Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
de tablet van mijn dochter start niet meer op. We hebben meerdere oplaadsnoeren en adapters geprobeerd dus hij zou wel goed opgeladen moeten zijn. Als de power knop met volume - 7 seconden ingedrukt wordt dan licht de LCD heel even op en gaat weer uit, verder gebeurd er niets.
Ik kan niet meer achterhalen waar we de tablet gekocht hebben dus onder garantie laten repareren zal moeilijk worden. Zijn er nog mensen met overige suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@HendrikT heb je al gekeken of je hem wel in recovery of safe mode krijgt o.i.d.? Je kan dit testen door volume-up+power of volume-down+power.

Verder als je hem oplaad start de tablet dan wel op / krijg je een laadscherm o.i.d. te zien? Als laatste, wat is er gebeurd voordat dit probleem optrad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
@rens-br ik heb dat geprobeerd, het enige dat gebeurd is dus dat de achtergrond verlichting even aan gaat, maar ook binnen een seconde weer uit gaat. Als ik de lader aansluit krijg ik geen laadscherm te zien. Ik weet niet wat er met de tablet gebeurd is vlak voor die tijd. Mijn dochter zegt dat hij wel een keer gevallen is maar hij deed het nog wel na de val. Boven dien zit er zo'n hele dikke roze kinderprotectie hoes om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@HendrikT als hij ook geen teken van leven geeft tijdens het laden, kan het ook zijn dat de laadconnector o.i.d. defect is / vol met stof zit. De tablet kan dan gewoon simpelweg leeg zijn, waardoor deze niet wilt starten.

Heb je al een keer de connector schoongemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
@rens-br bedankt, hier heb ik nog niet aan gedacht, ik ga het proberen en laat het nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
Helaas heeft ook schoon maken niet geholpen, wat uiteraard niet wil zeggen dat de connector niet defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
Aangezien we na het oploaden en resetten toch nog wat geluidjes uit de tablet hoorden komen dacht ik er zit toch nog leven in en ben ik verder gaan zoeken en ik kwam uit bij een youtube filmpje met de titel "Samsung Galaxy Tab A 2016 SM-T580, On but no picture on screen" je krijg een engelstalig filmpje met een man met een Russisch accent. Hij bespreekt een aantal mogelijkheden en uiteindelijk komt hij met een losse LCD kabel en de batterij kabel die hij los neemt en opnieuw aandrukt. Dit heb ik ook gedaan het hij werkt weer !

Er staan meerdere youtube films over hoe je de achterkant los kan maken van een Tab A 10.1
Waar je sowieso aan moet denken is dat je de kant waar de knopjes en de sd kaart als laatste los maakt.
Pagina: 1