Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• R3G
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-07-2023
Ik ben op zoek naar een mediaspeler waarmee ik mijn muziek vanaf een cloud wil afspelen.
Welke dit wordt is nog vrij te bepalen, de muziek die erop komt is eigenlijk mijn muziekbibliotheek van mijn pc.
Dus syncroniseren zou handig zijn.
Je kan het eigenlijk vergelijken met type Spotify, maar dan enkel mijn muziek. Ik zoek dan ook een cloud en mediaspeler waarvoor ik geen abonnement hoef te nemen. Bedoeling is om de muziek te streamen naar mijn versterker (netwerkreceiver Onkyo TX-8250) of een bluetooth speaker.
Het zou ook een app moeten zijn die compatibel is met mijn Iphone die ik wil gebruiken als bediening, ideaal zou zijn dat ik dit ook op mijn laptop Windows10 zou kunnen gebruiken?
Misschien allemaal wat te veel gevraagd, of is dit te doen?
Momenteel gebruik ik op de laptop Mediamonkey waar ik zeer tevreden over ben. Hier kan ik random afspelen of volgens een bepaalde sortering.

Verwijderd

Plex?

Heeft apps voor alle platformen. De server zet je op je eigen pc.

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:03

TheDudez

Usenet stofzuiger!

laatste rasberry pi met kodi?

Usenet handleidingen

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:35
Subsonic kan dat allemaal, alleen moet je je muziek wel lokaal hebben staan.

In jouw geval zou ik een raspberry pi met raspbian installeren
- Hang een (laptop-)schijfje via usb aan de rasp pi
- Kopieer je muziek naar een gekoppelde schijf
- Installeer Subsonic erop

Middels subsonic kun je dan overal (ook buitenshuis) je muziek beluisteren, en dit ook naar lokale versterker etc streamen.

De gekoppelde schijf kun je synchrniseren met de muziek op je pc, als je de schijf op de raspberry pi deelt in je netwerk, bv. via smb

[ Voor 5% gewijzigd door bas-r op 24-08-2019 12:11 ]

• R3G
Het is de bedoeling om thuis die muziek af te spelen op diverse toestellen, maar voornamelijk de versterker.
Buitenshuis heb ik dit niet direct nodig.
Ik heb ook nog een Conceptronic Grab'n'Go NAS server die ik vroeger gebruikte voor belangrijke data te back-uppen.
Dan komt die misschien terug van pas?

[ Voor 3% gewijzigd door R3G op 24-08-2019 14:52 ]

Verwijderd

Wederom, kijk eens naar Plex. Server draait gewoon op je pc waar de muziek reeds op staat.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:19:
Wederom, kijk eens naar Plex. Server draait gewoon op je pc waar de muziek reeds op staat.
Of als je niet aan de plexpass wil, is Jellyfin een aardige vervanger
https://jellyfin.github.io/

Ik draai AIRsonic in docker, doet dat soort dingen ook allemaal, als het alleen audio moet zijn.
https://airsonic.github.io/docs/apps/

• R3G
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:19:
Had dit al bekeken, en misschien ben ik mis maar zou betalend zijn voor hetgeen ik wil.
En gezien het gebruik zou ik liefst iets gratis gevonden hebben.

Verwijderd

FreshMaker schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:07:
[...]

Of als je niet aan de plexpass wil, is Jellyfin een aardige vervanger
https://jellyfin.github.io/

Ik draai AIRsonic in docker, doet dat soort dingen ook allemaal, als het alleen audio moet zijn.
https://airsonic.github.io/docs/apps/
R3G schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:11:
[...]

Had dit al bekeken, en misschien ben ik mis maar zou betalend zijn voor hetgeen ik wil.
En gezien het gebruik zou ik liefst iets gratis gevonden hebben.
Plexpass heb je niet nodig. Server is gewoon gratis. ook voor het afspelen heb je geen plexpass nodig.

Android app betaal je eenmalig 6(?) euro of iets dergelijks. Of je doet een eenmalige in-app aankoop. Voor pc, tv, tablet zijn de apps gewoon gratis.

En je kan met een plexpass het voor een maand proberen en daarna de android app kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2019 20:31 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[b]ciris schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:29:[/Plexpass heb je niet nodig. Server is gewoon gratis. ook voor het afspelen heb je geen plexpass nodig.
Klopt, maar ze blijven best regelmatig 'adverteren' met de voordelen
Ik heb ooit de app aangeschaft, en vind het prima werken.

Maar mijn post was meer, dat er ook alternatieven zijn, die (net zo) goed functioneren

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:04

Videopac

Rommelt wat aan.

Logitech Media Server?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• R3G
Na wat uittesten van diverse combinaties heb ik voor mij de ideale oplossing gevonden.
Hiervoor heb ik wel wifi nodig, maar omdat ik thuis wil muziek afspelen is dit geen probleem.
Eerst heb ik al mijn muziek naar een Megacloud gekopieërd die steeds syncroniseert met mijn lokale map.
Het gratis account omvat 50GB, voor mij ruimschoots voldoende.
Op mijn iphone enkele gratis cloudspelers getest, de beste voor mij uitgekomen is Flacbox. Ook hier weer de automatische syncronisatie tussen de cloud en de app.
Misschien is dit niet de de combinatie met veel toeters en bellen, maar voor mij werkt dit uitstekend, en vooral alles gratis. Misschien nog eens upgraden naar de Flacbox Pro, maar dat is maar eenmalig €3,49, dus peanuts ;-)
Merci voor de hulp!
Pagina: 1