Op één van de HDMI ingangen? De namen bij de ingangen maken niets uit, die zijn puur om een referentie te hebben zodat je weet welke inputs je gebruikt. Sommige merken gebruiken geen namen maar bijvoorbeeld cijfers. Het is een label die je veelal ook in de configuratie aan kan passen.
Tweede advies. In verscheidene shops en specs zie ik verschillende vermogens, steeds 135 watts per kanaal, maar telkens bij andere weerstand. Dat kan niet.
Wat zijn de juiste waarden bij 8 Ohm?
Kan de demping worden ingesteld op de Receiver?
Vergeet vermogen, daar heb je allemaal niets aan. Naast dat merken met verschillende weerstand meten heb je ook nog kans dat er gemeten is bij een ander frequentie(bereik). Sommige merken meten alleen bij 1000 Hz waar andere meten bij 20 - 20.000 Hz. Idem met de vervorming, normaliter wil je daar waardes zien van onder de 0,1% THD maar ook daar kom je soms 1% of (veel) hoger tegen. Het is een combinatie van alles die het totaalplaatje schetst. Als je het echt zeker wilt weten zal je naar sites moeten zoeken die daadwerkelijk meten.
Of de weerstand ingesteld kan worden op een receiver kan je vinden door de handleiding te downloaden en door te lezen. Echter met 8 Ohm speakers zie ik daar de meerwaarde niet van in, dat is de standaardinstelling.
Edit:
Volgens mij heb ik dat op HW.info ook al uitgelegd... Althans, zelfde username, zelfde speakers en ook vragen naar vermogen. Daar is ook gezegd dat je vermogen van de speaker (wat er niet is en alleen op papier staat) niet hoeft te matchen met het vermogen van de versterker.
Edit 2:
Specsheet van Onkyo geeft uitsluitsel, nooit sites als Coolblue of wat dan ook gebruiken. Dergelijke sites laten veelal alles achter de Watt vallen, dus geen verdere informatie over weerstand, vervorming en dergelijke wat het beeld niet compleet maakt.
Uit de Datasheet:
135 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven)
Oftewel creatief gemeten om het getal hoog uit te laten vallen. De regel daaronder spreekt meer de waarheid:
0.06% (20 Hz–20 kHz, 8 Ω, 1 Channel Driven, 50 W)
Ik denk nog steeds dat die 50 Watt genoeg moet zijn voor de gemiddelde huiskamer maar zoals op HW.info gezegd vraag ik me af of deze situatie ook als "gemiddeld" gezien mag worden.
[
Voor 32% gewijzigd door
FeaR op 25-08-2019 14:20
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.