Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderICT
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-11-2024
Goedemorgen allemaal,

Mijn situatie is als volgt: Ik ben student, verdien 6500 per jaar met mijn bijbaan en wil komend schooljaar graag een tweede bijbaan erbij nemen.
Ik heb een vraag omtrent het belastingstelsel. Ik heb reeds wat scenario's ingevuld op Mijn Belastingdienst en door enkele forums gescrollt.
Hierdoor vermoed ik het volgende:
-Als ik bij mijn huidige werkgever meer ga werken, en de grens van 6500eu overschrijd, verdien ik evenveel als wanneer ik een tweede baan neem waarbij ik dus geen loonheffingskorting kan nemen. Je verdient bij het tweede scenario echter wel minder gedurende het jaar, maar bij de belastingaangifte krijg je dit verschil vervolgens terug.
-Als ik 2700eu studiekosten invul op mijn belastingaangifte, betaal ik geen belasting over de eerstvolgende 2700eu die ik ga verdienen met mijn tweede bijbaan.

Nu vroeg ik me af of deze informatie correct is, mocht ik direct 36% belasting gaan betalen vanaf de eerstvolgende verdiende euro, moet ik namelijk nog eens goed na gaan denken of ik dat wil.

Bedankt voor jullie hulp.

Sander

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die informatie is correct, zo op het eerste oog.
Krijg je nog stufie?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:25

DataGhost

iPL dev

Lijkt mij ook te kloppen. Bedenk je wel dat je van elke euro dan tenminste 64 cent overhoudt (glas is half vol) maar aan de andere kant zal er wel wat kunnen veranderen in je toeslagen waardoor je uiteindelijk meer belasting betaalt / minder overhoudt. Je houdt er wel werkervaring aan over, wat het op je CV goed zal doen en je in the long run dus meer salaris op zou kunnen leveren.
SanderICT schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:57: