Grootte handbagage vluchten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-06 17:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een koffer van 55x40x20 waarvan zelfs deze al te groot is voor bepaalde maatschappijen. Corendon geeft een maximale verhouding aan van 55x35x25. Nu is het volume van de laatste meer dan de maat van mijn koffer, maar kan deze geweigerd worden en meegenomen worden als bagage in het ruim (tegen een boete). Ik vraag me echt af of ze hier nu echt zo streng in zijn. Ik snap echt niet waarom maatschappijen verschillende maten hanteren als de maten van de opbergvakken in de vliegtuigen allemaal hetzelfde zijn (iedereen vliegt met Boeing of Airbus (ja toch?).

Dus mijn vraag: gaan ze over die 5 cm in de breedte meer moeilijk doen als mijn koffer 5 cm in de diepte minder is? Hebben mensen hier ervaring mee? Zijn jullie dat al een keer overkomen? Of kom je er altijd wel makkelijk door?

[ Voor 7% gewijzigd door JoeZuCK op 24-08-2019 11:09 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JoeZuCK schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:07:
Mensen,

Ik heb een koffer van 55x40x20 waarvan zelfs deze al te groot is voor bepaalde maatschappijen. Corendon geeft een maximale verhouding aan van 55x35x25. Nu is het volume van de laatste meer dan de maat van mijn koffer, maar kan deze geweigerd worden en meegenomen worden als bagage in het ruim (tegen een boete). Ik vraag me echt af of ze hier nu echt zo streng in zijn. Ik snap echt niet waarom maatschappijen verschillende maten hanteren als de maten van de opbergvakken in de vliegtuigen allemaal hetzelfde zijn (iedereen vliegt met Boeing of Airbus (ja toch?).

Dus mijn vraag: gaan ze over die 5 cm in de breedte meer moeilijk doen als mijn koffer 5 cm in de diepte minder is?
Heb je Corendon gebeld hierover, heb je gekeken naar verzendopties van je bagage (ipv via je vlucht)?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Ik snap echt niet waarom maatschappijen verschillende maten hanteren als de maten van de opbergvakken in de vliegtuigen allemaal hetzelfde zijn (iedereen vliegt met Boeing of Airbus (ja toch?).
Hier ga je mee de mist in. Meer volume betekend potentieel meer gewicht. Iets met brandstofkosten wil je grotere handbagage meenemen dan moet je niet met een budget maatschappij vliegen.

O en ja als je pech hebt kunnen ze moeilijk gaan doen. Ze vermelden het niet voor niks dus het is aan jezelf of je het risico wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:09:
[...]
Heb je Corendon gebeld hierover, heb je gekeken naar verzendopties van je bagage (ipv via je vlucht)?
Van Corendon krijg ik toch het standaard antwoord (heb KLM al eens via Twitter benaderd). Ze gaan echt niet zeggen tegen me dat het geen probleem is. Zouden ze dat via Twitter bijvoorbeeld openbaar zeggen snijden ze zichzelf in de vingers. Mijn vraag is meer of ze aan de gate (bij controle) hier coulant mee omgaan. En hoe bedoel je verzendopties? Het is handbagage dat ik wil meenemen in het vliegtuig?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Topicstarter
Anoniem: 926911 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Hier ga je mee de mist in. Meer volume betekend potentieel meer gewicht. Iets met brandstofkosten wil je grotere handbagage meenemen dan moet je niet met een budget maatschappij vliegen.

O en ja als je pech hebt kunnen ze moeilijk gaan doen. Ze vermelden het niet voor niks dus het is aan jezelf of je het risico wil nemen.
Maar dat is het juist.. Mijn koffer is minder volume dan de maat die Corendon hanteert..

Budget vliegmaatschappij heeft het niets mee te maken.. KLM hanteert 55x35x25 :|

[ Voor 7% gewijzigd door JoeZuCK op 24-08-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926911

JoeZuCK schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Maar dat is het juist.. Mijn koffer is minder volume dan de maat die Corendon hanteert..
Het is geen handbagage maar gewoon een koffer volgens Corendon. Of je wel of geen koffer extra meeneemt maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:23

SilencerNL

No remorse

... Ik snap echt niet waarom maatschappijen verschillende maten hanteren als de maten van de opbergvakken in de vliegtuigen allemaal hetzelfde zijn (iedereen vliegt met Boeing of Airbus (ja toch?).
Incorrect. Er zijn wel degelijk verschillende vormen en maten van de overhead bins (de 'opbergvakken'). Dus vrij logisch dat er kleine variaties in de maximale afmetingen zit.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Als je pech hebt dan letten ze er op.
En als je mazzel hebt niet.

