• milotic
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 21:11
ik heb een zeer vaag probleem,

als ik de pc opstart hangt die op het windows 10 logo, restart ik hem en dan werkt die meteen perfect en laad meteen goed door. Dit probleem is na 50x proberen nog steeds het zelfde. Verder werkt alles prima en snel is gewoon vaag dat die altijd een extra reset nodig heeft.

Wat ik heb geprobeerd, Windows 10 opnieuw installeren, geheugen vervangen, andere harde schijf geprobeerd, andere videokaart geprobeerd, andere sata kabels geprobeerd, diverse voedingen maar het probleem blijft hetzelfde.

FX 6100 3.9GHz
8GB DDR3
MSI 7641 Version 3.0 amd3+ moederb ord
GTX 1050
1TB HDD WD Blue
Voeding OZC 650W

Zou het dan toch het moederbord zijn?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Dus als ik je goed begrijp boot 'ie niet de eerste keer en moet je altijd de reset-knop indrukken?

Gezien de hoeveelheid zaken die je al hebt geprobeerd (waarvoor kudo's, genoeg eigen inzet ;)), denk ik ook dat je moederbord waarschijnlijk het probleem zal zijn. Heb je al andere BIOS'en geprobeerd?

The devil is in the details.

• milotic
eerste keer load die het logo maar boot die niet door, als ik dan restart laad die hem meteen door, heb enkel alleen de laatste bios geprobeerd dus zou nog een andere kunnen proberen eventueel.

[Voor 32% gewijzigd door milotic op 24-08-2019 11:08]

• Hahn
milotic schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:07:
eerste keer load die het logo maar boot die niet door, als ik dan restart laad die hem meteen door
Maar hoe restart je? Want je zegt dat je het 50 keer kon herproduceren, maar ik ben dus benieuwd hoe dat precies gaat.

Zet je je computer aan via de powerknop, waarna 'ie vastloopt op het Windows 10-logo, waarna je op de reset-knop drukt, en dan werkt het wel? Of hoe restart je?
heb enkel alleen de laatste bios geprobeerd dus zou nog een andere kunnen proberen eventueel.
Dat zou ik sowieso doen (mits het je lukt om terug te gaan naar oudere versies), en eventueel spelen met wat BIOS-settings. Anders zit er weinig anders op dan een ander moederbord te proberen, ben ik bang.

• milotic
50x het opnieuw uitproberen :D ik druk hem idd dan gewoon uit en start hem opnieuw op dan is het prima en werkt het ook goed.

• Hahn
milotic schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:20:
50x het opnieuw uitproberen :D ik druk hem idd dan gewoon uit en start hem opnieuw op dan is het prima en werkt het ook goed.
Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg. Welke knoppen druk je in om opnieuw te starten? De powerknop waarmee je heel de computer aanzet, of een losse, andere (!!!) reset-knop? Blijkbaar gebruik je alleen de powerknop?

• milotic
klopt de powerknop, rare is trouwens dat die het in windows 7 niet doet!!!!

[Voor 61% gewijzigd door milotic op 24-08-2019 11:23]

• Hahn
Oké, dat was dus niet duidelijk voor me, omdat computers vaak ook een losse reset-knop hebben.

Maar elke andere keer loopt je computer dus vast? Of lukt het je om soms wel een paar keer achter elkaar op te starten, nadat 'ie het eenmaal een keer doet?

Als het vaak alleen de eerste keer is, dan lijkt het op cold boot problemen. Wat uiteindelijk waarschijnlijk nog steeds opgelost kan worden door een nieuw moederbord, maar dan zit je misschien iets dichter bij de oorzaak :)
rare is trouwens dat die het in windows 7 niet doet!!!!
Niet vastloopt, of helemaal niet doet? :+ Duidelijk zijn in wat je bedoelt scheelt een hoop vragen ;)

[Voor 12% gewijzigd door Hahn op 24-08-2019 11:26]

• milotic
na een tweede poging gaat die altijd aan, in win 7 7 is dit niet het geval en werkt alles zoals het hoort.

[Voor 17% gewijzigd door milotic op 24-08-2019 11:28]

• milotic
YouTube: Cold Boot Hang After Windows 10 Update *DIY FIRST FIX* doet dus precies dit, al is dit een andere oorzaak.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee