Goedenmorgen.
Afgelopen weekend heb ik mijn eerste pc gebouwd.
Hij starte mooi en deed het perfect.
Toen was ik dinsdag de laatste drivers aan het installeren en ontploft mijn voeding.
Er schoten letterlijk vonken uit en toen ik de voeding er uit haalde viel er een condensator uit.
Ik heb de Corsair rm550x voeding dus heb 10 jaar garantie maar ik wil er niet een voeding induwen zonder te weten wat er aan de hand is.
Dit zijn alle onderdelen in de pc:
Case
ThermalTake versa N21
GPU
MSI Radeon RX 570 ARMOR
CPU
AMD Ryzen 5 2600
Motherboard
MSI B450 Tomahawk
HDD
Seagate Barracuda 1TB
SSD
Samsung 860 EVO 250GB
RAM
Corsair CMK16GX4M2B3000C15
PSU
Corsair rm550x
Ik probeer de fout nu te vinden maar zou niet weten wat er fout kan zijn. Heb tijdens het bouwen wel 1 ding fout gehad ik had eerst de koeling op de cpu gedaan en zou daarna de RAM doen maar dat werkte natuurlijk niet dus haalde ik de koeling eraf maar toen had ik de cpu ook uit zijn huls getrokken.
Dus mijn vraag aan iedereen is als jullie een idee hebben hoe dit zou kunnen gebeuren vertel het dan maar.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jesse Elzinga
Afgelopen weekend heb ik mijn eerste pc gebouwd.
Hij starte mooi en deed het perfect.
Toen was ik dinsdag de laatste drivers aan het installeren en ontploft mijn voeding.
Er schoten letterlijk vonken uit en toen ik de voeding er uit haalde viel er een condensator uit.
Ik heb de Corsair rm550x voeding dus heb 10 jaar garantie maar ik wil er niet een voeding induwen zonder te weten wat er aan de hand is.
Dit zijn alle onderdelen in de pc:
Case
ThermalTake versa N21
GPU
MSI Radeon RX 570 ARMOR
CPU
AMD Ryzen 5 2600
Motherboard
MSI B450 Tomahawk
HDD
Seagate Barracuda 1TB
SSD
Samsung 860 EVO 250GB
RAM
Corsair CMK16GX4M2B3000C15
PSU
Corsair rm550x
Ik probeer de fout nu te vinden maar zou niet weten wat er fout kan zijn. Heb tijdens het bouwen wel 1 ding fout gehad ik had eerst de koeling op de cpu gedaan en zou daarna de RAM doen maar dat werkte natuurlijk niet dus haalde ik de koeling eraf maar toen had ik de cpu ook uit zijn huls getrokken.
Dus mijn vraag aan iedereen is als jullie een idee hebben hoe dit zou kunnen gebeuren vertel het dan maar.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jesse Elzinga