Vastlopende computer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Een aantal maanden geleden heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet. Sinds het begin dat mijn computer draait loopt hij steeds na een aantal uur gamen vast. Dit is op meerdere games. Ik heb vanzelf ook al erg veel geprobeerd, Memtest, Prime95, drivers herinstalleren, schone Windows installatie, etc. Maar helaas werkt nog niks. Als hij vast loopt hoor ik soms nog wel geluid, maar soms ook niet. Het scherm blijft vast hangen en ik krijg er geen beweging meer in. Ik moet de computer uitzetten door middel van de aan/uit knop ingedrukt te houden. Hieronder staan mijn specificaties.

Specificaties
Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G GPU
Intel Core I5 9400F CPU
Asus Prime B365M-A MOBO
Corsair DDR4 Vengeance 2x8GB RAM
Corsair VS550 PSU

Graag hoor ik jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het kan natuurlijk een kapotte hardeschijf zijn of zelfs instabiel ram. Heb je al gekeken of de temperaturen niet té ver oplopen? Dan kan het zijn dat je je koeler niet op de juiste wijze hebt gemonteerd.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Je hebt zo'n beetje de meest instabiele Vega 56. Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Heb je het bios van de videokaart al eens geupdate?
Daarnaast is de voeding ongeschikt voor het systeem omdat DC-DC ontbreekt dus slechte spanningsstabiliteit in moderne systemen en erg slecht om gaat met piekverbruik van de videokaart.

[ Voor 9% gewijzigd door Uszka op 25-08-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is die videokaart/drivers nu wel een beetje stabiel ?

Als ik die reviews las een tijdje terug was het een kaart die bij veel Tweakers crashes gaf :

pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frozen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:25:
Het kan natuurlijk een kapotte hardeschijf zijn of zelfs instabiel ram. Heb je al gekeken of de temperaturen niet té ver oplopen? Dan kan het zijn dat je je koeler niet op de juiste wijze hebt gemonteerd.
De tempratuur is inderdaad aan de erge hoge kant. https://gyazo.com/6cf3b5741f78b6ab5d1a8a78d238bfc7 Ik heb zelf al gekeken naar een CPU cooler, heb jij nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:29:
Je hebt zo'n beetje de meest instabiele Vega 56. Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Heb je het bios van de videokaart al eens geupdate?
Daarnaast is de voeding ongeschikt voor het systeem omdat DC-DC ontbreekt dus slechte spanningsstabiliteit in moderne systemen en erg slecht om gaat met piekverbruik van de videokaart.
Ik heb geen idee waar ik dit zou kunnen updaten, heb jij een linkje? :D En misschien ook een suggestie voor een juiste voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:29:
Is die videokaart/drivers nu wel een beetje stabiel ?

Als ik die reviews las een tijdje terug was het een kaart die bij veel Tweakers crashes gaf :

pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G
Uhm, zover ik het zelf merk wel ja, maar geen idee hoe die anderen bij hun reviews te crashes ervaren. Als zij het zelfde probleem als mij hebben ben ik bang dat het de GPU inderdaad is. Als dit het geval zou zijn, wat kan ik dan doen? Een andere GPU halen en deze terug sturen? suggesties voor een betere kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:05:
[...]

Uhm, zover ik het zelf merk wel ja, maar geen idee hoe die anderen bij hun reviews te crashes ervaren. Als zij het zelfde probleem als mij hebben ben ik bang dat het de GPU inderdaad is. Als dit het geval zou zijn, wat kan ik dan doen? Een andere GPU halen en deze terug sturen? suggesties voor een betere kaart?
Ik zou eerst beginnen om de CPU temperatuur iets te verlagen met een redelijke koeler of even de zijkant van je kast open te maken en er eens een tijdje een ventilator oid erin laten blazen om dan te zien of je nog vastlopers krijgt. Op zich is 83 graden onder een load voor langere tijd niet vreemd of schadelijk maar als die gaat oplopen boven de 90-95 graden kan het zijn dat de CPU gaat throttlen op een lager snelheid of zelfs in een thermische beveiliging vliegen

[ Voor 14% gewijzigd door Breezers op 25-08-2019 13:29 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:00:
[...]

De tempratuur is inderdaad aan de erge hoge kant. https://gyazo.com/6cf3b5741f78b6ab5d1a8a78d238bfc7 Ik heb zelf al gekeken naar een CPU cooler, heb jij nog suggesties?
Is dit onder belasting of in rust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frozen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

Is dit onder belasting of in rust?
Dit was onder belasting. Een vriend van mij was hier net. Hij gaat thuis ff googlen. Ik ben sowieso van plan om een nieuwe cpu cooler te gaan halen omdat ik nu de stock intel heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:51:
[...]

Dit was onder belasting. Een vriend van mij was hier net. Hij gaat thuis ff googlen. Ik ben sowieso van plan om een nieuwe cpu cooler te gaan halen omdat ik nu de stock intel heb
Ik zou deze dan lekker halen, niet te duur en voor jou prima prestaties: pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frozen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:04:
[...]

Ik zou deze dan lekker halen, niet te duur en voor jou prima prestaties: pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black
Ik denk dat die niet gaat passen in mijn case :D Ik heb een Aerocool Cylon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Goeie voedingen zijn:
product: Corsair RMx (2018)
product: Corsair RM (2019)
product: BitFenix Formula Gold
product: BitFenix Whisper
product: be quiet! Straight Power 11

En 83 graden is veel te heet. Gebruik trouwens geen Speccy maar iets als bijvoorbeeld: https://openhardwaremonitor.org/ om je temps te checken ;)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Ik had ook die problemen met precies die vega kaart.

Ook nog geprobeerd in een system met 850W corsair voeding (zelf 750W) maar daar crashte hij ook.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:01:
[...]

Ik heb geen idee waar ik dit zou kunnen updaten, heb jij een linkje? :D
https://www.gigabyte.com/...D/support#support-dl-bios
En misschien ook een suggestie voor een juiste voeding?
pricewatch: Corsair RM650 (2019)
pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 650W
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
En daar heb je naast die ene standaard outtakefan nog een paar casefans bij gezet?
Pagina: 1