Bios voor een HIS R9 280X IceQ Boost Clock

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-01 00:46
Hoi allemaal!

Dus een vriend van mij heeft een grafische kaart (oud model, linkje hieronder, met daaronder de naam):
http://www.hisdigital.com/un/product2-786.shtml

Kaart model:
HIS R9 280X IceQ Boost Clock 3GB GDDR5 PCI-E DLDVI-I/HDMI/2xMini DP

En de computer wilt niet meer booten met beeld.
We hebben al andere kaarten geprobeerd, moederbord nagekeken etc, en geconcludeerd dat het aan de GPU ligt.

Wat wij dachten te doen is de BIOS op de GPU opnieuw flashen, en kijken of dat de GPU kan redden.

We hebben beiden al rondgekeken naar dat specifiek model BIOS, maar die konden we nergens vinden.
De kaart ligt momenteel op Bart zijn bureau en als vervanging voor tijdelijk gamen en andere computer activiteiten gebruikt die een G1 970 Gaming GPU (die hij geleend heeft).

Vraag:

Dus mijn vraag aan mijn mede computer fanaten is, heeft iemand nog een bios voor dat model? Of dezelfde kaart, en zo ja of hij/zij de bios eraf kan rippen en door kan sturen?

Alvast bedankt voor jullie hulp en we wensen jullie nog een fijne dag nog,

groetjes,

Bart & Daniel

EDIT:

Foto's:
GPU1
GPU2
GPU3
GPU4

[ Voor 37% gewijzigd door MonkeyDante op 17-09-2019 16:26 . Reden: Text formatting, vraag beter formuleren en betere uitleg geven. EDIT 2: Foto's toegevoegd ]

Beste antwoord (via MonkeyDante op 28-08-2019 21:51)

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Aha. Zolang je niets doet met overclocken en BIOS gerelateerde zaken, is het corrupt raken van het BIOS wel echt uitzonderlijk.

Maar goed, nu start het wel op maar zonder beeld nog steeds? Andere kabels/connectoren geprobeerd? Geen sprake van een onboard gpu?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Gebruik die dezelfde bios als diegene wat ik heb gepost (link hieronder)?
http://www.hisdigital.com/un/product2-786.shtml

Gaan het nu proberen, houden je op de hoogte.

EDIT: Nee, steeds een zwart scherm na flashen, maar Windows werkt wel in de achtergrond aangezien Discord opstart en ik Bart kan bellen.

EDIT 2: Mijn Engelse text in Nederlands typen.

[ Voor 46% gewijzigd door MonkeyDante op 24-08-2019 21:05 . Reden: Results ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Mag ik vragen waarom jullie bij het uitblijven van gfx maar bedachten om op goed geluk een kaart te flashen? Dat zou niet mijn eerste ingeving zijn bij het uitblijven van beeld bij zo'n oude kaart.

Jullie waren niet al toevallig bezig met iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
FlowSnake schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:16:
Mag ik vragen waarom jullie bij het uitblijven van gfx maar bedachten om op goed geluk een kaart te flashen? Dat zou niet mijn eerste ingeving zijn bij het uitblijven van beeld bij zo'n oude kaart.

Jullie waren niet al toevallig bezig met iets dergelijks?
Omdat de 970 g1 Gaming geleend is van een vriend die hij zelf graag terug wilt hebben binnenkort, en de kaart die Bart nu bezit best lang werkte, vandaar dat we dachten dat misschien de bios corrupt is geraakt ( na het nakijken van andere verschillende componenten), aangezien we met dezelfde voeding de 970 G1 gaming prima ondersteund (Bart heeft een RM 850 X voeding). En we hebben dit niet eerder ooit gedaan, dit was aangeboden als een mogelijke oplossing van een persoon uit een Engelse fora die het aan iemand die een soortgelijk probleem had aanbood.

De eerste keer dat dit gebeurde was vandaag in de middag toen de computer normaal opgestart werd (er was geen windows update gisteren geïnstalleerd).

Op het moment bezit die niet het budget om een nieuwe te halen, vandaar dat we dit eerst willen proberen voordat we andere alternatieven gaan proberen.( zoals een nieuwe GPU kopen)

[ Voor 19% gewijzigd door MonkeyDante op 24-08-2019 21:25 . Reden: Grammatica en spelling. ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Aha. Zolang je niets doet met overclocken en BIOS gerelateerde zaken, is het corrupt raken van het BIOS wel echt uitzonderlijk.

Maar goed, nu start het wel op maar zonder beeld nog steeds? Andere kabels/connectoren geprobeerd? Geen sprake van een onboard gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41

SA007

Moderator Tweaking
Move naar PMG, meer BIOS kennis daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:25

jgj82

Ja, maar = nee

@MonkeyDante welke windows update was dat? Een driver toevallig?

Heb je alle uitgangen op je kaart geprobeerd?

[ Voor 27% gewijzigd door jgj82 op 26-08-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
FlowSnake schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:41:

Er zit geen onboard GPU op het moederbord, ik ben wel achtergekomen dat die 2 BIOS'es heeft ( Ik weet niet of ze allebei een ander model moeten voorstel op het moment.)
SA007 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:15:
Move naar PMG, meer BIOS kennis daar :)
Waar zit die subforum gelokaliseerd toevallig, onder software?
jgj82 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:48:
@MonkeyDante welke windows update was dat? Een driver toevallig?

Heb je alle uitgangen op je kaart geprobeerd?
Alle grafische uitgangen geprobeerd, steeds hetzelfde resultaat.
Als het om de update gaat, Bart zei dat die als laatste de grootte 1903 update heeft geïnstalleerd (de Mei windows Update), en als kleine update een van de quality updates die bedoelt is voor systemen met een 64 bit architectuur (de KB 4512508).

Ik denk zelf dat de grafische kaart hardware matig kapot is, aangezien we al meerdere modellen van de bios hebben ge-flashed op een van de 2 BIOS'es, aangezien we niet de 2'de kunnen aanspreken (om erop te flashen) en het nog steeds geen vooruitgang heeft gegeven.

FINAL EDIT:

Het blijkt dat de GPU hardwarematig defect is, dus Bart gaat een nieuwe kopen.

Nogmaals bedankt voor alle hulp, en ik wens jullie nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Daniel Nowak Janssen (vriend van Bart die hem helpte met de GPU).

[ Voor 8% gewijzigd door MonkeyDante op 28-08-2019 21:51 . Reden: Grammatica verbeterd. Laatste edit: Antwoord op vraag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-09 22:27
"Het blijkt dat de GPU hardwarematig defect is, dus Bart gaat een nieuwe kopen."

Hoe bleek dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
TTMJ! schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:07:
"Het blijkt dat de GPU hardwarematig defect is, dus Bart gaat een nieuwe kopen."

Hoe bleek dit ?
Na het open maken van de GPU doodmiddel van de schroefjes open te draaien, zag ik dat er een bruine vlek op de kaart zelf was (door-branding), vandaar dat ik die conclusie trok.

Of is dat los daar van normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-09 22:27
Is dat niet gewoon koelpasta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 09:54

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Maak anders even een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Nee, bleek gewoon brandvlekken op die koelhouder te zijn rondom de koelpasta (diegene die de koeling vasthouden op de chip)
Gedaan, sorry dat het zo lang duurde, wist nog niet helemaal hoe je een foto kon uploaden naar Tweakers
(karma store ontdekt zojuist).
Pagina: 1