Vraag

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:39
Ik zoek een budget telefoon van maximaal €250,-

De telefoon is voor mijn puberende dochter
en de telefoon moet minimaal 64gb geheugen hebben en de camera moet goed zijn om filmpjes te maken.

Ikzelf ben bij de Honor 10 uitgekomen maar vervolgens zag ik de Honor 10 Lite.

Ikzelf neig naar de Honor 10 Lite (goedkoper en later uitgebracht)

De Honor 10 schijnt een camera te hebben waar je goed mee kan filmen maar heeft de Lite dezelfde camera?

Of zijn er betere/andere telefoons met een camera waar goed gefilmt mee kan worden?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Bravertal elke camera maakt 'goede' foto's en video's, echter het verschil tussen 'goed' en 'erg goed' is behoorlijk groot (en daarnaast redelijk persoonsgebonden). Het beste is om een aantal reviews door te nemen en op basis daarvan kijken welke foto's jij het mooiste vind.

Verder is je openingspost al redelijk compleet, maar ontbreekt er toch nog wel een aantal dingen:
- Waarom specifiek die twee toestellen? En waarom twijfel je?
- Zijn er nog meer wensen/eisen behalve de camera en opslag? Denk daarbij aan schermformaat, merkvoorkeur, werkgeheugen etc.

Zou je dit willen toevoegen? Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 26-08-2019 10:24 ]

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-11 13:18
Kijk ook eens naar de Xiaomi mi a3. Leuk toestel voor de prijs. Enige nadeel is de iets lagere resolutie. Maar wel amoled en goede accuduur. Redelijk stock android. Met andere woorden zeker het bekijken waard. https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-a3

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 13:22

Waywaith

Tja

Erg fijne telefoon, gebruik 'm nog met veel plezier. Power charger super fijn!

pricewatch: Motorola Moto G7 Plus Blauw

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In hoeverre is dochterlief gevoelig voor blingbling en hoe techsavvy is ze? Als ze vooral blingbling wil en niet techsavvy is, zou ik bijvoorbeeld eerder een Samsung (A40/A50 afhankelijk van de gewenste grootte) pakken, als ze specificaties belangrijk vindt eerder een Xiaomi of Honor.
De blingbling is natuurlijk nog aan te passen met een hoesje (sowieso verstandig voor pubers), maar zoals @rens-br als zegt is "een goede camera" nogal persoonsgebonden.
Mijn ervaring met jong vrouwvolk is dat ze vooral iets willen dat makkelijk werkt, en dat foto/videokwaliteit van ondergeschikt belang is (tenminste niet op het niveau van foto/video-enthousiastelingen die het liefst met een DSLR en/of 4k/8k camera rondlopen).
Enig idee welke grootte ze wil? Dat kan ook een bepalende/beperkende factor worden bij je keuze. De meeste moderne toestellen zijn zo'n 74 x 155 mm. Als je kleiner wil (zeker smaller dan 70mm) wordt de keuze veeeeel kleiner.

Naast de al genoemde toestellen zou ik ook kijken naar de pricewatch: Nokia 7.1 (3GB ram) Dual Sim Blauw. Die heeft wel 32Gb, maar dat kan uitgebreid worden met een sd-kaartje. Verder lijkt de pricewatch: Xiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart wel interessant.

Een andere optie is: "hier heb je € 250 dochterlief, zorg maar dat je daarvoor een telefoon + hoesje kan kopen" en kijken waar ze mee terug komt 8)

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 16:45
gwystyl schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:28:

Naast de al genoemde toestellen zou ik ook kijken naar de pricewatch: Nokia 7.1 (3GB ram) Dual Sim Blauw. Die heeft wel 32Gb, maar dat kan uitgebreid worden met een sd-kaartje. Verder lijkt de pricewatch: Xiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart wel interessant.

