Reparatie oven - lijm: metaal op glas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-05 19:51
Hi,

Omdat een schanier van mijn Tefal ovendeur er al een tijd uit ligt heb ik een nieuwe deur besteld. Echter is de deur niet de juiste, maar 1 slag te groot (Tefal heeft me de verkeerde artikelnummer gegeven). Deur gekocht bij een winkel van Partsnl. Terug nemen doen ze niet, dus blijft er niets anders over, de schanier er af te slopen van de nieuwe deur en ruimte zagen om het vervangende deel erin te lijmen, op de oude.

So far so good...
- Schanier er af gesloopt en op maat gezaagd
- Ruimte gemaakt door een deel van de oude behuizing weg te zagen

Laatste stap, lijmen.

Welke moet ik hebben? Een glazen deur met aan weerszijde schanieren van (ik denk) metaalfolie.
Dat 240 graden kan verdragen.

Iemand een idee?

[ Voor 15% gewijzigd door tweakn00b op 24-08-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:04
Ik ken alleen deze: https://www.bison.nl/nl/product.679
Ooit eens een ovenruit mee vastgezet, maar of het sterk genoeg is voor een scharnier?

//EDIT: Is er ook geen ruimte om met popnagels het nieuwe deel vast te zetten en dan eventueel extra verlijmen met dit soort kit?

[ Voor 31% gewijzigd door BernardV op 24-08-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:33
Nu misschien een beetje te laat, maar qaarom nemen ze het niet teeug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 16:09
Marco1994 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:16:
Nu misschien een beetje te laat, maar qaarom nemen ze het niet teeug?
Waarschijnlijk omdat zij het onderdeel ook apart hebben besteld bij hun leverancier? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

jctjepkema schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:24:
[...]

Waarschijnlijk omdat zij het onderdeel ook apart hebben besteld bij hun leverancier? :?
Maar de fout ligt niet bij de verkoper??

Maarja, gelijk hebben =/= gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ach ja, de consumentenwet zegt duidelijk anders over de aanschaf van een product, je moet binnen een aantal dagen terug kunnen gaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tweakn00b schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:55:
Hi,

Omdat een schanier van mijn Tefal ovendeur er al een tijd uit ligt heb ik een nieuwe deur besteld. Echter is de deur niet de juiste, maar 1 slag te groot (Tefal heeft me de verkeerde artikelnummer gegeven). Deur gekocht bij een winkel van Partsnl. Terug nemen doen ze niet, dus blijft er niets anders over, de schanier er af te slopen van de nieuwe deur en ruimte zagen om het vervangende deel erin te lijmen, op de oude.

So far so good...
- Schanier er af gesloopt en op maat gezaagd
- Ruimte gemaakt door een deel van de oude behuizing weg te zagen

Laatste stap, lijmen.

Welke moet ik hebben? Een glazen deur met aan weerszijde schanieren van (ik denk) metaalfolie.
Dat 240 graden kan verdragen.

Iemand een idee?
https://www.partsnl.nl/retour-service/je-artikel-retourneren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Dat heeft allemaal geen zin meer, TS heeft al aan het nieuwe scharnier lopen zagen. Die deur kan dus sowieso niet meer teruggestuurd.

@tweakn00b Kun je eens wat foto’s maken?

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2019 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 20:06
Dat gaat nooit lang blijven zitten.....

• tweakn00b
@Marco1994 @jctjepkema @Anoniem: 691473 Op de bon stond al dat speciaal bestellingen geen retour op zit. Dus was zagen de enigste optie.

@BernardV dat is idd de lijm/kit die ik gekocht heb. Omdat de ik de schanier iets korter heb afgezaagd, om "overlapping" te voorkomen, heb ik dat deel aan de buitenkant overbrugd met component lijm van de action.

Nu hij een aantal dagen heeft kunnen drogen gaat hij er vandaag weer in.

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:41
tweakn00b schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:40:
@Marco1994 @jctjepkema @Anoniem: 691473 Op de bon stond al dat speciaal bestellingen geen retour op zit. Dus was zagen de enigste optie.
Heb je het geprobeerd bij ze neer te leggen? Denk dat als je het voorlegt er best wat mogelijk is. Je brengt het niet random terug, het verkeerde onderdeel is geleverd.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

tweakn00b schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:40:
Dus wat een winkelier op zijn bon zet om garantie en ruil te voorkomen is per definitie de waarheid? Nogmaals, winkeliers doen er alles aan om juist dit soort verplichtingen te voorkomen en werken dan ook maar graag in de randgebieden van de wet.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
@LittleKiller @memphis eens! dat winkeliers er alles aan doen om producten niet terug te nemen. Maar dan kom je in de discussie "wie heeft wat". Ik heb de deur a.d.h.v. een artikelnummer telefonisch doorgegeven aan een partsnl distributeur hier in de buurt. Dat artikelnummer heb ik van Tefal heb gekregen (van een telefoniste). Partsnl online neemt geen bestellingen terug die door wedeverkopers zijn gedaan. De wedeverkoper verschuilt zich achter het feit dat hij een verkeerd nummer heeft doorgegeven.

De deur was maar 16,5 euro en inmiddels heb ik weer een werkende oven. :)
Pagina: 1