Ik heb een Dell Inspiron 5370 van half jaar oud, alle updates zijn gedaan, Windows10. Thuis heb ik geen problemen met de wifi, draait probleemloos. Wifi is via onboard Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165.
(1) In een wijkcentrum waar ik regelmatig kom ondervond ik vandaag de volgende problemen:
Zowel via wifi als via een USB-C - LAN (bedraad) adapter bleef de netwerk verbinding continu disconnecten: Elke 2 seconden verdween de verbinding. Op die momenten is er geen netwerk verbinding, ik heb dan geen IP-adres.
(2) Andere devices (telefoons) konden wel prima via wifi verbinden met dezelfde router
(3) Mijn eigen telefoon kon wel als wifi hotspot dienen voor de laptop: wifi deed het dan probleemloos.
(4) Nu thuis doet de wifi het ook weer prima.
(5) Zowel wifi als de USBC-LAN optie hebben het altijd prima gedaan
(6) de router is een recente Netgear router.
In het kort: de router lijkt het goed te doen, andere devices connecten prima. Mijn laptop doet het met andere wifi netwerken ook prima, alleen op dit netwerk blijft verbinding disconnecten.
Wat heb ik al gedaan:
(a) laptop en router beiden herstart
(b) netwerk verbindingen gereset
(c) DNS geflushed.
(d) wifi vergeten en opnieuw wachtwoord ingevoerd
Hebben jullie ideeën waar ik naar moet zoeken?
(1) In een wijkcentrum waar ik regelmatig kom ondervond ik vandaag de volgende problemen:
Zowel via wifi als via een USB-C - LAN (bedraad) adapter bleef de netwerk verbinding continu disconnecten: Elke 2 seconden verdween de verbinding. Op die momenten is er geen netwerk verbinding, ik heb dan geen IP-adres.
(2) Andere devices (telefoons) konden wel prima via wifi verbinden met dezelfde router
(3) Mijn eigen telefoon kon wel als wifi hotspot dienen voor de laptop: wifi deed het dan probleemloos.
(4) Nu thuis doet de wifi het ook weer prima.
(5) Zowel wifi als de USBC-LAN optie hebben het altijd prima gedaan
(6) de router is een recente Netgear router.
In het kort: de router lijkt het goed te doen, andere devices connecten prima. Mijn laptop doet het met andere wifi netwerken ook prima, alleen op dit netwerk blijft verbinding disconnecten.
Wat heb ik al gedaan:
(a) laptop en router beiden herstart
(b) netwerk verbindingen gereset
(c) DNS geflushed.
(d) wifi vergeten en opnieuw wachtwoord ingevoerd
Hebben jullie ideeën waar ik naar moet zoeken?
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock