zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
ik heb er een fan van een fohn ingebouwd 
als je em vaak op hoog vermogen laat draaien is t wel aan te raden. ikzelf doe ook nogal lomp met mijn amp. je zou boven de eindversterkers een cooler kunnen maken. trafotje erinbouwen enz. redelijk eenvoudig
als je em vaak op hoog vermogen laat draaien is t wel aan te raden. ikzelf doe ook nogal lomp met mijn amp. je zou boven de eindversterkers een cooler kunnen maken. trafotje erinbouwen enz. redelijk eenvoudig
Ik heb weinig zin om in een nieuwe amp te gaan boren en zagen ........ is er geen andere manier ?
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Verwijderd
gewoon openschroeven en een 240 volt fan erin. ligt er maar aan welke versterker je hebt en hoeveel plaats er over is, ik heb er met suc6 2 in een oude akai versterk gezet
Waar je ook op moet letten is dat je fan niet gaat storen met de electronika in je HK. Anders hoor je misschien een brom of fluit als je heb op dezelfde voeding aansluit als je versterkers...
Aan grote fan met apparte voeding die je op het rooster legt kan ook helpen, en je hoeft niets aan je HK aan te passen.
Aan grote fan met apparte voeding die je op het rooster legt kan ook helpen, en je hoeft niets aan je HK aan te passen.
Coïtus ergo sum
Niks aan doen, in de handleiding staat meestal hoeveel ruimte je boven je versterker moet houden. Als je je hier aan houdt, dan hoort het zo dat hij warm/heet wordt. Mijn versterker (Audiolab 8000A) wordt ook bij hoog volume (40% open) verschrikkelijk heet. Mocht je versterker te heet worden, dan schakelt hij vanzelf uit.
Overigens, een beetje versterker klinkt beter/voller wanneer hij op temperatuur is.
Overigens, een beetje versterker klinkt beter/voller wanneer hij op temperatuur is.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
En je kan em altijd nog even voorwarmen met een beetje wasbenzine erin en dan ffies aan zetten.. brand ie meteen in, kun je em ook makkelijker oc-enOp zondag 29 juli 2001 21:33 schreef universal creations het volgende:
Niks aan doen, in de handleiding staat meestal hoeveel ruimte je boven je versterker moet houden. Als je je hier aan houdt, dan hoort het zo dat hij warm/heet wordt. Mijn versterker (Audiolab 8000A) wordt ook bij hoog volume (40% open) verschrikkelijk heet. Mocht je versterker te heet worden, dan schakelt hij vanzelf uit.
Mijnes wordt ook goed warm, maar niet heet.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Je hoeft je geen zorgen te maken de meeste amp's kunnen met gemak een temperatuurtje van ongeveer 70 graden aan.
Maar als jij je zorgen maakt kan je ook gewoon een kleine fan erop leggen/monteren en deze bijvoorbeeld op halfe snelhied laten draaien zodat ie lekker stil blijft.
Maar als jij je zorgen maakt kan je ook gewoon een kleine fan erop leggen/monteren en deze bijvoorbeeld op halfe snelhied laten draaien zodat ie lekker stil blijft.
in mijn amp zit een ventilator ingebouwd die aan gaat als het te heet wordt, maar met dit warme weer wordt het een flinke kachel maar die ventilator gaat niet aan hoor. dus hij zal wel flink heet kunnen worden.
PGEQRZEM
Verwijderd
zowiezo niet doen. vette vlekken op je buizen is funest....Op zondag 29 juli 2001 23:05 schreef cruger het volgende:
Als je aan mijn versterker komt, dan loop je de kans op een el84 brandmerk
![]()
![]()
Je merkt het snel genoeg als je amp te heet wordt; dan gaat ie bagger beroerd klinken.
Gebeurt dit op lage temperatuur?
Pas dan zou ik lawaaimakende fans in de versterker klussen. Anders wordt ie maar lekker warm!
Gebeurt dit op lage temperatuur?
Pas dan zou ik lawaaimakende fans in de versterker klussen. Anders wordt ie maar lekker warm!
MR don ik hoop voor je dat je dat niet of nooit heb meegemaakt want ten eerste heb je dan wel een hele slecht amp of in iedergeval mogen ze wel een sensor gaan inbouwen in die amp.
Als ie te warm wordt moet ie uitgaan en niet beroerd gaan klinken.
Ik heb hier een profi amp die makkelijk tot 80 graden oploopt (gemeten) en daarna nog lekker door gaat op vol vermogen. Liefst net tegen clippen aan, wordt ie lekker snel warm
van, en dan klink ie echt niet anders hoor.
Als ie te warm wordt moet ie uitgaan en niet beroerd gaan klinken.
Ik heb hier een profi amp die makkelijk tot 80 graden oploopt (gemeten) en daarna nog lekker door gaat op vol vermogen. Liefst net tegen clippen aan, wordt ie lekker snel warm
Ja, ik heb het een keer met een Samson versterkertje meegemaakt.
Heeft ie niks aan overhehouden hoor. Kan goeie apparatuur best wel even tegen. (Natuurlijk geen uren).
Sindsdien heb ik er wel een fannetje bijstaan als ie hard moet werken.
Inderdaad, meestal slaan ze gewoon uit en gaan pas verder als de temperatuur gedaald is.
Heeft ie niks aan overhehouden hoor. Kan goeie apparatuur best wel even tegen. (Natuurlijk geen uren).
Sindsdien heb ik er wel een fannetje bijstaan als ie hard moet werken.
Inderdaad, meestal slaan ze gewoon uit en gaan pas verder als de temperatuur gedaald is.
niet nodig
ze maken zelf zoiets en word getest enzow dus lijkt me enit nodig echt neit
mijn voor een eind versterkers worden ook vet warm maar ze doen ut nog perfect
ze maken zelf zoiets en word getest enzow dus lijkt me enit nodig echt neit
mijn voor een eind versterkers worden ook vet warm maar ze doen ut nog perfect
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
voor een versterker geld hoe koeler hoe beter
een halfgeleider is op zn zuiverst bij 25 graden kamer temperatuur en hoe warmer ie word des te slechter zn eigen schappen en een te hoge temeratuur verkort zn levensduur aan zienlijk.
dus koelen die hap en het is echt onzin te geloven dat als ie erg warm is hij beter zou klinken het tegendeel is echter waar (buizenbakken daarvan uitgesloten)
grote professionele versterkers hebben altijd een geforceerde koeling en draaien harder naarmate de versterker meer vermogen moet leveren.
een halfgeleider is op zn zuiverst bij 25 graden kamer temperatuur en hoe warmer ie word des te slechter zn eigen schappen en een te hoge temeratuur verkort zn levensduur aan zienlijk.
dus koelen die hap en het is echt onzin te geloven dat als ie erg warm is hij beter zou klinken het tegendeel is echter waar (buizenbakken daarvan uitgesloten)
grote professionele versterkers hebben altijd een geforceerde koeling en draaien harder naarmate de versterker meer vermogen moet leveren.
Pagina: 1