Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-07 21:38
Een aantal maanden geleden heb ik de deur van mijn warmtepomp-droger moeten vervangen omdat er een pinnetje was afgebroken.
De deur heb ik netjes erop kunnen plaatsen.

De nieuwe orginele deur is echter niet vacuum waardoor de betreffende ruimte vol met pluizen ligt (elke dag).

Je hoort ook dat de deur niet helemaal vacuum is.
Opnieuw erop plaatsen heeft niks geholpen.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 12% gewijzigd door pitchdown op 24-08-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je een foto van de deur (met name de van de zijkant van de deur, en van het gat waar de deur in moet vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pitchdown schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:21:
Een aantal maanden geleden heb ik de deur van mijn warmtepomp-droger moeten vervangen omdat er een pinnetje was afgebroken.
De deur heb ik netjes erop kunnen plaatsen.

De nieuwe orginele deur is echter niet vacuum waardoor de betreffende ruimte vol met pluizen ligt (elke dag).

Je hoort ook dat de deur niet helemaal vacuum is.
Opnieuw erop plaatsen heeft niks geholpen.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Pluizen komen niet door de deur naar buiten, maar via afvoer

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

bonzz.netninja

Niente baffi

Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:38:
[...]

Pluizen komen niet door de deur naar buiten, maar via afvoer
? Waarom zit er dan een pluizenfilter in mijn warmtepompdroger onder de deur? (en zit die om de zoveel keer drogen ramvol)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bonzz.netninja schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:39:
[...]

? Waarom zit er dan een pluizenfilter in mijn warmtepompdroger onder de deur? (en zit die om de zoveel keer drogen ramvol)
Dat is normaal. De andere optie van afvoer is via slang naar buiten, en heb je minder last van stof. Nu blaast alles in de ruimte waar de droger staat.(na elke droogbeurt het filter even uitkloppen/uitzuigen)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 24-08-2019 10:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:40:
[...]

Dat is normaal. De andere optie van afvoer is via slang naar buiten, en heb je minder last van stof. Nu blaast alles in de ruimte waar de droger staat.
Ik weet niet precies waar jij het over hebt maar bij mijn warmtepompdroger kan dat niet. Er is een afvoer voor het water en een pluizenfilter voor de pluizen onder deur aan de binnenzijde. Andere opties zijn er niet. En dat is maar goed ook, want ik moet er niet aan denken dat de pluizen samen met het water het rioolpijpje in gaan.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opnameabc
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-02-2024
Je kan misschien een rubberen ring eromheen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bonzz.netninja schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Ik weet niet precies waar jij het over hebt maar bij mijn warmtepompdroger kan dat niet. Er is een afvoer voor het water en een pluizenfilter voor de pluizen onder deur aan de binnenzijde. Andere opties zijn er niet. En dat is maar goed ook, want ik moet er niet aan denken dat de pluizen samen met het water het rioolpijpje in gaan.
Je haalt iets compleet uit z'n verband. er is niemand die spreek over stof afvoer bij het water in het riool. Het systeem is zo ingericht. zal het voor jou duidelijker maken. er zijn drogers die een afvoer voor lucht via slang hebben, daar had ik het over als voorbeeld. (maar wat denk je dat er via de wasmachine in het 'rioolputje' komt.
verder snap ik je hele reactie hier niet want het voegt niets toe, geeft alleen een geheel vertekend beeld van iemand zijn bericht.

De lucht komt nu in de ruimte waar de droger staat en het filter houd zvm stof tegen(al is het de bedoeling dat de lucht in de droger circuleert). Dit filter kun je het best elke droogbeurt reinigen.

@pitchdown als je de deur dichtdruk heb je dan ruimte boven of onder ?
als geprobeerd de deur iets te stellen/buigen zodat er betere sluiting is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:57:
[...]

Je haalt iets compleet uit z'n verband. er is niemand die spreek over stof afvoer bij het water in het riool. Het systeem is zo ingericht. zal het voor jou duidelijker maken. er zijn drogers die een afvoer voor lucht via slang hebben, daar had ik het over als voorbeeld. (maar wat denk je dat er via de wasmachine in het 'rioolputje' komt.
verder snap ik je hele reactie hier niet want het voegt niets toe, geeft alleen een geheel vertekend beeld van iemand zijn bericht.

De lucht komt nu in de ruimte waar de droger staat en het filter houd zvm stof tegen(al is het de bedoeling dat de lucht in de droger circuleert). Dit filter kun je het best elke droogbeurt reinigen.

Bij het scharnier komt er lucht door
Is ook hoorbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:57:
[...]

...uit de TS "warmtepomp-droger"

Zover ik weet hebben die nooit een extra afvoer voor lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bonzz.netninja schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

...uit de TS "warmtepomp-droger"

Zover ik weet hebben die nooit een extra afvoer voor lucht.
Dat zeg ik ook, dus beter lezen aub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Hackus schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Dat zeg ik ook, dus beter lezen aub.
Ik probeer alleen de TS en de situatie beter te begrijpen. Jij begint over afvoeren met slangen naar buiten voor pluizen...terwijl dat helemaal niet relevant is bij een warmtepompdroger. Dat vind ik verwarrend. De TS heeft vrij duidelijk geschreven wat het probleem is, namelijk dat zijn deur niet meer lekker luchtdicht in het scharnier hangt en daarom de pluizen eruit komen. Nu weet ik niet precies hoe dat ding werkt, maar ik kan mij voorstellen dat het pluizenfilter ook zuigt, zodat de pluizen in het filter komen. Misschien zuigt hij niet meer waardoor de pluizen een andere uitgang zoeken?

Afgezien dat we volledig langs elkaar heen aan het communiceren zijn ( :+ ) vind ik je manier van communiceren wel een tikkie passief agressief. Rustig aan...het is mooi weer...dus hang die was gewoon buiten op te drogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:58
bonzz.netninja schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:39:
[...]

Kans dat dit de boosdoener is, je filter zit zo vol dat het een andere uitweg zoekt. Onze droger heeft overigens 2 filters, die (zo staat het uit met dikke letters in de handleiding) na iedere droogbeurt schoongemaakt moeten worden. Sowieso moet je dat doen ivm brandgevaar.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je linkt (of iemand) naar: pricewatch: Siemens WT47W5H7NL deze is sinds 27 juli 2019 verkrijgbaar, ik neem aan dat dit niet klopt want, dan heb je natuurlijk gewoon garantie en kun je het middels die weg aanvliegen ?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
frumper schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:46:
[...]

Kans dat dit de boosdoener is, je filter zit zo vol dat het een andere uitweg zoekt. Onze droger heeft overigens 2 filters, die (zo staat het uit met dikke letters in de handleiding) na iedere droogbeurt schoongemaakt moeten worden. Sowieso moet je dat doen ivm brandgevaar.
Deze maar 1
Onderin achter het klepje
Pagina: 1