Is de kist 80%vol, dan kunnen ze makkelijker zijn.
Is de kist 100% vol dan kunnen ze minder makkelijk zijn..

Is de kist 80% vol maar heeft iedereen de max aan handbagage, dan letten ze wat meer op.
Is de kist 100% vol maar 50% heeft maar handbagage, dan wat minder streng.

En soms kan zelfs je handbage in de juiste maat niet in cabin mee.

En het ergste wat ik heb gezien.
Cabin vol, 40 koffers geselecteerd die het ruim in konden.
Geen probleem, alleen het ruim was ook vol..

Ik vermoed dat het een enorme bende is geworden op aankomst, zo zonder (handbagage)(ruimbagage)(bleven op Schiphol staan )koffers.
Gelukkig was de crew wel verstandig genoeg de pax paspoorten etc uit de handbage te laten halen

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 24-08-2019 12:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik snap je hele discussie niet. Zorg gewoon dat je handbagage aan de voorschriften voldoet, dan heb je 100% geen problemen. Vragen naar ervaringen heeft totaal geen zin: de ene situatie is de andere niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:18
Hoe streng ze zijn verschilt per maatschappij. Vuistregel: hoe goedkoper het vliegticket, des te strenger ze zijn op handbagageformaten. Dat is namelijk waar ze domweg op verdienen. Aangezien het Corendon is zullen ze wel strenger kijken dan bij een zeg, KLM.

En het is onzin om te zeggen dat alle bagagevakken even groot zijn, dat zijn ze niet.

Wie niet waagt, wie niet wint. Je kan het proberen, in het ergste geval wordt je koffer ingenomen bij de gate en moet je bijbetalen. Of je regelt bij een familielid een kleinere trolley.

[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 24-08-2019 11:52 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

JoeZuCK schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Van Corendon krijg ik toch het standaard antwoord (heb KLM al eens via Twitter benaderd). Ze gaan echt niet zeggen tegen me dat het geen probleem is. Zouden ze dat via Twitter bijvoorbeeld openbaar zeggen snijden ze zichzelf in de vingers. Mijn vraag is meer of ze aan de gate (bij controle) hier coulant mee omgaan. En hoe bedoel je verzendopties? Het is handbagage dat ik wil meenemen in het vliegtuig?
Stel dat iedereen 5cm extra meeneemt, wat dan?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Topicstarter
Er is gewoon geen pijl op te trekken. Ik snap dat ik me moet houden aan de voorschriften @Microkid en ik snap dat het een verdienmodel is @Nat-Water. Ik had de heenreis geboekt met Tui (enkele vlucht kostte 68 euro) en daar is de maat precies goed. Terug betaal ik het dubbele via Corendon niet rekening houdende met dat de maat niet goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 14:33
Microkid schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:49:
Ik snap je hele discussie niet. Zorg gewoon dat je handbagage aan de voorschriften voldoet, dan heb je 100% geen problemen. Vragen naar ervaringen heeft totaal geen zin: de ene situatie is de andere niet.
Vragen naar ervaringen heeft beperkt zin. Zoals @Emielvanputten mooi uitlegt kan het afhangen van allerlei zaken. Maar zo gek vind ik de vraag op zich niet.

Als er hier veel mensen zijn die met Corendon hebben gevlogen en mee hebben gemaakt dat hun te grote handbagage geen enkel probleem was, dan wil de TS het risico misschien wel lopen. Zijn er hier veel mensen die het hebben geprobeerd, maar het mocht/kon toch echt niet, dan is het misschien geen goed idee ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:28
Nat-Water schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:49:
Hoe streng ze zijn verschilt per maatschappij. Vuistregel: hoe goedkoper het vliegticket, des te strenger ze zijn op handbagageformaten. Dat is namelijk waar ze domweg op verdienen. Aangezien het Corendon is zullen ze wel strenger kijken dan bij een zeg, KLM.

En het is onzin om te zeggen dat alle bagagevakken even groot zijn, dat zijn ze niet.