Een andere optie is: "hier heb je € 250 dochterlief, zorg maar dat je daarvoor een telefoon + hoesje kan kopen" en kijken waar ze mee terug komt 8)
Met elke smartphone kan je prima filmpjes maken tegenwoordig. De Redmi heeft wat meer megapixels dan de Honor en zou dus in theorie beter moeten zijn. Misschien is het handig om aan je dochter te vragen wat voor filmpjes en foto's ze er precies mee wil maken; slow-motion werkt bijvoorbeeld niet op elke telefoon goed, en bokeh effecten voor mooie selfies zijn ook niet overal haalbaar. Ik sluit me wat dat betreft aan bij wat @rens-br zegt; wat bedoelt je dochter precies met goede filmpjes? Goede zoom? Hoge framerate?

Als je dochter verwacht dat ze hetzelfde met deze telefoon gaat kunnen als haar klasgenootjes, is er een risico dat ze bedrogen uit gaat komen. Vanaf 300 euro komen telefoons in zicht met meerdere types lenzen en hele leuke effecten in de foto apps (bijvoorbeeld de Xiaomi 9T), maar deze liggen buiten je budget. Als je haar kunt aanmoedigen om met een gedetailleerde eisenlijst te komen, kunnen jullie waarchijnlijk beter uit zoeken wat wel/niet teleur gaat stellen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bravertal schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:59:
Ik zoek een budget telefoon van maximaal €250,-

De telefoon is voor mijn puberende dochter
en de telefoon moet minimaal 64gb geheugen hebben en de camera moet goed zijn om filmpjes te maken.

Ikzelf ben bij de Honor 10 uitgekomen maar vervolgens zag ik de Honor 10 Lite.

Ikzelf neig naar de Honor 10 Lite (goedkoper en later uitgebracht)

De Honor 10 schijnt een camera te hebben waar je goed mee kan filmen maar heeft de Lite dezelfde camera?

Of zijn er betere/andere telefoons met een camera waar goed gefilmt mee kan worden?
64GB is erg veel. De bengels hier hebben voldoende aan 32GB (misschien dat je daar beter mee uitkomt)
vergeet je niet dat het ook handelbaar moet zijn, dus niet te groot

evt. met abonnement
iPhone 7 Rose goud met data ab €18,- (eenmalig €275,-) https://www.tele2.nl/mobi...allment=6&color=rose_gold

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 26-08-2019 13:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:37
Ik zou voor een Samsung Galaxy A40/A50 gaan. Als ik het zie bij mijn puberende neefjes/nichtjes die lopen allemaal met deze rond, veel andere leeftijdsgenootjes ook. Dus ze zal zo in ieder geval niet 'buiten de boot vallen'. En foto's/filmpjes worden voornamelijk voor sociale media gebruikt? Dan zijn deze ook prima hoor :)

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:39
Bedankt voor de reacties. Mijn dochter heeft nu de Xiaomi mi A1. Foto's zijn prima met deze telefoon, filmen is niet zo mooi.

Ik wil qua GB niet achteruit gaan. Mijn dochter is niet merk gebonden. Xiaomy is ook prima zolang het maar mooie filmpjes maakt.

Honor ben ik op uitgekomen door te zoeken. Ik ben niet merk (geen IPhone) gebonden maar wil wel het beste voor mijn budget. Werkgeheugen is niet interessant voor haar (3 of 4 gb) is zat, meer mag ook hoor. Formaat vd telefoon maakt ook niet uit.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Haal gewoon een Galaxy A40 pricewatch: Samsung Galaxy A40 Wit
Voldoet aan alle eisen, ziet er leuk uit en valt ruim binnen budget. Hou je nog wat over voor een hoesje en dergelijke.

🖥️ | 🚗

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:46

SomerenV

It's something!

@Bravertal Check dit lijstje, bekijk wat je aanspreekt en zoek op youtube voorbeeldfilmpjes of reviews van de desbetreffende telefoons.

Hoe 'goed' een camera is is behoorlijk subjectief en bijna iedereen hier zal voor een andere telefoon kiezen om wat voor reden dan ook.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1