Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victortjeuh
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-08 23:05
Hallo iedereen

Ik heb twee weken een nieuwe Lenovo Y540 gekocht met een 144 Hz scherm. Dat werkt goed, en de switchable graphics (Intel UHD 630 en Nvidia RTX 2060) werken ook naar behoren. Ik heb de drivers geüpdatet via Apparaatbeheer (Intel driver is van 4/07/2019) en voor de Nvidia driver heb ik GeForce Experience.

Nu wou ik mijn laptop via HDMI eens aan mijn Pioneer PDP-427XA tv hangen, maar er waren daar een aantal problemen.
  1. De grafische driver voor de tv is automatisch de Nvidia kaart. Ik kan daarvoor niet de Intel kaart gebruiken: als ik de Nvidia kaart uitzet in apparaatbeheer gaat de tv gewoon op zwart. Ook alle instellingen moeten via het Nvidia configuratiescherm gebeuren.
  2. Het grootste probleem is dat de HDMI output capped zit op 24 Hz, terwijl ik met een vorige laptop via dezelfde kabel en input 60 Hz haalde. Een andere input en kabel geeft hetzelfde resultaat. Als ik manueel 60 Hz probeer in te stellen, accepteert hij het niet als het interlaced is. Als het progressive is, dan accepteert hij het wel maar blijft het scherm opnieuw zwart. Gamen op 24 Hz is niet speelbaar. Er is ook veel screen tearing.
Bij de input van de tv-box van de televisieprovider kan ik trouwens de framerate kiezen op mijn tv, via de hdmi van mijn laptop is deze optie uitgeschakeld.

Zou er iemand weten wat hier het probleem zou kunnen zijn? Of heeft iemand al een soortgelijk probleem meegemaakt? De tv is al een aantal jaar oud, maar de hdmi werkt perfect met een andere laptop (Acer en Asus getest).

Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door Victortjeuh op 24-08-2019 03:00 ]