Ik huur sinds kort mijn eerste "grote woning" na mijn studentenkamertje en ben dus nog een leek op het gebied van een huis onderhouden. Zojuist is een groep eruit geklapt na, denk ik, het overladen ervan. Ik deed een extra apparaat in het stopcontact en alles in de omgeving hield ermee op. De rest van het huis heeft gelukkig nog wel stroom. Ik heb het internet afgespeurd naar stappenplannen maar ben nog niet verder gekomen. Wellicht dat de Tweakers me beter kunnen helpen.
De set-up:
De Kaifa slimme meter van Enexis. Is aangesloten op een automatische stoppenkast.
Mocht er info ontbreken of als de vraag niet onder het juiste onderwerp staat hoor ik het graag. Ik heb ongetwijfeld een stap overgeslagen in het controleren van het stroom en de stoppenkast. Waar begin ik met het verder nagaan van de factoren die mee kunnen spelen?
Bij voorbaad dank.
- De rest van het huis heeft wel stroom
- Ik zie dat alle schakelaars in de meterkast op "aan" staan. Er is niks automatisch gestopt.
- Aardlekschakelaar is ook niet uit
- Geen onregelmatigheden op de display van de slimme meter te zien
- De LED spotjes die zijn uitgevallen heb ik op een dimmer zitten. De laatste tijd waren ze nogal aan het knipperen. Dit kan veel oorzaken hebben maar ik noem het gezien de omstandigheden toch maar even
- Aangesloten waren een PC, twee schermen en een bureaulamp. Twee laatstgenoemden zitten in een stekkerdoos. Daarnaast doen een drietal LED spotjes het ook niet meer.
- Ik sloot een apparaat (de Mini NES van Nintendo mocht het iets uitmaken) aan op een nabij gelegen stopcontact
De set-up:
De Kaifa slimme meter van Enexis. Is aangesloten op een automatische stoppenkast.
Mocht er info ontbreken of als de vraag niet onder het juiste onderwerp staat hoor ik het graag. Ik heb ongetwijfeld een stap overgeslagen in het controleren van het stroom en de stoppenkast. Waar begin ik met het verder nagaan van de factoren die mee kunnen spelen?
Bij voorbaad dank.