Goedenavond allemaal, ik moet binnenkort snel een belangrijke studiekeuze gaan maken, namelijk welke studie ik ga doen. Ik ben net klaar met het VWO en twijfel tussen het doen van een dubbele bachelor economie & rechten en informatica. Het zit namelijk zo, informatica heeft (licht) mijn voorkeur tegenover de dubbele bachelor, maar de reisafstand voor informatica is aanzienlijk groter (~2 uur tegenover ~1 uur). De kans dat ik een kamer ga vinden in het eerste jaar is heel klein, aangezien ik in Amsterdam ga studeren. Verder wil ik ook gewoon een sociaal leven hebben en kunnen werken, wat lastig gaat met 2 uur enkele reis. Daarom overweeg ik nu de dubbele bachelor economie & rechten, wat ik op zich ook niet verkeerd vind, maar ik vraag me dan wel af hoe het met de baankansen zit. Kan ik na het voltooien van een dubbele bachelor en master economie & recht een goede baan vinden (die ook lekker betaald)? Waar kan ik dan zoal aan denken? Mijn intuïtie zegt wel informatica, maar ik weet dat het dan heel zwaar gaat worden (qua reizen, sociaal leven, werken, etc.)... Software schrijven deed ik namelijk al van jongs af aan en altijd hyperactief in de zomervakanties (omdat ik dan genoeg tijd had) en in wiskunde ben ik een ster. Ik wil gewoon niet zo'n groot deel van mijn dag kwijt zijn aan reizen. Ik heb trouwens gezien dat ik in het eerste blok (een blok is 8-10 weken) vaak drie keer per week aanwezig moet zijn en anders vier keer. In het tweede blok moet ik drie keer per week aanwezig zijn. Daarna wordt het weer vier keer per week.
Als ik informatica ga doen moet ik ook bepaalde dingen op sociaal vlak laten vallen, wat wel pijn doet.
Als ik informatica ga doen moet ik ook bepaalde dingen op sociaal vlak laten vallen, wat wel pijn doet.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1246474 op 24-08-2019 21:13 ]