegd en de kuilen terug gevuld. Dus enkel het leggen van de leidingen buiten en het materiaal ervoor.

Hetgeen reeds gerekend en betaald werd is €1500.

Daarbij heb ik toen gevraagd of dit dan alles was omdat ik dat veel vond, waarop ja werd geantwoord. De uitleg nu voor toch extra te willen rekenen is dat hij bedoelde 'ja, alles wat uitgevoerd is is daarmee betaald'.

Er zijn trouwens geen werkbonnen o.i.d.

Overigens stond op de allereerste offerte 'Sanitaire leidingen €1650' en 'Afvoeren €500'. En daar bleek het buitenwerk niet in begrepen te zijn.

De vraag is dus of jullie dit ruim gerekend lijkt en ik bijgevolg zou kunnen verwachten dat de ene koppeling nog in de reeds betaalde €1500 valt.

https://i-freelance.be/global/sanitair/01.jpg
https://i-freelance.be/global/sanitair/02.jpg
https://i-freelance.be/global/sanitair/03.jpg

en het nog uit te voerene :

Bedankt!

syngi wijzigde deze reactie 25-08-2019 15:53 (7%)

Alle reacties

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Heb je een idee hoeveel uur hij effectief bezig is geweest?

De Nederbelg !

• MeTooPV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-09 13:00
Inderdaad , volgens mij zijn de kosten hier enkel uren. Daarnaast geef je aan dat e.e.a. op regie basis is/wordt uitgevoerd. Dan neem ik aan dat je een uur tarief hebt afgesproken.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:54
Ik vind het erg veel geld op regie. Dit is volgens mij nooit 4 dagen werk, eerder een halve dag door een vakman en dan heeft ie nog 2 keer koffie gedronken ook.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02:39
Als ik het goed begrijp heeft hij hiervoor ditzelfde grapje ook al eens uitgehaald bij het binnenwerk? Opeens zat het buitenwerk er niet bij. (vaste aanneemsom?) En nu zit opeens het afmaken er niet bij in? Ook nog omdat hij zelf een koppeling is vergeten.

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:57
Hoelang is hij idd bezig geweest ? Want 1500 voor dit ? Erg veel....

Vorig jaar gescheurde hemelwater afvoer gehad dat koste me 175 euro incl materiaal en gat graven van ruim 1,5 meter diep (zelf dichtgooien) is hooguit uurtje of 1,5 bezig geweest. Beetje vakman is wat op jouw foto is te zien hooguit 1 dag misschien 1,5 bezig hiermee.

3420 Wp zuid 10 x 285 Wp 35° 2 x 285 Wp 13° maxim integrated | PVOutput

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Ruim geteld....dag werken €50,- per uur, €200,- materiaal dan zit je aan €600,-
En hij komt er met €1500,- niet? Ik zou hem dan een specificatie van de eerste rekening vragen.
Ik krijg sterk het gevoel dat hij aan het uitproberen is hoever hij kan gaan.....
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True