Op zondag 29 juli 2001 19:42 schreef webleraar het volgende:
- Heb je met debian ook een ftp install, zodat je floppies maakt en die installeert de netwerkkaarten zodat ie verder over het internet binnengehaald kan worden.
Ja, die is er. Sterker nog: dit is een van de meest gebruikte manieren om Debian te installeren. Zie de installatie-handleiding op
www.debian.org voor meer informatie.
- Welke is recenter woody, debian2.2r3 potato ?
'Potato' = 2.2 = stable
'Woody' = 3.0 = testing (nog niet gereleased)
'Sid' = ? = unstable (nog niet gereleased)
De 'r3' betekent 'revision 3' en houdt dus in dat belangrijke bugs (zoals securitybugs) gepatcht zijn en eventueel een paar nieuwe pakketten zijn ingevoegd. Aangezien potato op dit moment behoorlijk out-dated is raad ik aan om Woody te nemen. Ik weet overigens niet zeker of hier de bootfloppies al klaar voor zijn, maar je kunt woody ook installeren met potato-diskettes (hiervoor moet je bij het installeren een iets ander pad opgeven, maar dat zie je vanzelf). Je kunt overigens ook zonder problemen eerst potato installeren en vervolgens upgraden naar woody of sid (apt-get update && apt-get dist-upgrade), wat echter wel nogal wat bandbreedte vraagt: het is al snel >100MB.
De handleiding op
www.debian.org is bijzonder goed, ik raad aan die eerst eens te lezen en dan moet het zonder problemen kunnen lukken
[edit2] Ik zie dat er woody-diskettes zijn ook, maar over de stabiliteit / betrouwbaarheid kan ik niet veel zeggen. [/edit2]
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.