Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1246400

Topicstarter
Goeiedag,

Wij hebben sinds 2 maanden dat we verhoudingsgewijs 2x zoveel gasverbruik hebben terwijl we niks anders doen + op vakantie zijn geweest.

Nu hebben wij een slimme meter en ben ik per uur gaan kijken wat de gasmeter aangaf terwijl we geen gas verbruiken, dus de ketel is als het ware standby.

Per uur word er 10 liter gas verbruikt ( ook s'nachts ), dus 0.010m3 word elk uur gebruikt zonder te douche, warm watergebruik of wat dan ook.

De cv ketel is een bosch uit 2010.

Weet iemand of dit normaal standby-verbruik is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Staat je interne boiler toevallig op standby.

Dan houdt de ketel 2 of 5 liter tapwater op temperatuur, en dat verklaart je verbruik.

Is dat het niet, dan een installatie bedrijf de gasleiding laten afpersen, het gebeurt helaas maar al te vaak dat er ergens een klein lekje zit.

[ Voor 85% gewijzigd door Supertip op 24-08-2019 16:21 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuiltje
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-02-2021
Makkelijkste controle: sluit de gaskraan voor de cv (trek de stekker er desnoods uit), schrijf de meterstand op en kijk een dag later nog eens.
Zonder cv en met gasverbruik, dan lekt er wat.

[ Voor 9% gewijzigd door Vuiltje op 24-08-2019 16:30 ]

3,4kWp - Gasloos sinds april 2018, met een zelf gemodificeerde pelletkachel-cv 14kW: energie en CO2 neutraal huis; gaskraan verzegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:37

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Of - Ik zou kijken, als de gasmeter 's nachts loopt, of ook de ketel even brand.
Meestal duurt het op temperatuur brengen van een voorraadvaatje maar even
en dan gaat de brander weer voor een tijdje uit. YMMV

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

Vuiltje schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:30:
Makkelijkste controle: sluit de gaskraan voor de cv (trek de stekker er desnoods uit), schrijf de meterstand op en kijk een dag later nog eens.
Zonder cv en met gasverbruik, dan lekt er wat.
^^dat, en de meeste ketels kun je kiezen alleen cv, cv+ww, of alleen ww. op alleen cv zou hij niets moeten gebruiken, zeker nu overdag 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Heeft dat ding een comfort stand? Zo ja, zet hem dan eens op de economische stand.
Hij houd waarschijnlijk een kleine buffer heet water aan, en deze blijft hij regelmatig op temperatuur houden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1246400

Topicstarter
Ik heb de gaskraan van de cv ketel uit gezet en de stekker van de cv ketel uit gezet, en toen was er 0 verbruik.

Geen lekkage gelukkig.

Ik heb hem nu op de eco stand staan.

Is dit nu slecht of is nh alleen het warme water minder snel op temperatuur?

Bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49
Anoniem: 1246400 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 07:42:
Ik heb de gaskraan van de cv ketel uit gezet en de stekker van de cv ketel uit gezet, en toen was er 0 verbruik.

Geen lekkage gelukkig.

Dit is voornamelijk slecht voor de energiemaatschappij. Het water is minder snel op temperatuur dus kan invloed hebben op de WAF.
Deze simpele handeling scheelt wel.bijna 100m3 gas per jaar. Dat is ongeveer 65-75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 21:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

wmeester schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 07:46:
[...]

Dit is voornamelijk slecht voor de energiemaatschappij. Het water is minder snel op temperatuur dus kan invloed hebben op de WAF.
Deze simpele handeling scheelt wel.bijna 100m3 gas per jaar. Dat is ongeveer 65-75 euro.
Duurt 20 sec langer voordat je warm hebt, in theorie kost het meer water.
Dus wel 20 sec korter douchen, dan maakt het niet uit ;)

Geen lekkage gelukkig.

Ik had alleen de stekker gedaan, het kan nu eventueel nog de aansluiting bij de ketel zijn. Maar op eco en geen verbruik moet je na een paar uur ook geen teller wijziging hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Rol-Co op 25-08-2019 07:53 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 12:57

Geen lekkage gelukkig.

Toevallig een intergas, die houd op eco nogsteeds de warmtewisselaar warm. Zet je eco uit (tapwater comfort) dan zal die niks meer verbruiken maar duurt het soms iets langer voor je warm water hebt.

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Pagina: 1