Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

overstap naar PC gaming voor 1500 EUR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Deze console peasant wil eindelijk de overstap gaan maken naar PC gaming. Ik ben helemaal niet thuis in PC hardware en zie het (voorlopig) niet zitten om zelf een PC te bouwen, en ben dus op zoek naar een samengestelde PC die ik eventueel later nog kan upgraden als ik wat beter bekend ben met de hardware.

Mijn oog is gevallen op de twee volgende via Azerty:

https://azerty.nl/product...0f-geforce-rtx-2060-super

https://azerty.nl/product...00-geforce-rtx-2060-super

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, met name simulatie games (planet coaster, planet zoo, sims +exp packs.) Ik speel daarnaast veel overwatch op console en open wereld games (GTA V, Witcher III).

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1.500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik moet alles nog kopen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Game PC met genoeg ruimte/mogelijkheden om deze later te upgraden zodat ik in ieder geval de komende 5 jaar vooruit kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, zolang het maar geen laptop is.

Ga je overklokken?
Hier heb ik nog geen kennis over.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of de PC's die ik hierboven heb gelinkt een goed startpunt zijn om te beginnen met PC gaming. Of de prijs redelijk is voor de onderdelen die je krijgt en of de hardware voldoet om mee te kunnen de komende jaren (met name voor Simulatie games op hoogste settings, maar bv. ook nieuwe sandbox games.

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan tussen de twee modellen hierboven? Of hebben jullie andere goede suggesties wat betreft PC's die een goed startpunt zijn om mee te beginnen en evt later te upgraden. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-11 21:59
Heel simpel gezegd kan het een stuk goedkoper voor dezelfde performance.
Bij azerty kun je een lijstje componenten plus het product "assemblage"in je winkelmandje doen en dan bouwen ze hem voor je
Dit ziet er dan wel wat minder flashy uit, maar dat is aan te pakken met een andere case en gekleurde fans

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 204,90€ 204,90
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 Pulse€ 398,50€ 398,50
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 76,-€ 76,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 85,05€ 85,05
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 65,99€ 65,99
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.006,39

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Op welke resolutie en refresh rate wil je gamen? Is wel bepalend voor advies van hardware en beeldscherm.

Verwijderd

Topicstarter
Tim2010 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:39:
Op welke resolutie en refresh rate wil je gamen? Is wel bepalend voor advies van hardware en beeldscherm.
Uhmmm goede vraag! Nog niet eens over nagedacht gezien ik hier geen keuze in gewend ben. Wat is realistisch voor een budget van €1.500 denk je? Ik schik me naar wat mogelijk is voor dit geld.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 23:53
Wil je 1500 euro uitgeven voor alles totaal met toetsenbord/muis/monitior (eventueel headset/speakers) of heb je hier al wat van?

of heb je budget over voor die zaken?

met de build die youridv1 aanbeveelt, kan je aardig leuk mee gamen en ook meekomen met 1440p ipv 1080p Die monitoren zijn vaak wel een stukje duurder.Ga ook bedenken of dat je op 60 fps wilt spelen of 144. Dat gaat ook veel uitmaken.
Dat je op de console veel gta/witcher speelt betekent dat je ook die spellen voor de pc wilt gaan kopen? of ga je alleen die simulatie games (planet coaster, planet zoo, sims +exp packs spelen?
Maakt ook veel uit voor je videokaart keuze namelijk.

Ga je zelf ook eens verdiepen in de wereld van de muizen/toetsenborden van gamers, ( wil je meer shooters gaan doen, snellere games, heb je vaak baat bij wat duurdere spulletjes omdat je meer opties heb )
(toen mijn broertje een pc kocht, moest alles ook onder een budget vallen en kocht hij een setje pricewatch: NGS GBX-1000 Gaming Pack (Qwerty US)