Wie niet waagt, wie niet wint. Je kan het proberen, in het ergste geval wordt je koffer ingenomen bij de gate en moet je bijbetalen. Of je regelt bij een familielid een kleinere trolley.
Idd, een kleine trolley haal je sowieso voor weinig.
Ik ga er vanuit at de afmetingen gebaseerd zijn op de opbergvakken in het vliegtuig.

Daarnaast, draadje kan sowieso dicht na de opmerking van Microkid.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:18
JoeZuCK schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:53:
Er is gewoon geen pijl op te trekken. Ik snap dat ik me moet houden aan de voorschriften @Microkid en ik snap dat het een verdienmodel is @Nat-Water. Ik had de heenreis geboekt met Tui (enkele vlucht kostte 68 euro) en daar is de maat precies goed. Terug betaal ik het dubbele via Corendon niet rekening houdende met dat de maat niet goed is.
Als je het allemaal weet, wat wil je dan horen?

Verpest je voorpret van je vakantie niet en neem of afscheid van 60 euro voor bagage, of regel een kleinere tas voor een tientje.
JoeZuCK schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:55:
[...]

Die 5 cm in de breedte of dikte maakt het verschil niet me dunkt. Het is niet zo dat er dan ineens een koffer niet meer naast zou passen in de overhead bin. Hoeveel koffers kunnen naast elkaar? 3 a 4 stuks? Dat maakt 15 a 20 cm verschil. Zo breed heb ik nog geen koffer gezien.
Dat ligt dan meer aan jouw gebrek aan vliegervaring. Ik zit vaak genoeg op vluchten waar het stampensvol zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Nat-Water op 24-08-2019 11:56 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Topicstarter
BiLo schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Stel dat iedereen 5cm extra meeneemt, wat dan?
Die 5 cm in de breedte of dikte maakt het verschil niet me dunkt. Het is niet zo dat er dan ineens een koffer niet meer naast zou passen in de overhead bin. Hoeveel koffers kunnen naast elkaar? 3 a 4 stuks? Dat maakt 15 a 20 cm verschil. Zo breed heb ik nog geen koffer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Prijsvechters gaan je zeker verplichten bij te betalen wegens buiten de maximale grootte. Dat is hun verdienmodel.
Je kan 2 dingen doen: of bij betalen, of zorgen dat je een kofferhebt die binnen de afmetingen valt.
JoeZuCK schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:55:
[...]
Die 5 cm in de breedte of dikte maakt het verschil niet me dunkt.
Bij 200 passagiers komt dat neer op 5 meter breedte in je opslag (per kant heb je 5 meter extra ruimte nodig)
Dat is in een vliegtuig veel...

[ Voor 43% gewijzigd door michielRB op 24-08-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Topicstarter
Nat-Water schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:55:
[...]

Als je het allemaal weet, wat wil je dan horen?

Verpest je voorpret van je vakantie niet en neem of afscheid van 60 euro voor bagage, of regel een kleinere tas voor een tientje.
Ik wilde weten wat de ervaringen zijn. Nu ik snap dat het puur ligt aan hoe druk het in het toestel is en wat men al niet meeneemt denk ik dat ik beter de handbagage kan laten omboeken naar ruimbagage. Heb al een beetje rondgekeken naar 55x35x20 maten (want ja met 25 kom je bij Tui nu net weer niet binnen), maar het is drama iets te vinden. Dan maar een rugtas mee als handbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Topicstarter
michielRB schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:56:

Bij 200 passagiers komt dat neer op 5 meter breedte in je opslag (per kant heb je 5 meter extra ruimte nodig)
Dat is in een vliegtuig veel...
Snap ik, maar je kunt moeilijk koffers doormidden hakken =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je kan hem toch simpelweg inchecken in het ruim? Kan je hem gewoon probleemloos meenemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Vragen naar ervaringen heeft beperkt zin. Zoals @Emielvanputten mooi uitlegt kan het afhangen van allerlei zaken. Maar zo gek vind ik de vraag op zich niet.

