Hoi allemaal!
Dus een vriend van mij heeft een grafische kaart (oud model, linkje hieronder, met daaronder de naam):
http://www.hisdigital.com/un/product2-786.shtml
Kaart model:
HIS R9 280X IceQ Boost Clock 3GB GDDR5 PCI-E DLDVI-I/HDMI/2xMini DP
En de computer wilt niet meer booten met beeld.
We hebben al andere kaarten geprobeerd, moederbord nagekeken etc, en geconcludeerd dat het aan de GPU ligt.
Wat wij dachten te doen is de BIOS op de GPU opnieuw flashen, en kijken of dat de GPU kan redden.
We hebben beiden al rondgekeken naar dat specifiek model BIOS, maar die konden we nergens vinden.
De kaart ligt momenteel op Bart zijn bureau en als vervanging voor tijdelijk gamen en andere computer activiteiten gebruikt die een G1 970 Gaming GPU (die hij geleend heeft).
Vraag:
Dus mijn vraag aan mijn mede computer fanaten is, heeft iemand nog een bios voor dat model? Of dezelfde kaart, en zo ja of hij/zij de bios eraf kan rippen en door kan sturen?
Alvast bedankt voor jullie hulp en we wensen jullie nog een fijne dag nog,
groetjes,
Bart & Daniel
EDIT:
Foto's:

Dus een vriend van mij heeft een grafische kaart (oud model, linkje hieronder, met daaronder de naam):
http://www.hisdigital.com/un/product2-786.shtml
Kaart model:
HIS R9 280X IceQ Boost Clock 3GB GDDR5 PCI-E DLDVI-I/HDMI/2xMini DP
En de computer wilt niet meer booten met beeld.
We hebben al andere kaarten geprobeerd, moederbord nagekeken etc, en geconcludeerd dat het aan de GPU ligt.
Wat wij dachten te doen is de BIOS op de GPU opnieuw flashen, en kijken of dat de GPU kan redden.
We hebben beiden al rondgekeken naar dat specifiek model BIOS, maar die konden we nergens vinden.
De kaart ligt momenteel op Bart zijn bureau en als vervanging voor tijdelijk gamen en andere computer activiteiten gebruikt die een G1 970 Gaming GPU (die hij geleend heeft).
Vraag:
Dus mijn vraag aan mijn mede computer fanaten is, heeft iemand nog een bios voor dat model? Of dezelfde kaart, en zo ja of hij/zij de bios eraf kan rippen en door kan sturen?
Alvast bedankt voor jullie hulp en we wensen jullie nog een fijne dag nog,
groetjes,
Bart & Daniel
EDIT:
Foto's:

[ Voor 37% gewijzigd door MonkeyDante op 17-09-2019 16:26 . Reden: Text formatting, vraag beter formuleren en betere uitleg geven. EDIT 2: Foto's toegevoegd ]