Vraag

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 00:17
Hi allemaal,

ik begin door de bomen het bos niet meer te zien en heb daardoor besloten om de expertise te vragen van mensen die hier meer verstand van hebben... Jullie! :-)

Ik ben een jarenlange iOS gebruiker (sinds iPhone 3GS) en heb besloten om gezien de exorbitante prijzen van tegenwoordig de overstap te maken naar Android. Ik ben een groot fan van simpel en 'clean', waardoor mijn directe voorkeur uitgaat naar Android One of de Google Pixel zonder bloatware of aanwezige UI. Mijn partner is eind vorig jaar overgestapt naar de Xiaomi A2 Lite en is daar erg tevreden over. Om die reden ben ik gericht aan het kijken naar de Xiaomi A3, maar... voldoet het wel aan mijn eisen?

Mijn hulpvraag is als volgt:
Ik werk in het volwassen onderwijs en wil mijn studenten de mogelijkheid geven om mij op een niet-privé telefoonnummer te bellen. Ik heb geen interesse in een tweede losse telefoon om constant op te moeten laden en te vergeten. Ik wil op twee telefoonnummers gebeld kunnen worden en twee versies van WhatsApp kunnen draaien, één per telefoonnummer. Het is niet de bedoeling dat mijn privé en zakelijke contacten met elkaar in contact komen. Wel wil ik mijn eigen internetbundel gebruiken in plaats van de tweede, dit zal namelijk een prepaid worden.

Mijn budget is 'normaal', onder de 300 zou leuk zijn, met een goede onderbouwing voor kwaliteit, levensduur etc. kan dit oplopen tot het dubbele, 600.

Harde eis:
  • Dual-sim
  • 4G internet van één specifieke SIM
  • Dual whatsapp
Zachte eis:
  • Clean OS; Android one?
  • Goede batterijduur
  • Betaalbaar 300, max uitloop 600
  • Uit kunnen zetten van één sim 's nachts na werktijden
Ik heb gezien dat Xiaomi, Huawei en Honor vanuit hun eigen UI het clonen van apps ondersteunen, is dit ook mogelijk binnen Android One? Ik heb dit op mijn partner haar A2 Lite nog niet kunnen vinden.

Bedankt voor jullie expertise en hulp!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
Ook Samsung heeft het in zijn eigen UI zitten, maar er zijn ook apps voor.
Met eSim support van T-Mobile zou het volgens mij ook op een iPhone XR kunnen (even opletten voor juiste model)
Als de A3 te licht is voor je, kijk naar Nokia 8.1 of OnePlus 7.

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Ik gebruik zelf nu een goed jaar de Xiaomi Mi Mix 2s ( pricewatch: Xiaomi Mi Mix 2S (6GB ram, 64GB opslag) Zwart ) met dualsim. Je kan hier zelf aangeven welke sim primair gebruikt wordt voor uitgaande telefonie (als je snel iemand belt via de gesprekshistorie of contacten lijst uit de dialer.) en welke sim je wilt gebruiken voor de mobile data. Het clonen van apps wordt ook vanuit het OS ondersteund maar dit kan je ook bereiken door op zo'n beetje elke gangbare Android toestel de app Island ( https://island.oasisfeng.com/ ) te installeren. Al met al bel ik zakelijk best veel met de telefoon en kom hier qua accuduur goed de dag mee door. Persoonlijk voordeel voor mij is dat dit toestel ook NFC aan boord heeft voor mobiel pinnen. Wat betreft clean OS, ik vind het instellingen menu strak en overzichtelijk. Wat betreft startscherm, hier kan je alle kanten mee op. De standaard launcher gebruik ik zelf niet, heb hiervoor Nova Launcher ( https://play.google.com/s...=com.teslacoilsw.launcher ) aangeschaft. Tegenwoordig is er de opvolger, de Mi Mix 3 ( product: Xiaomi Mi Mix 3 ), welke qua inhoud niet veel verschild met zijn voorganger.

Ondanks alle spookverhalen over reclame in de MIUI schil heb ik toch voor dit toestel gekozen vanwegen de prijs. Veel toestel voor weinig. En zelf nog geen reclame ervaren, mede omdat ik een stappenplan van XDA ooit heb doorlopen om preventief het e.e.a. tegen te gaan.

Volgend mij is de Mi 9T ( product: Xiaomi Mi 9T ) ook een aardig alternatief, al is deze wel qua chipset iets minder en heb ik er zelf geen ervaring mee.

• Samuel5
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-11 10:49
Ik ben zelf ook in het bezit van de Mi Mix 2S (6GB ram, 128GB opslag). Deze zomer in Canada geweest met een Thaise data sim naast de standaard Vodafone sim. Je kunt heel gemakkelijk instellen waar je welke sim voor wilt gebruiken. Overal 4G bereik gehad, voor zover bereik aanwezig was in de Rockies! Verder een prima (zeer snel) toestel met een prima accuduur en camera setup.
Vingerafdruk scanner aan de achterzijde (goed intuïtief te bereiken) werkt ook zeer snel en accuraat.
Voor dit geld top toestel.