Als er hier veel mensen zijn die met Corendon hebben gevlogen en mee hebben gemaakt dat hun te grote handbagage geen enkel probleem was, dan wil de TS het risico misschien wel lopen. Zijn er hier veel mensen die het hebben geprobeerd, maar het mocht/kon toch echt niet, dan is het misschien geen goed idee ;)
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb de afgelopen 2 jaar veel gevlogen voor mijn werk met verschillende (budget) maatschappijen gevlogen. Mijn ervaring is dat handbagage in eerste instantie op het oog wordt beoordeeld bij het boarden. Bij twijfel hebben ze een bak staan waar je handbagage volledig in moet passen. Deze bak is exact het formaat van wat de maatschappij toelaat. Past het niet, dan gaat je handbagage het ruim in en mag je extra bijbetalen.
Ik heb ook vluchten gehad waar ze alle handbagage op deze manier controleerden.
Jouw handbagage zal dus niet in die bak passen...

Ik zou je aanraden om voor die 20 euro een passende trolley te kopen die aan de voorschriften voldoet.

Een risico wat je kan proberen te nemen is dat tegenwoordig op bijna iedere vlucht er te veel handbagage is. Bij het boarden wordt dan de mogelijkheid gegeven om zonder extra kosten je handbagage alsnog in het ruim te laten plaatsen. Heb je mazzel, dan heb je gratis je te grote handbagage in het ruim. Heb je pech, dan wordt je koffer in een bak gepast en mag je dus extra betalen...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Handbagage... van oorsprong is dat een tas(je) met je boek, paperassen voor werk, paspoort en andere reisbescheiden en eventueel een verschoning voor als je bagage zoekraakt. Kortom... de maat was over het algemeen bescheiden. Daarnaast nam je tot 20 kilo aan shite mee die in het ruim ging.

Tegenwoordig heet het nog steeds handbagage, maar is het de sport om die tas zo groot mogelijk te laten zijn en daar alles voor de volledige vakantie in mee te nemen. En daarnaast moet er uiteraard nog een handtas mee voor de dames, EN een laptoptas. En dat allemaal omdat het ruimbagage geld kost en handbagage niet.
Resultaat is dat instappen een crime is, omdat iedereen zijn best doet om de handbagage zo dicht mogelijk bij de hand op te slaan. Het uitstappen is zo mogelijk nog erger, want vanaf het moment dat de wielen van het toestel de grond raken wil iedereen zijn bagage en bij de deur staan.
* Jester-NL pleit voor alleen handbagage indien daar (aantoonbaar) spul in zit dat je tijdens de vlucht nodig hebt, en in maten die niet groter zijn dan een laptoptas en voor de rest al die k*t-trolleys en -koffers in het ruim.

Beste TS, de zinnige antwoorden zijn allang gegeven... het is nu alleen nog maar zeuren om het zeuren :+

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Topicstarter
Ergerde me ook altijd dood aan die mensen hoor @Jester-NL. Maar ik heb persoonlijk nog nooit meegemaakt op vluchten dat mensen hun koffer moesten gaan meten in een bak met precies de voorgeschreven afmetingen @E-Vix. Zat je net lekker en had je je rugtasje in de overhead bin geplaatst komt er een aso aan met een koffer waar ik zo op het oog al van kan zien dat die groter is dan de voorschriften goedkeuren en maar proberen te proppen (op de een of andere manier komen dat soort mensen er altijd mee weg). Nu wilde ik zelf ook zo'n idioot worden (als zij ermee weg komen, dan ik ook), want ja wat neem ik nu mee op reis. Samen met mijn vrouw deelden we ook altijd 1 koffer voor in het ruim en 2 rugtassen (denk aan die schoolrugtassen van Eastpak). Denk dat dat laatste nog altijd misschien de beste optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
michielRB schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:56:
Prijsvechters gaan je zeker verplichten bij te betalen wegens buiten de maximale grootte. Dat is hun verdienmodel.
Nat-Water schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:49:
Hoe streng ze zijn verschilt per maatschappij. Vuistregel: hoe goedkoper het vliegticket, des te strenger ze zijn op handbagageformaten. Dat is namelijk waar ze domweg op verdienen.
Ik vlieg minimaal jaarlijks één keer met Ryan Air (retour). Ben nog nooit gecontroleerd op formaat van handbagage, en heb het nog bijna nooit zien gebeuren. En mijn handbagage zit dicht genoeg bij de limiet dat het niet vreemd zou zijn dat ze het controleren.

Dus zo vreemd vind ik de vraag van TS niet in hoeverre ze erop controleren.
Pagina: 1