Nu is hij aan t gamen, en valt t hem op dat hij toch wat meer had gehad aan een muis/toetsenbord/headset die allemaal net ff stuk beter zijn ( zijn vaak echt wel bijvoorbeeld een stuk duurder)
Hij speelt nu op een mechanish toetsenbord met een wat duurdere muis denk aan een combo wat ongeveer 120-130 euro kost, met een headset met wat beter geluid van ongeveer 75 euro. Dit maakt je totaal gelijk wel 200 euro voor zo'n bundel. Je monitor moet hier dan ook nog ergens tussen gaan passen. :)

voor een monitor zou ik kiezen voor een mooi 1440p schermpje, die ook nog eens 144 hz aankan.
pricewatch: MSI Optix MAG271CQR Zwart
dit is echt een mooi allround scherm, wat alles wel een beetje heb wat je zou kunnen gebruiken. Kost wel bijna 400 euro, maar je moet wel zoveel jaar naar een scherm gaan kijken.
27 inch met 1440p met 144 hz en Va panel wat kwa kleuren niet verkeerd zal zijn.
Zit wel RGB op, maar die kan je ook uitzetten :)

[ Voor 55% gewijzigd door dfbt op 26-08-2019 16:57 ]

• youridv1
Ben ik het mee eens. De RTX2060S/RX 5700 kaarten zijn prima in staat 1440p te draaien. Met dat MSI Optix scherm heeft een goede vriend van mij en die is er erg tevreden over.

Je muis en toetsenbord moet je wel even naar kijken. Vooral je muis. Tenzij je met een controller gaat gamen bedien je daar de camera/crosshair mee en als je muis niet zo consistent is dan is het echt niet lekker gamen.
Steelseries en Logitech maken allebei erg goede gaming muizen en goede matten.

Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met deze muizen en matten
pricewatch: Logitech G403 Prodigy Wireless Gaming Mouse
pricewatch: Steelseries Rival 310
pricewatch: Steelseries QcK XXL
pricewatch: Logitech G640 Gaming

De matten die ik list zijn beide erg groot omdat ik een low sensitivity gamer ben door CSGO.

Er is ook nog een of ander merk dat Glorious PC Gaming Race heet. Ik hoor er best veel goeie dingen over maar heb het zelf nog nooit in mn handen gehad

[ Voor 79% gewijzigd door youridv1 op 26-08-2019 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie uitgebreide reactie.
dfbt schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:36:
Wil je 1500 euro uitgeven voor alles totaal met toetsenbord/muis/monitior (eventueel headset/speakers) of heb je hier al wat van?
Ik heb budget over hiervoor, de 1500 is alleen bedoeld voor de pc zelf dus zonder randapparatuur. Maar alles wat er op bespaard kan worden omdat het volstaat voor sim games steek ik liever in een goed scherm/muis/etc.
dfbt schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:36:Dat je op de console veel gta/witcher speelt betekent dat je ook die spellen voor de pc wilt gaan kopen? of ga je alleen die simulatie games (planet coaster, planet zoo, sims +exp packs spelen?
Maakt ook veel uit voor je videokaart keuze namelijk.
Ik wil de PC echt voor simulatie games, dus beter investeren in CPU dan GPU als ik het goed heb begrepen. Als ik de videokaart later nog een keer kan upgraden prima, daar ligt voor nu niet de prioriteit.
dfbt schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:36:voor een monitor zou ik kiezen voor een mooi 1440p schermpje, die ook nog eens 144 hz aankan.
pricewatch: MSI Optix MAG271CQR Zwart
Mooie suggestie! Ik ga deze serieus overwegen.
youridv1 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:38:
Ben ik het mee eens. De RTX2060S/RX 5700 kaarten zijn prima in staat 1440p te draaien. Met dat MSI Optix scherm heeft een goede vriend van mij en die is er erg tevreden over.

Je muis en toetsenbord moet je wel even naar kijken. Vooral je muis. Tenzij je met een controller gaat gamen bedien je daar de camera/crosshair mee en als je muis niet zo consistent is dan is het echt niet lekker gamen.
Steelseries en Logitech maken allebei erg goede gaming muizen en goede matten.
Dank! Zal even goed naar je voorgestelde muizen/toetsenbord kijken want ik ga (eindelijk) afstappen van controller.

• youridv1
Zodra je bij een goed merk zit is het eigenlijk gewoon een kwestie van wat je lekker in de hand vindt liggen. Dat is veel belangrijker dan kleine details. Als de sensor maar goed genoeg is en de pasvorm klopt

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 204,90€ 204,90
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 489,-€ 489,-
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 75,59€ 75,59
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1VentilatorenNZXT AER F - 120MM, Twin Pack€ 23,15€ 23,15
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 82,-€ 82,-
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 86,-€ 86,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 116,-€ 116,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.236,38

prijsgunstig. betere GPU kan altijd om hogere fps te halen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1