Internet traag op laptop (na Windows update?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Mijn internet is sinds ongeveer een week heel erg traag, volgens mij is dat na een Windows update ontstaan.

Het gaat hier om mijn gaming laptop (MSI GT70). Normaalgesproken haalde ik op 2.4Ghz tegen de 100mbps en op 5Ghz wel 200mbps. Nu haal ik maar de volgende snelheden:

2,4Ghz:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G9AVXru.png

5Ghz:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E9kijdg.png

Op mijn game PC, die ook draadloos met het wifi is verbonden haal ik gewoon 250 mbps op 5Ghz. Dus het ligt niet aan mijn modem.

Ik heb al de drivers van mijn netwerk kaart ge-update, dus daar ligt het ook niet aan. Daarnaast heb ik voor zover mogelijk ook deze fixes geprobeerd: https://www.drivethelife....s-10-creators-update.html zonder resultaat.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan veroorzaken? Moet haast wel ergens wat settings zijn veranderd door die Windows 10 update vorige week.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat voor meuk heb je allemaal draaien ?

KB4512508 eens verwijderen en weer testen

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 24-08-2019 17:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:09:
Wat voor meuk heb je allemaal draaien ?

KB4512508 eens verwijderen en weer testen
KB4512508 verwijderd, probleem is er nog steeds.

Qua wat ik heb draaien, niet zoveel:
- intel HD graphics
- keyboard LED manager
- soundblaster cinema
- SCM
- NVIDIA GeForce experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

modem router al gereset neem ik aan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larkinzzz schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:22:
Qua wat ik heb draaien, niet zoveel:
Relevanter is welke “netwerk” apparatuur gebruik je (merk en type)? Hoe is die met elkaar verbonden (bij voorkeur schematisch) etc.

Heb je de NT beleid al gelezen? Daarin staat eea uitgelegd:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1317764

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:26:
modem router al gereset neem ik aan ?
Ja gisteren al 2 maal. Net weer gereset, met toch wel een ander resultaat.

Haal nu op mijn PC 244mbps op 5ghz en 63mbps op 2,4ghz terwijl ik op mijn laptop nu 89mbps op 5ghz en 53 mbps op 2,4ghz haal.

Hij is dus wel sneller nu, maar komt nog steeds niet in de buurt van mijn game PC, terwijl dat normaal weinig of niks scheelde. En gisteren hielp het modem resetten niks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:09
Voor het geval je een driver update via Windows Update gekregen hebt installeer de laatste drivers van de fabrikant. Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictorGrosser
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-04 23:20
Misschien zou je even kunnen kijken in taakbeheer, welke programma die van je internet gebruikt maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 12:36

liberque

Vrijzinnig!

Hoe test je je snelheid? Ik heb sedert een aantal weken een hele rare ervaring met Chrome. Heel mijn netwerk haalt de ' beloofde ' snelheden, maar twee PC's waarop Chrome draaien niet meer. Me rot zitten zoeken en uiteindelijk maar eens een speedtest in Edge geprobeerd en toen haalde ik weer wel de beloofde snelheden. Een laptop met Chrome heeft er dus juist weer geen last van. Chrome helemaal op de default zetten en herinstalleren hielp ook niet. Het probleem ligt bij mij duidelijk in Chrome dus als je die ook gebruikt om te testen probeer dan eens een andere browser zoals Edge.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Heb je de test ook direct naast het modem uitgevoerd? Dan weet je zeker dat je het best mogelijke resultaat zou moeten hebben qua ontvangst. Misschien is er rond de laptop iets veranderd waardoor de ontvangst minder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien niks, maar met onze pulse vpn cliënt zagen wij ook dit soort problemen.

Bleek iets met een "nieuwe" feature van Windows in combinatie met bepaalde wifi drivers te zijn.

Probeer het eens bekabelt.

Als dat goed gaat kun je in Powershell (elevated) het volgende proberen:
Disable-NetAdapterRsc -Name xxxx
Waarbij xxxx de naam van je wifi kaart is.

Zoekterm op Google: disable-netadapterrsc speed wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviegeek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 20:03
Exact hetzelfde probleem had ik. Je kan alles terugdraaien in Windows naar de vorige versie. Dat duurt bij mij 5 min. 1903 maakte idd mijn internet onklaar, Saboteerde mijn verkenner zodat ik ook niet meer in de instellingen kon, geluid was gecrashed, en Windows Update was kapot. Na een paar weken wachten toch maar weer opnieuw geïnstalleerd en ja hoor, het werkt weer, rara hoe kan dat, dan ineens wel. Misschien omdat ik alle freeware driver-update managers had uitgeprobeerd van tevoren (ook niet aan te raden) ik kan je wel aanraden van tevoren een image te maken met bv AOMEI backupper free, (de enige die bij mij wel werkt) voordat je weer zoiets gevaarlijks als een Windows Update doet. En ik zou ook WUB installeren en activeren (Windows Update Blocker) want die 1903 werd bij mij ook na het deinstalleren ervan gelijk weer geïnstalleerd, de vicieuze cirkel is dan weer rond, dan blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ris
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 23:45
Beste, via apparaatbeheer/device manager en dan de wireless driver, even de kanaal/channel grootte aanpassen naar de hoogste waarden. En zien dat je router ook op meerdere kanalen staat.
Mogelijks gereset door update.
Maar misschien heb je een nieuwe buur of je buur een nieuwe router en heeft ie zelf van 2 naar 1 kanaal geschakeld gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

liberque schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:38:
Hoe test je je snelheid? Ik heb sedert een aantal weken een hele rare ervaring met Chrome. Heel mijn netwerk haalt de ' beloofde ' snelheden, maar twee PC's waarop Chrome draaien niet meer. Me rot zitten zoeken en uiteindelijk maar eens een speedtest in Edge geprobeerd en toen haalde ik weer wel de beloofde snelheden. Een laptop met Chrome heeft er dus juist weer geen last van. Chrome helemaal op de default zetten en herinstalleren hielp ook niet. Het probleem ligt bij mij duidelijk in Chrome dus als je die ook gebruikt om te testen probeer dan eens een andere browser zoals Edge.
Op 2,4Ghz haal ik juist in Chrome consistent 100Mbps (max van deze chip geloof ik), op Edge maar 80Mbps max.

@Larkinzzz je haalt dezelfde snelheden als je bijvoorbeeld iets via Steam o.i.d download?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:42
Waren er niet gewoon andere apparaten actief op je netwerk?
Pagina: 1